If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Proč se Tyranny neujalo? Doznání výrobce se třemi důvody

Nostalgická vlna opadla.

Chlubit se dosaženými úspěchy, to je snadné a umí to s odpuštěním každý blbec. Ale předstoupit na veřejnost a přiznat, že se něco nepovedlo, i s analýzou důvodů? To zase tak často nevídáme a můžeme se z toho poučit i lépe porozumět fungování branže.

Vydavatel Paradox na přednášce na ParadoxCon ve Stockholmu odtajnil, že jejich loňské Tyranny (Alza.cz) nenaplnilo prodejní očekávání. Komerčně prý dopadlo pouze "OK" a nepomohly mu ani pochvalné recenze od kritiků.

Vzít zkušené studio s veterány jako Obsidian a vytvořit oldschoolové isometrické RPG na nostalgické vlně už tedy není sázka na jistotu, jako tomu bylo před pár lety. PCGamesN přineslo report s konkrétními příčinami.

Předně, Tyranny prý ublížilo načasování vydání na začátek listopadu, uprostřed nejvyhrocenější předvánožní sezony, kdy soupeřilo s Watch Dogs 2, Call of Duty či Dishonored 2. Ano, je to úplně jiný žánr, ale bojuje o ty samé peníze v peněženkách hráčů, pozornost médií i reklamní prostory.

"Obsidian jsou obětí vlastního receptu. Vytěžili maximum z Kickstarteru a svezení se na nostalgii s Pillars of Eternity, ale faktem je, že žádná další podobná hra ani zdaleka nedosáhla jejich úspěchu - ať už jde o Wasteland, Torment či Tyranny. Zdá se, že původní bublina splaskla. Pro tyhle hry stále existuje trh, ale už to zkrátka není to, co bývalo," uvedl viceprezident pro obchodní rozvoj v Paradoxu, Shams Jorjani.

Cover image for YouTube videoTyranny - Launch Trailer

Když se podíváte na SteamSpy, tak Pillars of Eternity jsou na nějakých 800 tisíci majitelích PC hráčů, kdežto Tyranny a jiné hry "pouze" na nižších stovkách tisíc.

Mnozí prý tehdy s Pillars of Eternity koupili první takovou oldschoolovou hru, zjistili, že hratelnost už není tím co kdysi, protože je potřeba číst kvanta dialogů a nelze takový žánr hrát paralelně s koukáním na Netflix a hraním si s mobilem v druhé ruce.

Posledním hřebíkem do pomyslné rakve Tyranny prý byl marketing: slogan "Zlo někdy zvítězí" zpětně vydavatel vnímá jako špatný, část hráčů odradil a nevysvětlil, o čem je svět a postavy. Všechno vyřčené ovšem nebrání budoucí spolupráci Paradoxu s Obsidianu, jen to už nebude "automaticky" na každé další hře.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Tyranny

PC, Mac

Related topics
RPG
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments