If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Mafia 3 v DRUHÉM PREVIEW s kupou dalších informací

Pouze na Eurogameru.

Čerstvé číslo amerického časopisu Game Informer ve dvanáctistránkovém preview přineslo spoustu detailů o pokračování této původně české série. Místy sice zopakovalo staré známé věci z Gamescomu, přesto jsme pro vás o Mafia 3 (objednat na Alza.cz) dokázali vyzobat docela dost novinek:

Nový tvůrce, Haden Blackman ze studia Hangar 13, na úvod ujišťuje: "Fanoušci se bojí, že ignorujeme Mafia 2, ale jen máloco může být vzdálenější od pravdy. Při hraní budete mít pocit, že to je opravdový Mafia zážitek. Co se týče vyprávění, vynakládáme maximální úsilí, aby vaše otázky z druhého dílu byly ve trojce odpovězeny."

Hrdina hry Lincoln Clay bude totální outsider, který netuší, kam patří. Father James provozující sirotčinec si dokonce myslí, že jeho rodiče pocházeli z Dominikánské republiky a nikoli z Itálie. Zažijete z první ruky rasismus a pocítíte, jaké to bylo být černochem v roce 1968 na divokém Jihu. Prý to bude "unikátní role, v jaké jste ještě nebyli". Reflektovat to bude např. policie, která se na barevné speciálně zaměřuje a šikanuje je. Každopádně násilí a rasismus ve hře nemají provokovat, nebudou senzacechtivé, slíbili autoři.

Tam, kde Clay bydlí, je přítomnost policie minimální, ale ve čtvrtích, kde žijí bohatí běloši, bude mnohem aktivnější. Spácháte-li nějaký zločin a nahlásí-li vás chodec, v nejbližším okolí bude tzv. modrá zóna, ve které vás muži zákona hledají a mohou během toho prudit každou osobu tmavé pleti, pokud se někde schováte. Když něco provedete a budete identifikováni jako podezřelí, půjde již o červenou zónu, což znamená policii v plném pátrání. Vaším úkolem za takové situace bude rychle zmizet z dohledu a z dané oblasti co nejdříve - např. ujet autem, ale policie bude mířit na vaše pneumatiky (pokud utíkáte po svých, klidně vás prý i přejede).

Fyzikálně založené řízení vozidel má navodit pocit jako ve filmech z 60. let typu Bullitt, takže u těch rychlejších muscle vozů či sporťáků dojde na "úžasné driftování a otočky s brzdou". Míření na nádrž vozu či cizího řidiče prý nebude plně automatické. Hráči má jinak stačit získat po jednom autu z každé třídy, které si může vyšperkovat na ultimátní verzi za pomoci upgradů. Jak těch kosmetických, představujících odměnu za vyhrané závody městem, tak ty výkonnostní za splněné aktivity pro Burkeho dělajícího na skládce.

Ostatně, tyto zmíněné, tzv. "vášnivé aktivity" vás mají hlouběji ponořit do pozadí příběhu tří pomocníků a zajistit vám unikátní odměny. Body jinak održíte za dokončené výzvy, které se pak promítnou do schopností hrdiny, jako je vražedné sejmutí, rychlejší přebíjení, rozšířený inventář či větší objem zdraví a staminy. V otevřeném herním světě být celkově více sbíratelných předmětů i vedlejších aktivit (než v Mafia 2), tudíž hráč má mít více možností, jak ovlivnit celé vyprávění.

Během bojů v third-person pohledu kamery budou mít počítačem řízení nepřátelé nože, jiní zůstanou ve svém úkrytu s brokovnicí, další na někoho zakřičí a ten poběží do telefonní budky pro přivolání posil. Ovládání funguje takhle: jedno tlačítko pro krytí se, zatímco útočení na blízko či na dálku závisí na aktuální situaci / kontextu. Dle toho, jakou si zvolíte obtížnost hry, vám bude pomáhat s mířením a přepnutím se na cíl.

