Recenze Dark Souls

Pochmurné RPG pro nejnáročnější. Jste připraveni zemřít?

Testovaná verze: Xbox 360

Existují hry... a pak je tu Dark Souls. Poklad, vymykající se zažitým konvencím komerčních trendů. Před moderního hráče, ukonejšeného stovkami "masových" titulů pro "všechny" staví s ohlušujícím rachotem dopadajícího kladiva a za doprovodu ponurých chorálů výzvu tak brutální, tak nelítostnou a tak děsivou, že řada z vás pravděpodobně nevydrží zírat do té propasti déle než hodinu. Dark Souls je absolutní zkouška odvahy. Ale také vytrvalosti, vůle a celé řady dalších schopností, potřebných k přežití v jejích zakrvácených útrobách, plných jeskyň bez návratu či chrámů bez naděje. "Připravte se zemřít," zní motto Dark Souls. "Připravte se na zážitek, jaký vám žádná jiná hra nedá," říkám já.

Váš úděl: Nemrtvý, prokletý

Spousta her si v dnešní době hraje na to, že je "dospělá, temná a drsná". Namátkou mě napadají třeba Dragon Age (s jejími krvavými obaly a efekty) nebo Zaklínač. Dark Souls jde ale daleko, daleko za tuto rádoby drsnou image. Kromě nekompromisní brutality jsou totiž její prostředí, protivníci i zvuková nebo hudební stránka vystavěny někde mezi pohřebním zármutkem a dusivě hrozivým hororem. Vzpomeňte si na má slova, až se ocitnete v naprosté tmě na vrcholku uzoučkých kamenných mostů přes gigantickou propast - a v té tmě si všimnete dvojice svítících očí před vámi. S vědomím, že ať to bude cokoliv, souboj s tím na takhle úzkém můstku patrně nemáte šanci ustát. To jednomu ztuhne krev v žilách, obzvláště když smrt v téhle hře znamená to, co znamená.

Už první minuty hry vás krutě chytnou za vlasy a potopí vám hlavu do kýble s beznadějí. Svět umírá, poslední pradávné ohně v jeho útrobách vyhasínají a teplo i světlo se vytrácejí. Démoni a pradávná monstra vystupují z hlubin země a mezi lidmi se jako mor šíří kletba, svazující jejich duše a znemožňující jim zemřít. Kdo se touto kletbou nakazí, je spolu s ostatními nemrtvými odvlečen do hor a zamknut v tajných kobkách prastarého řádu zapomenutých rytířů. Tam hnije a trápí se tak dlouho, dokud nezešílí a nezmění se v tzv. "Hollow", bezmyšlenkovitou mátohu prahnoucí jen po zabíjení všeho živého. To je váš úděl. Sedíte v kobce, vaše tělo se rozkládá a návrat k normálnímu životu pro vás není možný, ať se bude dít cokoli.

Svět bez hranic a naděje

Existuje ale proroctví, podle kterého se jednou vyvolený nemrtvý vydá na cestu do prastarých zemí, aby tam podstoupil úmornou pouť za nalezením a rozdmýcháním posvátného plamene. Po působivém přenesení vaší maličkosti do této zapovězené říše se před vámi otevře svět, jaký opravdu nemá v herní tvorbě konkurenci. Desítky ohromujících a geniálně vystavěných lokací, které by se měly vyučovat na vysoké škole herního designu, jsou propleteny zcela plynule (žádné přerušování nebo nahrávání) a zároveň dokonale logicky do jednoho obrovského soudržného celku.

