Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Dan Vávra popisuje, jaké zlomové okamžiky předcházely oslavám

Stačilo málo a Kingdom Come nemuselo existovat.

Po úspěchu s vybráním 10 milionů korun na pouze částečné zafinancování Kingdom Come za pouhých 36 hodin (nyní už skoro 12 milionů korun), k čemuž Warhorse dnes gratuloval i prestižní časopis Forbes, se Dan Vávra ohlédl za událostmi posledních měsíců v novém blogu (zatím dostupném jen v angličtině).

"Být o dva roky dříve, Warhorse by pravděpodobně už v dané situaci neexistovalo, nebo bychom museli dělat něco s draky. [...] Zdá se, že vydavatelé učinili velkou chybu, když zájem o tento typ hry se ukázal být enormní, za což jsme samozřejmě všem extrémně vděční," napsal před chvílí mozek českého studia. Dodal, že Kickstarter jim někdo popisoval jako poslední, spíš zoufalou možnost, která ale když se povede, bývá tou nejlepší.

Oslavy týmu Warhorse po úspěchu na Kickstarteru

Rozhodujícím okamžikem podle Vávry bylo setkání s investorem začátkem listopadu, 13 dnů před uvedením PS4. Společně s kolegou Martinem Klímou jeli do Amsterdamu za investorem v docela složité situaci a bez trumfů v rukávu. Sehnat co-investora nebyli schopni a jinou možností bylo už jen zavření studia.

"Vzal jsem si nejlepší tričko, co jsem doma našel, celý večer jsem leštil boty a přemýšlel, jestli se mám oholit. Pak jsme vstoupili do budovy plné byznysmenů, pro něž jsou obchody v řádu miliard dolarů na denním pořádku. [...] Pustili jsme našemu investorovi poslední video, ocitovali průzkumy trhu a vysvětlili situaci před startem nextgenu, kdy se všichni vydavatelé bojí plánovat dlouho dopředu kvůli nejistému zájmu o PS4/X1 a kromě pokračování velkých sérií skoro nic nechystají."

V blogu nejmenovanný investor Warhorse se netvářil, že by jim nevěřil, ale ve zlomovou chvíli prý bylo prakticky vyloučeno, že by jim odkýval několik milionů dolarů, které potřebovali na zbytek tvorby Kingdom Come. Atmosféra v místnosti se dle vyprávění Vávry náhle rozjasnila až v momentě, kdy mu pověděli o úžasné věci zvané crowdfunding.

"V době, kdy už naše konto vyschlo, jsme tak najednou dostali peníze na přípravu kickstarterové kampaně a hlavně příslib, že pokud se zadaří, obdržíme od investora finance na zbytek vývoje. Což je výrazně vyšší částka než ta, kterou vybíráme od přispěvovatelů," zůstal Vávra nekonkrétní, kolik přesně peněz teď dle plánu dostanou.

Závěrem ocenil, že jejich partner prokázal obrovskou trpělivost i vstřícnost, když jim i předtím poskytl více peněz, než původně měl, kvůli průtahům s hledáním vydavatele a tvorbě prototypu. Většina jiných lidí by je prý v této situaci opustila a nedržela nad vodou. Kompletní blog, který zčásti opakuje už známé informace, na tomto linku.

Největší české pokrytí Kingdom Come tento týden zahrnovalo exkluzivní preview, zprávu o míření na Kickstarter, glosu, report o úvodních hodinách na Kickstarteru, report o podpoře od osobností a rozdělení aktů i češtině, kompletní trailer, obrázky, artworky #1 či artworky #2.

Kompletní trailer

Read this next