RECENZE Construction Simulator 2015

Splněný sen pro stavaře s těžkou technikou?

Na existenci simulátorů jakékoliv profese (popelářů nevyjímaje) jsme už tak nějak zvyklí. Poslední dobou se ale do popředí dostávají spíše komplexnější projekty, ve kterých neděláte do zblbnutí stále jednu a tu samou věc a hráči mají možnost volby, čím se ve hře vlastně budou bavit. Dobře to ukazuje série Farming Simulator. Nový Construction Simulator 2015 je více méně jeho obdobou, jen v jiném prostředí a s odlišnými činnostmi.

Předně je tu relativně velký a otevřený svět. Po absolvování seznamovacího tutoriálu je už je na vás, co budete podnikat. Máte k dispozici náklaďák, bagřík a kontejnerový vůz, což bohatě stačí na zvládnutí úvodních misí. Zakázky si vybíráte podle sebe z generované nabídky, která se v intervalech aktualizuje. Trochu zarážející je, že v prvních pár hodinách hry to na vyloženě simulátor konstrukcí ani nevypadá, protože herní náplň je především o převážení materiálu a techniky.

Bagr se prakticky vždy musí naložit na podval a dopravit z místa na místo, palety s materiálem se v obchodě taky nenaloží samy, takže hezky ještěrkou nabrat a naskládat na svůj náklaďák atd. Zato bagrování výkopů je činnost, která pěkně prověří schopnost koordinovat ovládání více prvků najednou. Ještě štěstí, že hra plně podporuje X360 gamepad, což ovládání složitějších strojů zpříjemňuje. Analogové páčky jsou v některých chvílích pro mě osobně nenahraditelné.

Až postupem času, kdy člověk nabere zkušenosti a taky nashromáždí více financí, se hra posune k opravdové konstrukci, kdy výsledkem nově nabídnutých zakázek nebude jen položené potrubí do jámy nebo nová příjezdovka k baráku, ale skutečné velké stavby. Pak se neobejdete bez těžké techniky, jako jsou velké stavební jeřáby, betonové pumpy a další. Nové stavební stroje si samozřejmě musíte koupit za své, takže vydělané peníze opět míří zpátky do vlastního podnikání.

Fyzikální model vozidel nepatří zrovna k silným stránkám hry. Například čelní srážka desetitunového kontejneráku MAN s osobákem dopadla tak, že se náklaďák svalil na bok a zůstal ležet. Jindy jsem s bagrem spadl do mnou vyhloubeného výkopu, ale starosti s tím jsem si dělat nemusel. Bagr se odrazil, vyskočil zpátky nahoru, udělal jednu či dvě piruety a dopadl zpátky na pásy ;) Na obranu ale přiznávám, že stejné věci se odehrávaly i ve Farming Simulatoru. Ovšem ovládání vozidel z pohledu třetí osoby je v Construction Simulatoru o něco horší.

Asi netřeba zdůrazňovat, že podobná hra dokáže nadchnout pouze úzkou skupinu fandů a i ti se musí ze začátku obrnit trpělivostí, než se jim zpřístupní opravdu zajímavé stavbařské zakázky. Jakkoli hra na první pohled vypadá jako splněný klukovský sen, pro děti jí rozhodně doporučit nemohu. Ovládání strojů je dost komplikované a vyžaduje preciznost, takže leda tak pro tatínky, kteří budou názorně předvádět jak se co dělá.

Construction Simulator 2015 pro PC v češtině vydal Comgad začátkem prosince za 499 Kč.

Česká lokalizace od Comgadu rozhodně potěší a cena pět stovek rozhodně není přehnaná. Otevřený svět hry poskytuje zábavu na desítky hodin v singleplayeru i multiplayeru. Série Farming Simulátoru je ale i tak dál než tato, což se odráží ve výsledném hodnocení. Construction Simulator nicméně nijak nezatracuji, naopak bude zajímavé sledovat vývoj v dalších letech, potenciál tu rozhodně je.

VERDIKT: Předností hry je otevřený svět a možnost vlastní volby, které zakázky vzít a které nechat raději plavat. Ovládání stavební techniky je fajn, ale nevyhnete se ani neustálým transportům vybavení a materiálu, což může občas docela prudit, pokud toužíte strávit maximum času pouze na staveništi.

6 / 10