RECENZE Street Fighter 5

V základu dobrá, ale nedodělaná bojovka.

Tak jako každý den za obzorem vychází slunce, se stejnou pravidelností Capcom v každém konzolovém cyklu přichází s dalším dílem bojovky Street Fighter. Číslovka pět doopravdy neznamená pátý díl, těch už včetně různých odboček bylo více než dvacet. Přes snahu ostatních studií jako Netherrealm nebo Bandai Namco je ale Street Fighter vždy tím nejsilnějším mezi bojovkami. Podobný je i průběh vydávání dané série. Nejdříve se zjeví základní verze, což v tuto chvíli znamená Street Fighter V, ale později Capcom přidá Super a Ultra edici.

Jak se tedy hraje základní verze pětky? Jak už jsem naznačoval v loňských dojmech, je Street Fighter V posunutý směrem k ofenzivě. Jakkoliv v singleplayeru máte dostatek času se bránit umělou inteligencí řízeným protivníkům, při online zápasech nebo bitkách na jedné konzoli se projeví handicap hráčů, kteří by chtěli zápasy vyhrát tím, že soupeře odbrání a z dálky jej budou zásobovat hadoukeny. Útoky na dálku, kromě těch v rámci Critical Art, se totiž dají velmi dobře vyblokovat a na rozdíl od čtyřky při úspěšném vykrytí neseberou ani kousek zdravíčka.

Existují sice těžkotonážníci typu Birdie nebo Zangief, kteří nejsou tak obratní, nicméně většinou v online zápasech bojují ti, kteří využívají rychlost, spíše než sílu nebo útoky na dálku. Na obrazovce jsou celkem čtyři ukazatele. Ten hlavní, tedy zdraví jsem už nakousl. Pod ním se nachází Stun meter, který ukazuje, jak moc nepřítele drtíte. Když zasadíte dostatek úderů v krátké době, ukazatel se naplní a protivník zůstane na chvilku omráčený.

Dole je V-trigger. Speciální údery se aktivují jednoduchým simultánním zmáčknutím tvrdého úderu rukou i nohou a pro každého bojovníka mění různým způsobem jeho chování. Často začnou postavy zářit a jejich útoky jsou silnější, ale třeba Nash se teleportuje nebo R-Mika přivolá pomoc další postavy. Podobně jednoduše lze spustit V-Skill. Ryu tímto způsobem přeruší útok jakémukoliv protivníkovi a Bison zase začne odrážet projektily zpět na ty, kteří jej na něj posílají.

Critical Art je ultimátní komboúder, který vám může pomoci, když dostáváte až moc přes papulu. Osobně se mi ho ovšem dařilo dobře vykrývat a neměl takový vliv na zápasy jako ve čtyřce nebo podobné kombo v Mortal Kombat. Ačkoliv tedy Capcom zjednodušil ovládání, zdají se mi bitky mnohem strategičtější, ale zároveň rychlejší a intenzivnější. A to je dobře!

Na jedné straně Capcom boduje hratelností, na druhé ovšem ztrácí v nabídce obsahu. Pro začátek můžete zkusit pouze Story mód, který pro každého z šestnácti bojovníků znamená většinou tři zápasy proložené dialogy postav doplněné statickými obrázky. Zápletka veškerá žádná a za dvě až tři hodinky máte hotovo. Dokončením příběhu si odemykáte převleky pro jednotlivé postavy, ale ouha, nemůžete si je koupit, protože obchod má být zprovozněn dodatečně.

Sami si můžete zahrát ještě Survival, v němž se proti vám staví stále další a další protivníci. Vy si naštěstí mezi zápasy můžete doplnit zdraví, koupit silnější údery nebo zvýšit defence, takže protivníci vás nebudou tolik zraňovat. Pak už lze jen trénovat. Všechny ostatní módy budou dostupné v nejbližších měsících.

Online zápasy lze hrát buď Ranked, tedy se zápisem bodů do žebříčku nebo Casual. Zde se ovšem Capcom také nevyznamenal, protože vyhledávání soupeřů trvá nezřídka i pět minut a občas, když už protivníka najdete se stejně nespojíte, protože server vyhodí chybovou hlášku. Lobby jsou pro smích - ať jsem ji vytvořil já nebo někdo jiný, nikdy se zápas nespustil. Ještě že nemusíte zírat na hlášku "Searching for players", ale můžete trénovat a zápas se vám hledá v pozadí.

Než Capcom zapracuje na dodatečném obsahu a vyřeší problémy s online hraním, což se už částečně stalo, můžete si v klidu počkat. V původním stavu šlo Street Fighter V doporučit snad jen na lokální versus zápasy na jedné konzoli, postupně se však situace vylepšuje s každým dalším patchem. Takže pokud nemáte v domácnosti nebo v blízkém okolí podobně zapáleného bojovkáře, nespěchejte a Street Fighter V nechte dozrát. Stejně nakonec vyjde Ultra nebo Super edice, kde už budou tyhle porodní bolesti překonány.

Street Fighter 5 pro PS4 a PC vyšel v únoru - koupit na Alza.cz.

Street Fighter V

PS4, PC