Eurogamer.cz

Jak Sea of Thieves podporuje kooperaci

Nezvyklý přístup k práci s mapou.

Rare vypustili nový vývojářský deníček, v němž předvádějí svá designová rozhodnutí, aby motivovali hráče námořní onlinovky ke spolupráci, i díky unikátní kooperativní struktuře.

V Sea of Thieves (Alza.cz) se živí lidé ujmou různých rolí, aby společně našli poklad. Na rozdíl od jiných her není mapa prostředí přístupná kdykoli jednoduše po stisknutí tlačítka, nýbrž je rozprostřena jen na stole v podpalubí lodi. To znamená, že jeden člověk ji prozkoumává, zatímco jiný kormidluje a další zase sleduje okolí ze stožáru. Klíčem k úspěchu má být jejich vzájemná komunikace.

Když se vylodí někam na pevninu, pouze jediný hráč ze skupiny může mapu držet v ruce. Pakliže do ní chtějí nakouknout ostatní, musí jim ji ukázat, jako by to fungovalo i ve skutečnosti. Protože vaše lokace není na mapě zanesena, musíte se sami zorientovat, kde se právě nacházíte.

Původní koncept hry prý počítal s tím, že poklad by šel hledat jediný hráč, ale prý to byla nuda, protože ostatní se v mezidobí nudili. Fajn je, že každý hráč se může ujmout jakékoli role, není to zamčeno na jednotlivé třídy jako v jiných titulech. Jakmile je poklad nalezen a vykopán, skupinka musí opět spolupracovat, aby ho bezpečně dopravila na palubu, což se budou pokoušet překazit konkurenční partičky.

Vydání Sea of Theives pro X1/PC je plánováno na jaro, čtěte naše E3 dojmy.

REKLAMA

- komentáře (2)

Vytvořit účet

NEBO

  • Nahrává se...