Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z Call of Duty WW2

Jak se mód Headquarters nechal inspirovat Orgrimmarem z World of Warcraft?

Questy, hledání skupiny, gesta a dokonce i pošta.

Pokud jste někdy hráli World of Warcraft, znáte jeho města. Pro mě to byl Stormwind a Ironforge, obojí obrovská místa plná budov, NPC a hlavně hráčů. Chodil jsem se tam setkávat s kamarády, předvádět svou novou super výbavičku a samozřejmě kontrolovat poštu.

Inu, nový sociální prostor v Call of Duty: WW2 (Alza.cz) se městy ve World of Warcraft nechal inspirovat, ale navíc to zní, že se jim bude i hodně podobat. Spoluzakladatel Sledgehammer Michael Condrey během našeho rozhovoru na E3 o novém sociálním prostoru Headquarters až pro 48 hráčů v Call of Duty: WW2 jedno město z World of Warcraft zmiňuje: Orgrimmar.

Condrey, který sám hraje World of Warcraft za Hordu, Orgrimmar dobře zná. Uspěchaná kakofonie trollů, nemrtvých a taurenů je sídlem moci Hordy a hlavní město orků. Je to místo, kam si hráči za Hordu chodí pro questy, popovídat si s dalšími hráči a tancovat na střechách chatrčí. Zatímco Condrey vypráví o Headquarters v Call of Duty: WW2 a odhaluje podrobnosti o tom, jak to bude fungovat a co tam budete moct dělat, začíná to čím dál víc připomínat jedno z měst ve World of Warcraft.

„Pamatujete, když jste poprvé přišli do Orgrimmaru ve World of Warcraft?" ptá se Condrey. „Pamatujete si ten zážitek, kdy jste poprvé splnili úkol a postoupili jste na vyšší úroveň a získali jste všechny ty úžasné odměny a pak jste přišli do Orgrimmaru, což bylo hektické město lidí se všemi těmi aktivitami, kteří utvářeli komunitu, ať už to byl ten chlápek, co se jen chlubil svou maximální úrovní, kompletně fialová jízdní zvířata nebo lidi, co chodí do pošty anebo si posílají různé dárky? To je přesně ten pocit z komunity, o kterém jsme se domnívali, že hra Call of Duty ještě plně nevyužila. A právě o to se pokoušíme s Headquarters."

Headquarters je sociální prostor pro 48 hráčů zasazený na pláži v Normandii tři dny po Dni D.

Funguje to následovně: Když v Call of Duty: WW2 poprvé spustíte hru pro více hráčů, ocitnete se v Headquarters, které je zasazené na pláži v Normandii tři dny po Dni D. „Tohle je okamžik, kdy si vojska Spojenců na pláži v Normandii založila skutečnou základnu operací," vysvětluje Condrey.

„Právě tam se vojáci v Normandii vylodili. Chodili si tam pro vybavení, do jídelny, vojáci tam měli rekreační sál, chodili na střelnici, trénovali a soutěžili a bavili se mezi sebou."

Do Headquarters si můžete chodit pro questy, ačkoliv Call of Duty jim říká „mission challenges". Můžete zajít za svým náborovým důstojníkem, za svým důstojníkem přes výzvy a za divizním důstojníkem, kde si vyzvednete denní rozkazy a další věci.

„Váš divizní důstojník vám třeba řekne: ,Hej, je čas vyrazit do bitvy,'" říká Condrey. „,Jdi soutěžit do války a buď úspěšný, a když se s tím úspěchem vrátíš sem, dáme ti odměnu.'"

„Některé úkoly budou sociální. Třeba to může být quest, který vás pošle za nacistickými zombiemi, nebo budete soutěžit 1v1, anebo si vytvoříte první emblém."

V Headquarters toho můžete dělat ještě víc. Můžete si zalézt na střelnici (může tam hrát všech 48 hráčů najednou, když budou chtít), nebo si zkusit arénu 1v1, kde si připomenete duely z World of Warcraft. Nebo se můžete podívat na žebříčky. Zdá se, že v Headquarters jsou žebříčky na všechno. Je tam jeden čistě pro těch 48 hráčů v jedné lobby, jeden pro 1v1, jeden pro střelnici... Zdá se, že ve hře bude spousta předvádění a chlubení.

V Headquarters můžete interagovat s ostatními hráči přes hlasový chat, což se dalo čekat, anebo přes rychlý chat. Dokonce tu máte „dobová" gesta jako třeba salutování. Sledgehammer chce pro hráče vytvořit pozitivní sociální zážitek a tady na scénu vstupuje nový systém pochval.

Chválení ostatních hráčů za jejich akce je základem vašeho sociálního skóre. Premisa je následující: „Podívali jsme se na chování multiplayerové komunity Call of Duty a našli jsme velkou motivaci pro to, abyste se snažili dobře soutěžit, dobře střílet a tak," říká Condrey. „Ale nebylo tam dost motivace pro to, abyste se snažili být dobrým členem komunity, zastáncem společenských vztahů."

Takže můžete chválit ostatní hráče Call of Duty třeba za to, že jsou ve hře šikovní, nebo třeba za emblém, nebo za to, že se prostě chovají slušně. „Zkoušíme tím vybudovat smysl pospolitosti, která byla součástí čet v druhé světové válce," říká Condrey, „muži a ženy k sobě měli blízko kvůli vyššímu dobru."

