Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

TÉMA: Velký přehled všech oznámení od EA

FIFA 17, Star Wars, TitanFall 2, o Battlefield, PS 4.5.

Včerejší finanční konference Electronic Arts byla mimořádně plodná, že by bez problémů vydala na desítky článků. Namísto nich jsme pro vaše pohodlí vše klíčové vyzobali do jednoho souhrnného a zbavili to zbytečného balastu, abyste to nečetli ještě zítra:

Hry na motivy Star Wars

"Každý rok odteď až do 2020 vyjde alespoň jedna Star Wars hra ročně. Star Wars Battlefront 2 potvrzený na 2017 nabídne větší a lepší herní světy, protože bude čerpat z nových filmů, nikoli jen z těch historických jako jednička. Té se dosud vyexpedovalo o milion kusů více, než se plánovalo (14 vs. 13 milionů). Se Star Wars akční adventurou od studia Visceral (tvůrci Dead Space) a designérky Uncharted se počítá až na kalendářní 2018, zatímco obdoby Assassins Creed od studia Motive a Jade Raymond (ex-UbiSoft) se určitě nedočkáme dříve než ve 2020."

FIFA 17 a další sporty (NHL 17, Madden NFL 17)

"Nový fotbal bude reprezentovat zásadní pokrok díky výrazným změnám v oblasti personalizace, vtažení do hry a kompetitivních funkcí".

Krabicovka Battlefield 1 pouze s kódem k downloadu

"Potvrzujeme, že tomu tak bude v Severní Americe, ale v některých jiných regionech světa najdete uvnitř disk s hrou."

Battlefield 1 mikrotransakce a vyhledávač serverů

"Ve hře bude jak makromonetizace (balíčky nového obsahu, map atd.), tak mikrotransakce (podobné v posledních dvou dílech BF, Battlepacky, získatelné za splnění určitých cílů nebo koupením za reálné peníze, ale nebude to na principu pay-to-win. Potvrzujeme i přítomnost tradičního vyhledávače serverů, který v SW Battlefront chyběl a části hráčů to vadilo."

Proč si vybrali zasazení Battlefield 1 do první světové války

"Tvůrci z DICE chtěli, aby šlo o největší, nejpestřejší díl, s fundamentálně novými herními mechanismy, vzájemně protkanými příběhovými liniemi různých postav, evolucí zbraní a bojové techniky. Zjistili jsme, že to dokáže nabídnout jen první světová válka. Málokdo si pamatuje ze školy, že začala s bojovníky na koních a skončila s letadly, tanky a ponorkami. Věříme, že úroveň inovace a evoluce bitev nám dá dostatek příležitostí, abychom vyrobili epický zážitek plného rozsahu. DICE v tomto mají naši plnou důvěru a v této chvíli už je vývoj tak pokročilý, jako nebyl u žádného předešlého dílu."

O souběhu Battlefield 1 a TitanFall 2 v tom samém čtvrtletí (říjen-prosinec 2016)

"Žánr first-person stříleček je tak obří kategorií na trhu, s tržbami 4,5 miliardy dolarů, že se tam obě v klidu vejdou. Navíc hráči FPS jsou různí, někteří preferují rychlejší akce, jiní taktičtější atd. Titanfall 2 a Battlefield 1 jsou od sebe tak odlišnými hrami, že se nebudou vzájemně kanibalizovat".

O TitanFall 2

"Pokročil oproti jedničce, dobře odsýpá a přidá úplně novou úroveň do hry a zážitku. Doufáme, že se bude prodávat zřetelně více než jednička, když bude i pro PlayStation 4, ale nečekáme tak velké rozšíření, protože první díl vyšel jako jedna z prvních her pro Xbox One."

Termíny Mass Effect Andromeda a NBA Live 17

Pro Mass Effect dosud platilo 1. čtvrtletí 2017, to nyní bylo upřesněno na březen 2017. Basket od EA Sports kupodivu nevyjde na podzim, jako obvykle, nýbrž jeden rok vynechá a objeví se až někdy v zimě příštího roku.

Statistiky

Sérii Battlefield od ledna do března letošního roku hrálo 9,4 milionu unikátních hráčů. Základna hráčů The Sims 4 stoupla o dvě třetiny, všechny konzolové hry od EA Sports někdy pustilo 54 milionu unikátních hráčů. Downloady všech Madden NFL stouply o polovinu a hráčská základna SW Battlefront zaznamenala nárůst o 15 procent lidí, kteří ještě od EA předtím nic neměli.

O pohledu EA na případnou PlayStation 4.5 a upgradovaný model Xbox One

"Výrobci konzolí si uvědomují, že zpětná kompatibilita je pro zákazníky důležitá, což by bylo při uvedení nových modelů uprostřed cyklu důležité. Pokud se tak stane, odstraní to rizika, která běžně bývají spojeny s uvedením úplně nových konzolí. V EA se tím netrápíme, protože máme natolik diverzifikované příjmy, že je změna cyklu konzolí nerozhodí, a protože všechny hry běží na Frostbite engine, který může být kdykoli portován na kteroukoli platformu či upgradován. Jsme zvědavi, s čím Sony a Microsoft na E3 přijdou. Nintendo NX budeme podporovat (verzemi her jako Battlefield 1) jen tehdy, pokud by nám to dávalo smysl."

Read this next