V domácím studiu 2K Czech probíhá restrukturalizace

Z Prahy do Brna i do Kalifornie. Ovlivní to třetí Mafii?

1

Vlastní zpráva - Tvůrci Mafia 2 namísto novoročních předsevzetí či vytyčení si cílů na 2014 řeší stěhování. Zatímco kdysi se mnozí přesouvali z tehdejších Illusion Softworks ještě pod Petrem Vochozkou do Prahy - právem považováné za lákavější sídlo pro zlanaření zkušených vývojářů ze Západu, jichž i pro naplnění nejvyšších ambicí podařila ulovit celá řada - nyní to proběhne opačným směrem do Brna. A může to ovlivnit zrod nástupnického projektu po Mafia 2 pro novou generaci konzolí.

Většina osazenstva pražské pobočky 2K Czech se v řádu několika příštích měsíců má přesunout zpět do Brna, zastávajícího poslední roky spíš menší podpůrnou roli. Server Games.cz, který tuto spekulaci dnes zveřejnil a Eurogamer si ověřil její pravdivost, psal ještě o propuštění osmi zaměstnanců, což mohou být ti, jejichž role se dublovaly s těmi v Brně nebo tam odmítli jít.

2

Tudíž pražská pobočka 2K Czech, která úplně původně měla na starosti vývoj enginu či nástrojů (pro tvorbu Mafie 2 v Brně) nebo vytvořila tenis Top Spin 4, má být postupně uzavřena. A noblesní kanceláře v horním patře obchodního domu Flóra na Vinohradech tak osiří, než najdou nového nájemce.

Že se v tomto směru něco děje, signalizovaly odchody klíčových zaměstnanců z 2K Czech do USA. Už v listopadu vyštrachala fanstránka, že tam přešli například vývojář umělé inteligence Michal Janáček (spoluzakladatel studia Pterodon) a hlavní programátor technologie Tomáš Jelínek (Mafia, Mafia 2).

3

Oni a okolo 5-10 dalších lidí přetáhnutých z 2K Czech se od září 2013 fyzicky nachází ve městě Novato v Kalifornii, kde pracují v centrálním studiu 2K. Na LinkedIN jeden z nich uvádí, že konkrétně dělá na "vývojářských nástrojích a datových přenosech pro nextgen tituly", což je mimochodem to samé, co měl předtím na starosti v 2K Czech.

Přesné důvody této restrukturalizace neznáme, nemělo by jít o nic dramatického. Obvykle se uvnitř firem dějí buď kvůli ušetření, což nutně nemusí být tento případ (i díky bytí 2K za vodou po úspěchu GTA 5, ač je Brno samozřejmě levnějším místem k životu i podnikání) nebo kvůli snaze o ujištění se o co nejvyšší kvalitě chystaného projektu. Souvisí to snad s červnovým odchodem producenta Tobyho Allena z 2K Czech, kde měl pod sebou neohlášenou hru skoro tři roky? Jiní jako hlavní programátor Emmanuel Beau, media director Tomáš Hřebíček, designér Alex Cox či level designér Adam Różycki (ex-Techland) v 2K v ČR dle LinkedIN nadále zůstávají.

4

2K Czech mají dle nepotvrzených zpráv kutit třetí díl série Mafia, pod nímž by i nehledě na tyto přesuny byli podepsáni lidé z vícero různých poboček 2K po celém světě, už zdaleka ne pouze Češi jako u jedničky. U komplexních her v otevřeném prostředí taková spolupráce poboček či outsourcování není vůbec nic výjimečného, stačí se podívat třeba na vysoký počet studií podílejících se např. na Assassins Creed a 2K to jistě provádí stejně (viz i The Bureau), jinak by výroba hry zase trvala 10 let. Nezbývá než držet palce, aby tato překvapivá "škatulata, hýbejte se" byla nakonec k prospěchu věci.

- komentáře (3)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • Nahrává se...