Call of Juarez: Bound in Blood

Pokrevní bratři - na život i na smrt.

Jestliže jste si oblíbili drsného reverenda Raye McCalla z prvního dílu westernové střílečky Call of Juarez, tak se s ním potkáte znovu i v tomto druhém dějství, byť mu ještě budou navíc sekundovat dva další bratři a děj opět klasické střílečky z dob divokého západu se převine o nějaký ten čas zpátky.

Píše se totiž rok 1864 a dva starší z trojice bratrů právě bojují v zuřící občanské válce. Jenže před rozkazem dají přednost obraně své rodné hroudy a dezertují, takže se z nich stanou psanci, po kterých jde jejich zhrzený velitel a smečka dalších pistolníků. A aby toho nebylo málo, tak do bratrské lásky ještě zasáhne Amorův šíp infikovaný půvabnou ženou, což oba bratry nakonec dovede až k přímému souboji o vlastní životy.

Přitom již od první chvíle v zákopech při obraně před nájezdy modrokabátníků je zcela jasné, kam druhý Juarez míří. Šipkou přímo do vod přímočarých stříleček z pohledu první osoby, i když se párkrát snaží vynořit nad hladinu a zabrousit do více svobodnějších moří rozmanitější hry, než se zdá nakonec být.

Střílí se všude a ze všeho.

Ale stejně se mu to moc nedaří, byť si můžete na začátku většiny úrovní svobodně vybrat, jaké postavě roztočíte bubínky revolverů. Nejmladší z bratří William pouze káže příběh, ovšem protřelejší a věkem prostřední Thomas už je hnedle těžší kalibr. Díky stále ještě mladým kostem je v pohybu hbitý, díky svým puškám zvládá boj na dálku, a pokud je potřeba, vyšplhá se do výšin roztočením svého lasa.

Jeho univerzálnější zaměření ze skupinky pokrevně spřízněných dobrodruhů ještě korunuje ovládání tiché kuše, nebo házení nožíků, které ale využijete spíše jen sporadicky. Za to starý známý ozbrojený kazatel Ray je nevrlý, ale svůj ochranný kyrys z prvního dílu nesundal, takže toho vydrží docela dost. Jeho silná stavba uchopí rovnou dva kolty najednou a budoucí reverend dokáže taktéž házet dynamit, popř. obsluhovat těžké zbraně v podobě děl a gatlingů, na které občas narazíte

Výběr postavy před spuštěním úrovní je trošku ztížen tím, že stejně dopředu nevíte, co vás čeká a cesty obou bratrů jsou tak spíše jen kosmeticky odlišné. Nicméně alespoň si takto vyberete způsob řešení situací podle svého gusta. Ať už bude váš oblíbený pistolník kdokoli, stejně na své cestě po Arkansasu, Georgii, Arizoně a Mexiku postřílíte desítky a stovky lidí, protože zde prostě jiná alternativa ani neexistuje.

Který z bratří je vám sympatičtější?

A to je možná ten nejvýraznější hendikep této hry, protože se trošku úzce zaměřuje pouze na ty letící kulky ze všech stran. Kromě menší části, kdy vás příběh pustí i trošku dále mimo mantinely klasické střílečky, budete mít za úkol již jen pouze odpravovat nabíhající kvanta nepřátel, která se objevují prakticky každých pár metrů. Až mi v některých zběsilejších pasážích hra připomněla známou hříčku Moorhuhn. Pokud zde hledáte rozmanitost, bohatí zlatokopové z vás na tomto písečku rozhodně nebudou.

Musí se ale nechat, že se bratrstvo na úprku za své jasné zaškatulkování vůbec nestydí, ba naopak. Asi bych od obyčejné akční střílečky nečekal nic víc, než pěknou grafiku a rychlý spád, nicméně Bound in Blood na poli přímočarých FPS navíc boduje mnoha znamenitými drobnostmi, které jinak pro někoho vesměs lineární střílení dokážou velice zpříjemnit.

Call of Juarez: Bound in Blood