Eurogamer.cz

Downgrade The Division kvůli konzolím už údajně proběhl

Výpověď anonymního tvůrce proti větrným mlýnům.

Neposlušné to ovečky zaměstnává UbiSoft ve Švédsku. Minule takto jeden zaměstnanec mimo záznam promluvil o odsunu hry nejdříve na rok 2015, což se později oficiálně potvrdilo. Nyní zase někdo jiný poskytl novinářům anonymní výpověď k downgradu The Division oproti nedávnému E3 gameplay traileru, protože se mu nelíbí zavedená praxe s klamáním hráčů.

"E3 demo PC verze The Division sklidilo nadšené ovace, ale od té doby jsme už ze hry odstranili některé grafické efekty (zejména odrazy světla) a měníme správu dat kvůli unifikované paměti konzolí. Jelikož budeme hodně využívat online servery a synchronizace grafiky ve vysoké kvalitě by způsobovala prodlevy při přenosu dat, musí být i kvůli tomu zhoršena. Hra sice pořád vypadá dobře, ale už ne tak jako předtím," měl prohlásit jeden člen technické divize studia Massive, jehož totožnost byla později úspěšně ověřena.

A jaký je důvod tohoto popisovaného, oficiálně pochopitelně nepotvrzeného zhoršení grafiky oproti původnímu odhalení, podobně jako u Watch Dogs či Dark Souls 2? Prý za to může především značný tlak vydavatelů na vývojáře, aby se PC a konzolové verze (PlayStation 4 / Xbox One) od sebe příliš moc nelišily. Firmy jako UbiSoft údajně nechtějí změnit všeobecně rozšíření povědomí lidí, že nová generace konzolí je podobně výkonná jako nadupané počítače, protože pak by se konzolové verze hůře prodávaly.

E3 2014 demo od UbiSoftu

K běžnému mlžení vydavatelů o tom, co se oproti debutové předváděčce ve finální hře změnilo (např. "částicová simulace mlhy nahrazena jen 2D vrstvou, dvacetkrát snížen multiplikátor explozí, odstraněno x stromů a chodců na ulicích"), prý dochází kvůli tomu, že to po nich žádný zákon na ochranu spotřebitelů přímo nepožaduje a samozřejmě by to ublížilo masivnímu hypu. Tvůrce ze švédské pobočky UbiSoftu by proto byl rád, aby se tyto nekalé praktiky konečně změnily a nevyvolávaly se tak falešné naděje.

"To, jak vydavatelé downgrady vždy obhajují - tedy že museli optimalizovat grafiku pro větší stabilitu hry - je bohapustá lež. Čím více se přiblíží termín vydání The Division, tím více si zejména PC hráči všimnou, že konzolové verze vypadají odlišně," předpovídá dotyčný. Podle něj by PC verze hry mohla teoreticky vypadat citelně lépe než na PS4/X1, kdyby neexistovala ta snaha, aby se tolik nelišila od konzolí.

Někdy se to prý řeší tím, že tvůrci jakoby pozapomenou konfigurační soubory u hry, aby si sami PCčkáři mohli svobodně nastavit vyšší vizuální kvalitu, která by v základní verzi neměla být výrazně jiná než na konzolích. Viníkem všeho je známý fakt, že PC verze se obvykle prodá mnohem méně kusů než konzolových a nemá proto prioritu, ačkoli přitom jinak je PC hlavní vývojovou platformou The Division.

Jak na toto závažné obvinění z vlastních řad reaguje UbiSoft? "PC hráči se ohledně downgradu nemusejí bát, high-endová PC možná z grafiky Snowdrop enginu vymáčknou ještě více. Tvrdě na tom pracujeme, zvlášť když dnes existují PS4 a X1."

REKLAMA

- komentáře (105)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • Nahrává se...