Čím vyšší bude vaše sociální skóre, tím víc vás hra bude uznávat jako pozitivního člena komunity. A budete dostávat odměny. Může to být nová součást vybavení, titulní karta nebo třeba medaile. Sledgehammer se zde totiž pokouší dát hráčům důvod, proč se navzájem chválit, proč být slušní a proč hrát Call of Duty ve více hráčích, i když váš poměr zabití/úmrtí není nic moc.

„Lidé nechtějí mít pocit, že se celá jejich identita točí kolem nízkého poměru zabití/úmrtí, že ne?" říká Condrey. „Zdá se, že tady máme příležitost udělat to lépe."

Sledgehammer se nechal inspirovat městy z World of Warcraft, například Orgrimmarem.

V Headquarters naleznete i funkce ala MMO jako třeba systém herní pošty a mechanismus hledání skupiny. Systém pošty se pořád ještě vyvíjí, ale Condrey má jasnou představu o tom, jak by měl vypadat.

„Ve World of Warcraft byla pošta skvělým motorem, který mě hnal do sociálního prostoru," říká. „V Call of Duty: WW2 vám může přijít pošta přímo ze Sledgehammer Games. Hrajete zápas Dominion nebo třeba nový režim War a obdržíte oznámení ,Hej, přišla ti zpráva'. A jdete si do Headquarters pro poštu a je to poděkování od nás, třeba i s nějakou odměnou. A nyní jste v Headquarters a vidíte své kamarády a tím přispíváte k sociální komunitě. Pak si jdete vyzvednout denní misi a tam se říká: ,Hej, skoč do režimu War'. A tak zase skočíte zpátky."

To samé platí pro vyhledávání skupiny. „Skupiny budou součástí zážitku v Headquarters, což je skvělý způsob, jak v komunitě najít podobně smýšlející lidi," říká Condrey.

„Upřímně řečeno, tohle jsme komunitě nikdy nedali najevo tak, jak jsme měli. Třeba tam budete hrát vy a já, budeme se bavit a pak řekneme, že vyrazíme na zombíky. V lobby budeme moct vyvěsit oznámení: ,hledáme skupinu pro zombíky'. Podle nás to bude zábavný způsob, jak budou moct hráči hrát spolu." Headquarters je také místem pro Prestige (možnost dostupná hráčům po dosažení maximální úrovně ve hře více hráčů). Místo stisknutí tlačítka v herním menu se vydáte se svým vojákem na speciální místo v Headquarters, aby vaši Prestige viděli všichni ostatní hráči v sociálním prostoru. Zní to skvěle!

„Ten název ještě není finální, ale tohle je koncept," vysvětluje Condrey. „Přemýšlím o procesu Prestige v Call of Duty. Na Prestige jsem dost dřel. A jdu tam, sedím sám na gauči, stisknu tlačítko a ozve se malá fanfára - nic velkého - a je hotovo."

„Můžete jít do Headquarters a setkáte se s generálem a budete moct vyjít na ochoz s výhledem na pláž a budete moct vykonat Prestige před všemi svými kamarády s velkou fanfárou. Prestige by mělo být až tak oslavné. Jen si to představte! Nikdo nechce jít na večírek sám. Uděláme z toho něco významného, protože jste si to zasloužili."

Watch on YouTube

V Headquarters je také prostor pro sezónní události a Condrey říká, že Sledgehammer má v plánu toto virtuální prostředí neustále rozvíjet. Sledgehammer zde opět čerpá inspiraci z World of Warcraft.

„Pamatujete si oslavy svátků, do kterých jste se chtěli zapojit?" ptá se Condrey. „Představte si, co všechno můžeme udělat, abychom hráče dali dohromady. Třeba je zrovna den osvobození Evropy a my si ho v živé lobby nějak připomeneme."

Jako bývalý hráč World of Warcraft musím říct, že Headquarters zní jako skvělý nový přídavek pro Call of Duty a rozhodně jako herní místo, kde budu trávit nějaký čas. V soutěžním multiplayeru nejsem nejlepší, takže bude fajn mít ve hře jiné možnosti, jak hrát - a jak se předvádět. Představuju si, že i hráče Call of Duty to bude bavit. Očekávám, že uvidím 30 hráčů, jak se zapojí do vláčku, jak se budou navzájem štvát a provádět další vylomeniny jako v kterémkoliv jiném sociálním prostoru ve velké hře. Ale také musím Sledgehammer pochválit, že se snaží přimět hráče Call of Duty k tomu, aby k sobě byli slušnější. Upřímně vzato, komunita této hry nemá zrovna nejlepší reputaci, když dojde řeč na online chat.

Jestli má Headqarters nějakou potenciální nevýhodu, je to ta, že ho hráči mohou považovat za zbytečnost, za překážku mezi nimi a soutěžní hrou více hráčů, po které touží. Kampaň, sociální prostor a cokoliv jiného než střílení ostatních prostě některé hráče Call of Duty vůbec nezajímá. Sledgehammer jsou právem hrdí na to, co s Headquarters dělají, a Condrey mi nejednou připomněl, že je to „v rámci značky novinka", ale že jestli se to k jádru Call of Duty nebude hodit, rychle se toho zbaví.

Mně ale Headquarters zní jako něco vzácného: jako opravdu nová a zajímavá funkce v dlouhé sérii Call of Duty. Těším se na to, až ji vyzkouším.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Call of Duty: WW2

PS4, Xbox One, PC

Related topics
About the Author

Redakce

Contributor

Comments