Stojíte na úpatí zarostlých ruin a zíráte na obří kamennou zeď před sebou. Zatím to nevíte, ale za ní leží obrovské posvátné město. Na druhé straně za vámi je pohanský hřbitov plný rozpadlých hrobek, ze kterých vstávají bojovníci bez masa. Hřbitovem je možné projít do katakomb pod ním, které vedou do prastarých prokletých chrámů hlouběji a slizkých jeskyní plných bezejmenné inteligentní smrti ještě níže pod nimi. V husté spleti větví gigantických stromů nad vámi se skrývá tajná cesta na tejné místo, které možná nikdy neobjevíte. Dvojice točitých schodů podél útesů okolo vás vede nahoru a dolů: nahoře je vstup do středověkého města a hradu nad ním (obojí je plné nelítostných vrahů ), dole je kluzký vstup do napůl zatopeného města z dob tak dávných, že samotná myšlenka na tehdejší bytosti dokáže vyděsit. Je tam samozřejmě tma, hniloba, černočerná bezedná voda a nehmotní duchové, které nemůžete žádnou svojí zbraní zranit, ale oni vás roztrhají jako papír.

Jít můžete kamkoliv. Zemřete všude. V Dark Souls prakticky neexistuje lokace, kterou byste měli šanci na první pokus přežít. Nejde přitom jen o smrtící nepřátele, ale také o nekonečnou záplavu pastí, z nichž mnoho prostě nelze předvídat.

Kroky do neznáma

Cítili jste to? Ten závan opravdového dobrodružství? Tu chuť stanout v tom ohromném, velkolepou fantazií přetékajícím světě, kde žádný váš krok není jistý - a dostat se k oné stavbě na horizontu znamená zapojit veškerou vaši dovednost, odvahu, vytrvalost a vůli? Jakkoliv vražedný, děsivý a nelítostný svět Dark Souls je, on sám je tou největší odměnou chrabrým a vytrvalým objevitelům. Protože tady nejsou žádné questy v tradičním stylu RPG her. Tady je prostě svět plný děsivých nepřátel a obrovských démonů, které budete muset všechny najít a zabít. Ať se vydáte kamkoliv, pokud vytrváte dostatečně dlouho, dříve nebo později jednoho z nich najdete. V mnoha případech jich tam najdete celou řadu, klidně i několik zároveň.

Motivací pro postup dále je tedy objevování nových území a ničení jejich obyvatel, kterým pokaždé vévodí mimořádně silné monstrum. Jejich pestrost a nápaditost prozrazuje japonský původ hry, nicméně odmyslete si roztomile prapodivné potvory ze "slunečných" japonských her typu Final Fantasy. Místo toho si představte draka vysokého jako dvacetipatrový dům, dlouhého jako nákladní vlak o padesáti vagónech a disponujícího obrovskou ozubenou tlamou, která se mu táhne od vrcholu hlavy přes krk až po spodek břicha. Tahle zeleno-šedě-hnědá děsivost žije na dně propasti pod kanalizačním bludištěm a jmenuje se příhodně "Gaping Dragon". Setkání s každým z démonů je zážitkem samo o sobě, často budete první minutu (pokud tak dlouho dokážete přežít) po jeho nástupu na scénu jenom vyděšeně pobíhat kolem něj, částečně v šoku z jeho děsivosti a částečně ze strachu o svůj křehký "neživot".

Bolestivější než smrt

Když už jste nemrtví, tak jak vlastně v téhle hře funguje "smrt" - a co je na ní tedy tak těžkého? Nuže, pokud vás "zabijí", vaše prokletí vás "vzkřísí" u posledního posvátného ohniště, které jste zažehli. Přijdete tím ale o všechny duše zabitých nepřátel a také o svoji lidskost. Duše zabitých nepřátel jsou přesně to, co si představujete: energie, získaná zabíjením protivníků. Za ni si v tomto prokletém světě můžete rozvíjet svoje schopnosti (pestrá škála typu odolnost, výdrž, síla, inteligence, štěstí, víra, magie... ) nebo nakupovat u jednoho z nemnoha obchodníků předměty, zbraně, zbroje, munici, kouzla a další z nepřeberné nabídky věcí, potřebných k vašemu postupu dále.

Konverze Dark Souls na PC má pořád šanci

Zemřít a přijít tak o všechny duše tedy prakticky znamená vynulovat váš postup hrou od poslední zastávky u ohniště (s vaším vzkříšením se pokaždé vzkřísí také všichni protivníci, kromě největších démonů). To by ale nebyla zrádná a provokativní Dark Souls, kdyby neexistovala ještě možnost dojít na místo vašeho skonu a ztracené duše tam sebrat: to lze samozřejmě udělat jen jednou, po další smrti se vaše poslední "mrtvola" "přepíše" tou novou, s její zásobou duší. Pochopitelně místo skonu je většinou v blízkosti nějakého silného protivníka, který byl jeho příčinou, takže vybojovat ztracené duše zpět je divoká adrenalinová zoufalost.

