If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PREVIEW DOOM z Game Informeru

Nové info o zbraních, mulťáku i příběhu.

EG přináší jako první - "Sedli jsme si s pamětníky a pokusili se vyzkoumat, v čem tkvěla síla prvního Dooma, abychom to znovu zachytili," vysvětlují id Software. Lidé prý toužili po odreagování u pořádné řezničiny, nikoli po příběhu, proto ho v chystaném rebootu moc nenajdete. Na co se můžete spolehnout, je nádech rock'n' rollu, kterým se prý hra silně inspirovala podobně jako třeba Brutal Legend. Znamená to všude hodně lebek a heavymetalu, něco jako si stará generace patnáctiletých školáků kreslila na zadní stranu sešitu během matematiky, když ještě neexistoval Facebook, Whatsup či Viber.

Zápletka nového Dooma je podobná jako ve trojce: postava Dr. Olivia Pierce se objevuje na videu a vyhrožuje vypuštěním démonů, což má být jakýsi náboženský kult, po jehož tajemství bude pátrat. Příběhové pozadí se volitelně dozví jen ti hráči, kteří po tom vyloženě prahnou a ponoří se do hry hlouběji. Vrátí se staré dobré barevné přístupové karty do dveří a hledání tajných skrýší, což jsou prvky, které z moderních her už vymizely.

Dle nových informací se bude čtvrtý díl Dooma odehrávat v Lazarus Facility, na povrchu Marsu a Titan's Realm, což je ta lokalita z obálky Game Informeru. Peklo má nabídnout více vertikální hratelnost než továrna UAC. Žádné krytí se, přebíjení, dokonce ani sprint, což je možná škoda, ale důvody vysvětlíme za okamžik. Zabité nepřátele vám hra nebude počítat, nýbrž na obrazovce uvidíte hlášky jako "lavina démonů" nebo "krvavá lázeň".

Motorovka a slavná devastující zbraň BFG se promyšleně nenacházejí na kolečku pro přepínání běžných zbraní, protože se používají ve specifických situacích: motorovka je proto namapována na směr dolů na D-padu a BFG na tlačítku X na gamepadu (prý slouží jako takové tlačítko zmáčknuté v panice). Motorovka zabije většinu protivníků na jeden zásah, ale buněk s energií bude omezeně a pár exemplářů typu Mancubus vyžaduje trefit vícekrát. Každý nepřítel má mít své slabé místo, např. růžový démon nosí brnění vepředu, ale zezadu je zranitelný.

Zbraně lze modifikovat nalezenými vychytávkami, např. na raketomet připevníte nástroj pro vzdálenou detonaci. Měnit můžete i své perky, zde jakési runy, které vám zařídí třeba dočasné zrychlení pohybu po pár zabitích na blízko. Vylepšení samotné vaší postavy budou už permanentní a zajistí svižnější přepínání zbraní, více střeliva nebo větší výdrž zdraví.

V multiplayeru, jehož nedávný alfatest všechny oslnil, by mělo být zbraní k dispozici o něco více než v singlu, např. Lighting gun. V MP budete postupně hledat (opět vyměnitelné) hackovací moduly, které vám kupříkladu prozradí, kolik času zbývá, než se někde znovu objeví nějaký sebratelný předmět. Tvůrci se dušují, že žádný z nich nenaruší férové vybalancování při kompetitivní hře.

Warpath bude multiplayerovým módem ve stylu Domination, kde máte za cíl kontrolovat určité oblasti na mapě. V základu také bude obsažen mód Clan Arena, což má být týmové Last Man Standing. Další herní režimy si můžete vytvořit sami v editoru: Tower Defense, VIP eskorty, závody nebo upravené mise ze singlu.

Engine idTech 6 je prý velmi podobný minulému idTech 5 (z RAGE či The Evil Within), jen má kompletně nový systém pro fyzikálně založené renderování. Hráči na PC nepřijdou o různé posuvníky kvality grafiky a nastavení multi-samplingu, jinak se DOOM dle vyznění článku Game Informeru považuje spíš za konzolovou záležitost, neboť o PC tvůrci moc nemluvili.

Co příliš nepotěší, je limitovaná funkcionalita SnapMap editoru, z nějž budou vylézat k šíření pouze malinké soubory s upravenými parametry hry, pravděpodobně takto nezískáte úplně nové levely či textury. Výtvory hráčů, vč. třeba pozměněné umělé inteligence nepřátel, se budou šířit přes tzv. SmartHub třídený do kategorií jako nejhranější, profily uživatelů atd. S vypuštěním bohatších editačních nástrojů než SnapMap se nepočítá údajně kvůli "přístupnosti konzolí", jako by na ně snad počítačová verze měla brát ohled.

Jako datum vydání DOOM pro PC/PS4/X1 uvádí Game Informer stále neurčité "jaro 2016" (předobjednat na Alza.cz). Francouzský Amazon zrovna dnes na produktové stránky nahodil 30. červen coby takový nejzazší termín a minule se u Tomb Raidera pro PC nepletl.

Cover image for YouTube videoDoom Game Informer Coverage Trailer

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article
Awaiting cover image

DOOM 4

PS4, Xbox One, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments