Odlišné řešení vánočních slev na Steamu slavilo úspěch
SteamSpy + únik od Valve.
Rus, kterého jeho úsilí s vyzobáváním dat z uživatelských profilů už pohodově uživí (s 1000+ dolary měsíčně od přispěvovatelů na Patreon), dnes zveřejnil další analýzu prodejnosti na Steamu, tentokrát zaměřenou na vánoční slevy.
Během Steam Winter Sale odhaduje celkový odbyt 46 milionů digitálních PC her, dvojnásobně více než během letních slev, generující 270 milionů dolarů na tržbách (i přes third-party prodejce). Jedním z důvodů prý bylo to, že zlevnění konečně potkalo i bestsellery GTA 5 s Fallout 4.
Zajímavé také je, že lidé pouze do zásoby nenakupovali laciné hry, které pak už nikdy nespustí, jak tomu často bývá, nýbrž že je během svátků dokonce i hráli (spustili). Nejpopulárnějšími slevami byly ty o 75 procent a o 50 procent, které také nejvíce vynesly. Grafy a tabulky zde.
Prakticky ve stejný moment došlo k úniku interní výsledkové zprávy pro partnery přímo od Valve. Ti si hrozně pochvalují, jak nové řešení Winter Sale - kdy se hry ve slevě po dnech nestřídaly, nýbrž všechny byly zlevněny po celé dva týdny - přispělo k většímu úspěchu akce než v minulosti.
Uživatelé Steamu prý díky tomu prohlédli mnohem více produktových stránek (4x více než před rokem), když přes Discovery Queue více prozkoumávali hry ve stále bobtnajícím katalogu titulů, kde je těžší se zorientovat. A nejen prozkoumávali, promítlo se to i do vyšších prodejů, za což vděčí také odměnění se Steam Trading Card.
Jiný koncept Valve umožnil více pracovat s rotací propagovaných her na hlavní stránce, když měli jistotu, že žádná výhodnější nabídka už později nepřijde. A oslovit zákazníky, kteří se na obchod vrací jen jednou za delší čas.