Recenze Black Ops 2 DLC Revolution

Když ji miluješ, není co řešit. Nyní i na PC a PS3.

Za celých těch šest let, co jsem předplatitelem služby Xbox Live, se mi nestalo, že bych se stal terčem spamového útoku. Až do nedávného víkendu, kdy mi náhle začaly chodit stovky vzkazů a dokonce i žádostí o přidání do přátel. Všechno to způsobil předmět téhle recenze: jako novinář jsem dostal DLC k dispozici s náskokem před veřejností - a vášnivým fanouškům Call of Duty neušlo, že jsem se objevil v žebříčcích s mapami, které ještě nebyly v prodeji. Podle všeho podobný nálet udělali na všechny kolegy novináře. Proč se s vámi o tuhle historku dělím? Protože mi hned zkraje připomněla, jak početná a zapálená je fanouškovská komunita téhle hry - a jakou pozornost si tudíž její první stahovatelný přídavek zaslouží (viz samostatná recenze multiplayeru Black Ops 2).

Nová bojiště

Asi nejvýraznější ze čtveřice nových map v tomto prvním DLC Revolution, které teď vyšlo i pro PC a PS3 verze hry, je "Grind" - zasazená do pestrobarevného skate parku na Venice Beach inspirovanou skutečnou plážovou promenádou v Santa Monice u Los Angeles. Skate park je ze své povahy plný nezvykle zaoblených povrchů (ramp), které dodávají poněkud odlišnou dynamiku vašem pohybu, ale hlavně poskytují několik zásadních centimetrů periferního vidění (skrz okraje zaoblených ploch) navíc. V důsledku je pak možné utíkat částečně "po stěně" rampy, díky tomu mít výhled na větší část mapy a rozdat tak ještě rychleji ještě více headshotů. Tahle mapa samozřejmě vyžaduje mimořádné reflexy. Jejím relativním opakem je "Mirage", neboli ruiny hotelu na okraji pouště Gobi. Tohle je zcela tradiční COD mapa s přiměřenou kombinací exteriérů i interiérů.

Druhé dvě mapy spojuje začlenění smrtícího mechanismu. V případě vysokohorské mapy "Downhill", zasazené do Alp, jsou oním smrťákem automatizované lanovky, které relativně pomalu projíždějí stanicí uprostřed mapy. Pokud si ale nedáte pozor, rozmačkají vás na kaši. Není tedy divu, že přestřelky a probíhání tímto klíčovým bodem mapy mají mimořádný... ehm, náboj. Jinak je to prostě příjemná sněžná mapa, kromě jiného s několika zákeřnými úzkými roklinkami.

Poslední mapa, "Hydro", je zasazená do prostředí vodní elektrárny. V relativně náhodných intervalech se zde zvedají propusti a spodní části mapy tak zaplavují vlny, beroucí sebou kohokoliv, kdo si nedá pozor. Výsledkem je sem tam nějaká ta nechtěná smrt a hlavně koncentrace hráčů na "bezpečných" plochách mapy, které poskytují rozumné množství krytů i škvír k odstřelování (více viz video z hraní).

Více zombií

Pro nemalou skupinu fanoušků je nejdůležitější novou mapou ta pátá: "Die Rise" je poměrně masivní, mnohapatrová mapa do Zombie módu. Jejím dějištěm je soustava pobořených mrakodrapů, což znamená řadu stísněných místností a chodeb, ale také praskliny a díry, kterými vás mohou zombie snadno zaskočit - a hlavně, skrz které můžete nepříjemně snadno spadnout do smrtící hlubiny. V důsledku tak musíte prostředím postupovat mnohem opatrněji, alespoň dokud se jeho členitou strukturu nenaučíte nazpaměť. Samozřejmě, jak jsme u podobných map v Black Ops 2 zvyklí, budete muset objevit určité předměty a použít je určitým způsobem - a mama má svůj vlastní "mikro-příběh".

Asi největší potenciál pro naplnění jména tohoto DLC (Revolution) měl nový herní mód "Turned", ve kterém se poprvé v historii série máte možnost zhostit role lidí i zombií. Základní myšlenkou bylo nabídnout alternativu zájemcům o Zombie mód, kteří v něm nechtějí trávit tolik času jednotlivými hrami (Zombie mód, jako každá horda, se může protáhnout na dlouho - podle vašich schopností a výdrže). Hráči začínají kolo v těle - výrazně rychlejších - zombií, první kdo najde injekci, se promění v člověka, který zastřelením každé zombie získá přístup k další/lepší zbrani - zároveň mu ale stačí jeden zásah od zombie, aby zemřel - čímž se promění v člověka hráč, který jej zabil. Bohužel potenciálně silný koncept byl dotažený do extrému, který ho podrývá. Zombie běhají po klaustrofobické mapě "Dinner" tak rychle, že často ani nevíte co se stalo. Je to příliš frenetické.

DLC Revolution pro Black Ops 2 vyšlo koncem ledna pro X360 a nyní pro PS3/PC.

dá se pořídit jen digitální distribucí za 15 dolarů.

Samopal

Posledním dárkem v košíku je nová zbraň, což je vůbec poprvé v historii DLC pro tuhle sérii. Není to, jak se někteří domnívali, kvůli problémům s balancováním. Mnohem větší výzvu představovalo vybavit novou zbraň kompletní podporou všech náležitostí, od upgradů přes kamea až po výzvy nebo odznaky. Čím ale samopal "Peacemaker" vyniká, kromě bílé barvy, ptáte se? Myšlenkou bylo vytvořit zbraň s rychlostí a ovladatelností samopalu, ale dosahem a účinkem pušky. Samozřejmě do rozumné míry, aby se z ní nestala nejlepší zbraň ve hře. Musíte si tedy dávat pozor například na její kopání - a ta útočná síla samozřejmě není až tak daleko, jako u lepší pušky. Každopádně jde o zajímavý doplněk arzenálu, se kterým má smysl dosáhnout maximální úrovně.

Hraná reklama

VERDIKT: Multiplayer Call of Duty je bez diskuze nejhranějším titulem svého druhu, takže jakýkoliv přídavný obsah má svoji cílovou skupinu jistou. Tomuhle konkrétnímu balíčku přitom nemůžete vyčítat nedostatek pestrosti nebo snahy o vnesení svěžího větru. Nové mapy sice nejsou revoluční, ale jsou nápadité a zábavné. Zombie mrakodrapy představují zajímavou změnu v členitosti prostředí a nárocích na hráče. Nadějný mód Turned bohužel podlehnul snaze o příliš rychlou hratelnost. A nový samopal neurazí.

7 / 10

Call of Duty: Black Ops 2

PS3, Xbox 360, Nintendo Wii U, PC