Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Znovuoznámení The Bureau: XCOM Declassified na srpen

Co se na akci s ufouny změní? + obrázky, filmeček, info.

Take 2 dodrželi svůj slib z z virálky z bicyklem a dnes ráno navázali na vábení z minulé soboty oficiálním znovuoznámením střílečky XCOM, které se po několik let potýkala s problémy a odklady kvůli nepříliš dobrým dojmům z E3 2011.

Takže hra se nyní jmenuje The Bureau: XCOM Declassified, což potvrzuje domněnky čerpající z registrace stejnojmenné domény výrobcem. Namísto dříve zamýšlené first-person střílečky půjde nově o týmovou third-person akci, opět jak se spekulovalo.

Vývoj navzdory četným potížím zůstal v australském studiu 2K Marin (hlavní autoři BioShock 2) a jejich dílo vyjde již letos 23. srpna pro PS3, X360 a PC jako krabicovka za plnou cenu (v USA 60 dolarů). První dva obrázky a obal nové podoby hry, nezvykle poskytnuté médiím pouze v nižším rozlišení, doplňuje dobový živý filmeček níže, raději bez záběrů z hraní.

Příběh hry se nijak nezměnil, pořád zůstává zasazen do roku 1962 uprostřed studené války, kdy se chopíte americké tajné organizace The Bureau. Původně byla zrozena k operacím namířeným proti Sovětskému svazu, ale s invazí mimozemšťanů na Zem mění své cíle. Speciální agent William Carter musí čelit dosud nevídané výzvě, když vede tým pomocníků v boji lidstva o přežití. Přičemž se však při boji ve veřejných prostorech zoufale snaží o utajení existence cizáků, aby nevypukla celosvětová panika a chaos na ulicích, což skýtá zajímavé možnosti pro vyprávění příběhu o vládní konspiraci během prezidentování JFK i heroických hrdinech, kteří se při plnění zadání nezastaví před ničím.

Pro hratelnost má být v restartované podobě novinkou to, že upravená third-person kamera navozuje větší prostorový přehled na bojišti a rovněž dovoluje plynulé přechody do Carterových výjimečných schopností systému Battle Focus. Taktická third-person rovina prý vyžaduje po hráčích přemýšlení a plánování, čímž je věrná duchu strategické série XCOM od jiných tvůrců, stejně jako cílením na skupinu hardcore hráčů a shodnou atmosférou.

Bohužel z pouhých textových slibů v tiskové zprávě a bez názorné demonstrace si zatím nedokážeme představit, jak to bude nově fungovat v praxi. Na tahy jako loňský bratříček Enemy Unknown to nebude, vše tu bude probíhat v reálném čase včetně rozdělování úkolů kolegům, ale podobnost se tu najde. The Bureau si totiž od strategie vypůjčila její základní prvky - tým, taktika, nástroje, technologie a teror (v angličtině všechny začínají na T pro podtržení slova taktika) - a chce je před vás předhodit novým způsobem.

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Prezident Take 2 hovoří o "chytrém, poutavém a vyzývavém stylu, který doslova nutí hráče k taktickému uvažování". Kreativní ředitel z 2K Marin dodává, že tvrdě pracovali na zdůraznění základních prvků XCOMu, jako je rozhodování či permanentní (nevratná) smrt týmových parťáků, což prý ze hry udělá unikátní third-person akci, jaká tu ještě nikdy nebyla.

Zakládají si také na myšlence permanentních konsekvencí, kdy jste posledním článkem obrany a každý váš příkaz může být klíčový v balancování mezi přežitím lidstva a jeho vyhubením. Důsledkům svých činů tu prostě neuniknete. Úspěšnými hráči se stanete jen tehdy, pokud budete v týmu spolupracovat (byť co-op s kamarády absentuje). Musíte proto v boji definovat zásadní cíle pro celou vaši jednotku, krýt se za překážkami mezi střelbou, napadat z boku a rozdělovat kolegům speciální síly nasbírané za body během hraní kampaně.

Read this next