Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Předvedení jednoduchého principu xboxové exkluzivity ScreamRide

7 minut z hraní a popis všech čtyř módů.

"Tvořte, sdílejte a ničte extrémní horské dráhy," tak zní slogan březnové xboxové exkluzivity, pod kterou je podepsaný David Braben, tvůrce Elite Dangerous. Kdo však čekal futuristickou verzi Rollercoaster Tycoonu, když s ním má studio Frontier Developments bohaté zkušenosti, bude zklamán z až moc primitivního, trochu laciného konceptu hratelnosti. A možná i to je důvodem, proč ScreamRide nestojí plnou cenu (maloobchodní doporučená 799 Kč na X360 a 1099 Kč na Xbox One).

V prvním z celkových čtyř režimů je vaším úkolem nastavit horskou dráhu tak, aby kaskadéři zažili co nejvíce adrenalinový zážitek, ale zároveň aby to neskončilo karambolem (i ten ovšem přežijí a pak je vyloví z vody). Za jízdy pozorované ve 3D ovládáte rychlost vozíku či jeho naklánění, přičemž hra vás za neustálého ječení a robotických hlášek odměňuje vyšším skóre např. za jetí jen po dvou kolech či jiné vylomeniny. Pak se s výsledkem můžete jít pochlubit do globálních žebříčků.

Watch on YouTube

Klidnější, tzv. Engineer režim je o pouhém dostavění ještě nedokončené horské dráhy za pomoci omezeného počtu součástek. Tyto mise jsou předpřipravené designéry, kteří asi měli pocit, že postavit celou horskou dráhu od nuly by pro konzolisty mohl být tuhý oříšek. Naštěstí ani tato svobodná možnost ve hře nakonec nechybí, takže se fantazii meze nekladou - v prý "nejvíce robustním systému pro tvorbu drah, co kdy vznikl". Se stovkami nástrojů odvážně přirovnávaných až k Minecraftu, šikovným ovládáním a mraky možností pro přizpůsobení i následné sdílení vašich výtvorů, jak jinak než s explodujícími barely a hroutícími se mrakodrapy.

A konečně poslední režim, kterému video výše věnuje nejvíce prostoru, připomíná starší PS3 hru PAIN nebo takovou 3D obdobu Angry Birds. Princip Demolition Expert totiž spočívá v odpálení gondoly s kaskadéry na okolní struktury (dá se jim říkat budovy, když nemají žádné textury?). Čím více toho správným mířením trefíte a zdemolujete lavinovým efektem v realistickém fyzikálním modelu následné destrukce, tím samozřejmě lépe a tím vyšší skóre získáte. Chudáci kaskadéři to opět přežijí, protože mají speciální ochranné kombinézy, takže žádná krev neteče. A to je vše. ScreamRide vydá Microsoft už 6. března pro X360/X1.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

ScreamRide

Xbox One, Xbox 360

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments