Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

2. ČÁST ROZHOVORU: Microsoft o Xbox One v ČR

Která konzole prioritou, cíle i boj s náskokem PS4.

V druhé části našeho třídílného rozhovoru (1. část ze včera zde) k příležitosti vydání Xbox One na domácí trh odpovídala Veronika Brožová, marketingová manažerka českého Microsoftu na další zvědavé otázky: která konzole je pro ně teď prioritní, jaké mají cíle, jak chtějí bojovat s náskokem PS4 v ČR i jestli už vzdali snahy o zdejší zprovoznění Netflixu.

Je pro vás letos na podzim v ČR důležitější nový Xbox One nebo spíš ještě větší rozšíření Xbox 360 u příležitostných hráčů? Na kterou vaší konzoli se nyní primárně zaměřujete?

Zaměřujeme se na obě konzole. Jak Xbox One, tak Xbox 360 pro nás má velkou váhu a rozhodně nemáme v plánu Xbox 360 jakkoli odsouvat stranou. Xbox One je od hráčů pro hráče, zatímco Xbox 360 nabízí zábavu pro celou rodinu, kde si vybere každý. A jelikož mezi příležitotnými hráči je zatím penetrace herních konzolí stále nízká, věříme, že Xbox 360 má stále na trhu své místo. Stejně tak veškeré herní pecky vycházející na Xbox One, mají svého sourozence i na Xbox 360, at už je to Forza Horizon 2, FIFA 15 nebo vlastní verze Assassins Creed pro Xbox 360.

S řádově kolika kusy prodaných Xbox One v ČR bys byla do konce 2014 spokojena? Budu se počítat na stovky, tisíce či desetisíce? Hrozí nějaké riziko, že při nenaplnění cílů by Microsoft přehodnotil svůj postoj k herním konzolím?

Bohužel k číslům se v rámci Microsoftu nemůžeme jakkoliv vyjadřovat, jde o interní data. Ale můžeme říct, že s prodeji v den uvedení (pátek, 5. září 2014-pozn.red.) jsme spokojeni a věříme, že se Xbox One bude dobře prodávat i v nadcházející vánoční sezoně. Globální strategie společnosti Microsoft nemůžeme komentovat.

Jak coby domácí Microsoft hodláte v lokálním měřítku reagovat na fakt, že PlayStation 4 si v ČR získala za dobu oficiální nepřítomnosti Xbox One početnou základnu fanoušků? Budete v dohledné době vyvíjet nějaké nadstandardní aktivity, abyste její náskok, resp. tržní podíl snížili? Např. TV reklama, billboardová reklama atd.?

Vážíme si toho, že se konkurenci podařilo na český trh uvést konzoli dříve a vybudovat tak povědomí o nové generaci. Naše aktivity nemůžeme odkrývat, opět se jedná o interní záležitosti a nemůžeme odhalovat strategii. Můžeme však říct, že rozhodně budeme o tržní podíl bojovat.

Jednáte stále ještě ohledně zprovoznění amerických služeb typu Netflix pro české hráče, nebo jste to už vzdali, případně někoho tím pověřili? Je třeba malá šance, že do roka budou u nás některé fungovat, nebo je to spíš vyloučeno?

Toto bohužel není vůbec v rukách Microsoftu. Společnost Netflix se několikrát snažila na český trh vstoupit, jelikož nejde pouze o službu pro herní konzole, toto si řídí sami. Bohužel však díky komplikovaným filmovým právům v ČR se jím to nikdy nepodařilo a bohužel se nedá očekávat, že by se legislativa v dohledné době změnila. Každopádně aktuálně můžete přehrávat filmy nebo mediální obsah z USB, cloudové služby OneDrive a do konce roku budete moci skrze Media Center propojovat Xbox One s externími zařízeními jako media storage, PC nebo tablet a následné streamovat mediální obsah přímo do vaší konzole. Takže k čemu Netflix? :)

Watch on YouTube

Koncem týdne ve 3. části rozhovoru: lokální aplikace pro Xbox One, budoucnost Kinectu z pohledu hráčů, lokalizované hry na nové konzoli atd.

Read this next