Hardcore trailer

Ztráta lidskosti zabolí ještě víc. Tahle unikátní veličina se získává buď formou "stravitelného" předmětu (velmi vzácného) a nebo zabitím velkého počtu protivníků bez vlastního skonu. Lidskost vás promění z prohnilé zombie na normálně vypadajícího člověka (pořád ale máte na těle vypálenou kulatou skvrnu kletby) a pouze v tomto stavu můžete rozdmýchávat posvátné ohně, aby vám následně doplňovaly více energie do životodárné uzdravující lékárničky. Vyšší lidskost také znamená, že se násobí vaše schopnosti a veličiny typu štěstí, ovlivňující například četnost a hodnotu kořisti ze zničených nepřátel.

Online paralelní světy

Především vám ale lidskost dává možnost vyvolat do svého světa Fantómy až dvou dalších (online) hráčů. Nemůžete s nimi sice mluvit, ale můžete se společně probít oblastí, ve které se právě nacházíte a postavit se společně jejímu démonovi. Jen pozor na to, že lidskost vaší maličkosti také umožňuje zákeřnějším online hráčům vtrhnout do vašeho světa a zabít vás, čímž vám vezmou jak lidskost, tak vaše duše. Máloco vás vyděsí tolik, jako když se v již tak smrtícím světě před vámi vynoří rudě zářící Fantóm jiného hráče a rozběhne se na vás. Aby toho nebylo málo, Dark Souls představuje také zbrusu nový systém "guild" pro živé hráče, jejichž cílem je například zabránit kacířům znesvěcení posvátného lesa (= zabít všechny ostatní hráče, kteří se přes onen les pokouší projít).

Zdánlivě menším, ale přitom všudypřítomným významem pak oplývají ostatní průvodní známky online hraní. Ty strašidelnější mají podobu průsvitných duchů ostatních hráčů, kteří se nekontrolovatelně na pár vteřin objevují ve vašem světě - prostě vidíte, co zrovna jiný hráč dělá na stejném místě, kudy právě procházíte. Tenhle jev můžete v určitém kontextu vyvolat i cíleně: pokud naleznete na zemi krvavou kaluž, znamená to, že tady jiný hráč umřel. Pokud se jí dotknete, vstane z ní jeho duch a uvidíte co přesně dělal poslední vteřiny před smrtí. Tohle je jeden ze způsobů, jak odhalit skryté pasti před vámi. A celý herní svět je poset planoucími nápisy, které mohou hráči zanechávat pro ostatní - jde o varování, rady, tipy, výrazy strachu, úžasu i úlevy. Tyto písemné vzkazy vás občas dojmou, pobaví a nebo dokonce nasměrují k skrytému předmětu či rafinované taktice před následujícím soubojem. Některé jsou ovšem zákeřné lži, vedoucí do pasti.

Výpravná, propracovaná, kvalitní

Celá ta unikátnost hry by možná přišla vniveč, kdyby nešlo o poctivý titul z klasického hlediska grafiky, hloubky a hratelnosti. Dark Souls sice nepatří k technickým zázrakům typu Battlefield 3 nebo Uncharted 3, nicméně z uměleckého hlediska jde o jednu z nejkrásnějších fantasy vizí vůbec. Tvůrci jsou si významu práce s vizuálem plně vědomi a doslova na vás vrhají ohromující horizonty, ať už jde o hrad ponořený do rudých paprsků zapadajícího slunce, nebo o bublající bezedný močál kam oko dohlédne, ve kterém se plazí malí i obrovští červi. Nechybí ani ledová jeskyně, mezi jejímiž krystaly vedou neviditelné mosty, velmi těžce rozeznatelné podle řídkých vloček padajícího sněhu, který na nich ulpívá. Plynulost hry sice někdy zakolísá, ale je to jev vzácný a přijatelný s ohledem na obrovitost herního světa, rozlehlost některých staveb a absenci loadingu.

