První (ne)recenze Dying Light - shrnujeme prozatímní názory

Odvážlivci střílejí devítky, ostatní se neukvapují.

Kolem téhle očekávané zombie parkúrové akce panuje výjimečný chaos nejen kvůli nepochopitelnému odkladu pouze krabicovky o měsíc až na konec února.

Zmatek zažívají i tradiční herní média, která digitální kód pro Dying Light nedostala v předstihu před vydáním, jak bývá obvyklé, nýbrž až během tohoto týdne. Často navíc nešel aktivovat kvůli nějaké špatné komunikaci mezi vývojáři a PR agenturou, případně kvůli distribuci nesprávných klíčů pro jiný region a nutnosti zbytečného čekání (náš případ s PS4 verzí). Určitou výhodu tak měli YouTubeři, kteří dostali nehotovou preview-verzi už před Vánocemi a mohou vynášet povrchní soudy, aniž by to někdo z diváků řešil.

Současná situace s recenzemi Dying Light se proto dá shrnout tak, že neznámé či menší weby nahodily recenzi sepsanou buď po kraťoučkém hraní nebo z té starší obsahově nekompletní verze hry, takže nejsou moc důvěryhodné. Přesto zde jejich hodnocení pro vaši informaci uvedeme: Cheat Code Central 94%, Softpedia 9/10, GameRanx 9/10, Attack of the Fanboy 8/10, Twinfinite 8/10, Destructoid 7/10, blog Jima Sterlinga 5/10.

Oproti tomu respektovanější či známější světové weby dávají všemu více času či postupně zveřejňují tzv. review-in-progress po jednotlivých dnech, protože nemají odvahu vyřknout ortel po pár hodinách u hry, která má dle tvůrců vydržet až 30-50 hodin.

IGN si zatím chválí zvraty v příběhu, v němž jde o dohody mezi přeživšími a místním šéfem podsvětí. Úkoly se prý postupně stávají zajímavějšími, např. lezení na komunikační věže jako ve Far Cry či výběr výpalného od obyvatel, kteří pak ještě zadají jejich vedlejší úkoly. V co-opu, do nějž se zatím těžko hledají parťáci, prý hra nabízí různé výzvy dle dané situace, např. kdo se rychleji dostane k zásilce vyhozené z letadla nebo kdo zabije více zombíků v bažinách.

Podle GameSpotu má Dying Light vážnější tón než předešlý Dead Island, ale po pár hodinách vadila repetitivní struktura misí, závislost na pohybu jen po nohou a absence rychlejšího cestování, které však do hry klidně později může přibýt. Boje jsou prý lepší než v Dead Island, ačkoli i nová hra jako starší bratříček trpí určitými potížemi kolizního modelu a animací, které občas haprují.

Cinemablend po pěti hodinách s hrou chválí její zábavnost a navzdory struktuře misí žene recenzenta dál parkúrové běhání po celém městě, i postupné odemykání nových schopností (zpočátku jich máte minimum), osvobozování bezpečných příbytků pro strávení noci, kdy prý na ulicích opravdu nebudete chtít zůstat.

OnlySP přiznalo, že se v době psaní dostalo jen do 15% příběhu, ale i tak si povšimlo důrazu na morální dilemata, ale rozhodování vás prý nečeká v hlavním příběhu, který má být přímočarý. Oproti Dead Island byla zlepšena detekce zásahu v soubojích a z použití každé zbraně máte různý pocit, což je též vítané. Zlobí prý občas jen kamera a na ovládání s gamepadem si rychle zvyknete. Celkově je OnlySP zatím spokojeno, Techland prý překonal očekávání a jde oproti Dead Island o kompletně nový zážitek, jen s podobnými mechamismy.

Redaktor Forbesu se jako asi každý nehráč rozplývá nadšením z báječné grafiky PS4 verze, živoucího města či plynulého skákání po prostředí a akrobacie. Zdůraznil základy, které asi dávno víte, jak nastupující únava ze soubojů vyžaduje pečlivější plánování vašich výpadů na nepřátele. Líbil se mu i systém vyrábění vlastních předmětů, stejně jako hudební doprovod.

Pro více informací o Dying Light doporučujeme tento náš článek, z nějž se toho člověk dozví více než z předrecenzí. Jinak pro vás připravujeme LETS PLAY.

Dying Light

Awaiting cover image