Poté, co si získáte přízeň pomocníků, budete disponovat vysílačkou pro různé taktické možnosti - přivolání auta k odpoutání pozornosti, najmutí si auta, vypnutí lamp v oblasti, nachystání odstřelovačů připravených ihned střílet, uplácení policie (aby do určité oblasti nelezla), či obnovení zásob z mobilního obchodu se zbraněmi. Čím lepší vztahy s pomocníky budete mít, tím tyto služby budou pro vás levnější.

Game Informeru byla z Mafia 3 předvedena nová mise, ve které asistovali Father James a John Donovan, což je zámožný kamarád z války ve Vietnamu, kavalerista CIA. Cílem byl Tony DeRazio, který pro hlavního krále podsvětí Sala Marcana pere špinavé peníze a žije v Penthouse loftu. Nejprve jste se museli spojit s informátory, zde s Donovanem, který se zobrazil na mapě města, dalo se s ním pohovořit a získat vodítka. Prvním vaším kontaktem byl člověk vydíraný DeRaziovým parťákem, Jimmy Cavarem, který provozuje stavební společnost.

Hrdina tedy našel lupiče, který prodával městem vlastněný stavební materiál ve vedlejší uličce, a začal ho vyslýchat, čímž zjistil, že využil zranitelné staveniště. V tu chvíli se hrdina musel rozhodnout, zda tohoto informátora zabije nebo nechá žít. Pokud by ho zabil, mohl okamžitě dostat peníze, ale pokud ho ušetří, dostane bližší podrobnosti o kriminálnících a získá více peněz až později po dokončení mise. Zabití by také mělo okamžitý efekt na Cavarovu bandu, což je dle vývojářů zásluha "systémového otevřeného světa". Banda ověřuje své členy až tehdy, když jim přivodíte větší finanční ztrátu. Tu zařídíte eliminací lupičů, jelikož vodítka získaná od informátorů jsou náhodně generovaná - někdy seženete jen malý tip, jindy může jít o hodnotnější potenciální oběť, která nepříteli může způsobit zásadní újmu.

Pak hrdina navštívil druhý kontakt, který se schovával před obchodem, a dal mu pěstí pro rozmluvení se. Tím si odkryl umístění hlídačů dané oblasti - tihle borci hlídají šéfy band, když vylezou z úkrytu (takže sejmutí hlídačů jako prvních je výrazně oslabí). Pak se vybavil výbušninou C4, kradmo infiltroval staveniště, nastražil výbušniny, utekl a následný výbuch zabil část bandy (tvůrci mimochodem pro nepřátele nikde v preview GI nepoužívají označení mafiáni).

Zajímavé je, že odhalit místo daného staveniště (klíčového pro tuto misi) prý půjde mnoha způsoby díky údajnému "živoucímu světu a interakcím zločincům". Tudíž v tomto konkrétním případě jste mohli najít umístění sledováním Cavarova náklaďáku jedoucího na stavbu. Jindy pronásledováním narkomana, který si dává heroin přímo na ulici, můžete odhalit drogového dealera v aleji.

Platit má pravidlo, že pokud způsobíte dostatečné poškození (např. máte více najatých pomocníků), bossové vylezou ze svých nor. U každého bosse se prý budou nacházet tři až čtyři cesty, jak je lze infiltrovat. Když se zde dostanete až k Cavarovi, můžete ho přesvědčit, aby se obrátil proti šéfovi podsvětí a přidal se k vám, nebo ho prostě zabijete a získáte okamžitou odměnu. Tyhle finále se prý podobají "tradičním misím" z minulých dílů Mafia.

Jakmile zničíte některou skrýš, přidělíte její správu jednomu ze tří pomocníků. Tohle přidělení může způsobit zlou krev mezi Burkem, Cassandrou a Vitem, ale ovlivní to dlouhodobě vyprávění příběhu a jeden ze závěrů hry. Poté, co ovládáte skrýš, otevře se vám série misí coby příležitost pro vydělání si dalších peněz. Až to vše zjistí Sal Marcano, budete prý překvapeni tím, jak zareaguje - má to být "na hry velmi neobvyklé". Datum vydání Mafia 3 ani nyní neznáme, stále platí, že to má být někdy v příštím roce (Alza.cz - více v kompletním pokrytí EG.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Mafia III

Video Game

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments