Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Sony komentuje exkluzivitu Tomb Raidera i neviditelnou VITA

A také P.T., DriveClub, Last Guardian, Until Dawn.

Rozhovor Eurogameru se šéfem celosvětových studií Sony vedle divení se úspěchu PS4 adresoval řadu jiných aktuálních témat, která vyplynula především z konferencí na Gamescomu z minulého týdne. Co k nim Shuhei Yoshida přesně řekl? Vybrali jsme pro vás to nejdůležitější:

O exkluzivitě Rise of the Tomb Raider na Xboxu: "Překvapilo mě to, protože jsme o tom vůbec nevěděli. Když Microsoft cokoli oznámí, lidé si mi vždy stěžují a na tohle reagovali se značnými emocemi, někteří to dokonce nazvali koncem Tomb Raidera. Pokud bych byl markeťákem ve Square Enix a plánoval prodejní čísla, tak nevydáním na PS4 by mi jich tam hodně chybělo a musí to být něčím vykryté. Jestli mu to zacvakne Microsoft? To je úžasné." (jeho vyjádření zde)

O absenci VITA na posledních konferencích Sony: "Soustředili jsme se na PS4 tituly a disponovali jsme omezeným časem, ani to nechtěli přehnat s příliš mnoha hrami. Z toho vyplynulo, že se jich na konferenci řada prostě nevešla. VITA ale neodepisujeme, jak to může z její neviditelnosti působit, vychází na ni stále spousta skvělých her (MineCraft, Rogue Legacy, Freedom Wars atd.) a běží na ni reklamní kampaň."

O P.T. aneb způsobu odhalení Silent Hills: "Neměl jsme ponětí, o co jde. Než jsem šel spát, viděl jsem lidi na internetu mluvit o záhadném videu. Je to prostě specifický typ Kojimova humoru. Jak to popsal jeden novinář, příště až uvidíte nové oznámení od neznámého studia, určitě to je něco od Kojimy. Jestli to bude PS4 exkluzivita, to nevím, starám se jen o first-party hry a musím se na to ptát kolegů. Nevěděl jsem dopředu ani o oznámení Wild či Tomorrow's Children."

O přesunu Until Dawn na PS4: Ohlasy na původní PS3 verzi byly pozitivní. Když jsme ale přehodnocovali naše portfolio, usmysleli jsme si, že právě tahle hra bude vhodná k přesunu na PS4, kvůli jejímu žánru a hororu. Until Dawn výrazně těží z většího výkonu hardwaru, např. tváře a mimika postav zajistí větší účinky strachu než na PS3." (níže nová 23-minutová nahrávka právě z Until Dawn)

Watch on YouTube

O šanci na The Last Guardian na zářijovém Tokyo Game Show: "Nemyslím si, že byste tam hru spatřili. Ukážeme ji až v moment, kdy bude připravená, což neumím upřesnit. Sice máme nějaký časový plán a tvůrci učinili skvělý pokrok, ale víc k tomu neprozradím. Důvodem, proč to trvá tak dlouho, byly technické potíže s během hry na PS3, tudíž musela být kompletně předělána. V jednu chvíli to vypadalo slibně, že je překonáme, takže jsme tehdy oznámili datum a byla to zpětně chyba."

O riziku vypustit DriveClub ve stejné době jako Forza Horizon 2, Project CARS a The Crew, na což některé závody mohou dojet jako v minulosti: "Osobně jsem na E3 zkoumal všechny uvedené hry a byl spokojen, protože DriveClub je oproti nim úplně odlišný, nemá žádnou přímou konkurenci, aspoň si to myslím. Ale lidé nám dají vědět, až vyjde. Vloni nemohl vyjít, protože tomu zabránil zásadní technický problém, takže tvůrci museli část hry přeprogramovat."

Watch on YouTube

Kompletní rozhovor najdete u britských kolegů.

Read this next