Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Lineárním příběhovým hrám pšenka nepokvete, myslí si kreativec UbiSoftu

Kvůli YouTube.

Zčásti to je samozřejmě skrytá reklama na jeho Far Cry 4 ve vrcholící kampani před vydáním, přesto zajímavý názor, který stojí za povšimnutí.

Podle kreativního ředitele UbiSoftu budou lineární příběhově orientované hry v budoucnu trpět ve smyslu nižšího zájmu publika. Důvodem má být rozmach YouTube a moderních technologií, které snadno dovolují sdílení zážitků ve formě videí.

"Příběhové lineární hry už dosáhly maximální kvality a sledujeme, jak jejich publikum přechází k velkým hrám v otevřených světech. Pokud kouknu na seznam mých přátel a vidím tam, jak všichni ostatní dělají jednu misi tím samým způsobem, nemá to takový prodejní potenciál, jako když tam čtyřicet různých lidí dělá věci ve hře úplně odlišným způsobem," vypíchl kreativní ředitel Alex Hutchinson v rozhovoru pro CVG.

V podstatě zopakoval pohled jeho šéfa Yvese Guillemota, podle nějž hráči chtějí ve hrách větší svobodu a hry, které jim déle vydrží. To prý umožňují jen hry v otevřeném světě, kam jde vecpat různé typy zážitků či žánry. Na to je UbiSoft expert a jak vidno, ostatní ho nyní následují (stačí vzpomenout singleplayer Battlefield Hardline).

Lidé si prý hry v otevřených světech raději kupují, jelikož v nich také spatřují vyšší přidanou hodnotu, než jen projít hru jednou lineárním způsobem a pak ji dát do poličky. Co na to asi říkají například tvůrci lineárního The Last of Us?

Read this next