Ještě větší dokonalosti ale tvůrci dosáhli při zpracování hlavní postavy, kterou si můžete upravit od pohlaví po všechny detaily související s vzhledem - abyste následně pozorovali dokonale ztvárněné a nekonečnou pestrostí přetékající doplňky zbroje, překonávající početností a pestrostí nejlepší tituly žánru. Navíc je zde naprosto fenomenální soubojový systém, při kterém budete muset používat pestrou škálu chladných, magických, pyrotechnických a tětivových zbraní. Nejen že každá zbraň má svoji unikátní podobu, ale vaše postava s ní také bude mít sadu unikátních animací a útoků. Dark Souls má zcela bez diskuze nejlepší realtime souboje ze všech RPG vůbec. Kromě stovek zbraní existujících v herním světě přitom budete moci kovat, kombinovat a vylepšovat také zbraně vlastní.

Moudrost veterána

S ohledem na "neznámost" Dark Souls jsem většinu recenze pojal jako představení hry pro tu většinu z vás, co jste neměli tu čest. Je ale potřeba dodat, že celý ten zmiňovaný kult "téměř nepřekonatelné obtížnosti pro mizivou hrstku vyvolených vytrvalců" je přehnaný. Dark Souls není tak těžká hra, jako některé jiné tituly, pokud je hrajete na vyšší nebo nejvyšší obtížnost. Celý vtip zde spočívá v tom, že Dark Souls si je své vražednosti a nebezpečnosti plně vědoma, staví ji na obdiv a celou dobu hraní ve vás buduje strach i respekt z každého jejího zákoutí.

Intro

Víc než v jakékoliv jiné hře zde platí, že hra neodpouští: vteřina, ve které se přestanete soustředit, je přesně ta samá vteřina, kdy vás zezadu probodne "obyčejný" řadový protivník nebo šlápnete vedle a zřítíte se do propasti. Je to ale právě tohle unikátní kouzlo naléhavé blízkosti zániku, které ruku v ruce s tajemným světem okolo vás vyčaruje zážitek absolutního dobrodružství, jakému se žádná jiná hra nedokáže vyrovnat. A až tím projdete, budete stejně jako já vědět, že existují hry... a pak je tu Dark Souls.

Dark Souls vyšlo vloni na podzim pro PS3/X360 a u nás ho potichu vydala Cenega

VERDIKT: Dark Souls se nehraje, ale prožívá. Nechte se unést na dlouhou cestu do říše, jaké se žádná jiná nepodobá. Obrovský pohlcující svět bez hranic, zaplněný nevídanými výjevy a bytostmi, ve vás probudí zvědavost a umanutost dítěte, které je poprvé v noci samo v lese. Budete se bát, křičet a zakopávat, ale za každým škobrtnutím na vás čeká další neopakovatelný okamžik pravého dobrodružství: stanutí tváří v tvář neznámu, strachu a vlastní křehkosti. Ano, je to nelítostná hra, ale pokud jste si někdy o sobě mysleli že máte alespoň kousek odvahy, vytrvalosti a vůle nebo že jste opravdoví hráči, pak si směle k mému hodnocení jeden bod přičtěte a pomozte sami sobě objevit hru, na kterou nikdy v životě nezapomenete.

9 / 10

- komentáře (131) Latest comment před 4 měsíci

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • AgonisingFob_CZ #1 před 4 měsíci

    Jj, tohle je oproti pc rpg brutalni hardcore zabava:) jeste koupim starsi a stejne kvalitni demon's souls a mam rok co hrat. Doporucuji vsem HC konzolakum, jinak za me 93% ;)
  • prudislav #2 před 4 měsíci

  • Skymyth #3 před 4 měsíci

    Jj,muzeme jen doufat, ze se tehle pecky dockame i na PC :)
  • Alangor #4 před 4 měsíci

    hodne dobra hra jen me trochu stve ze ta obtiznost je tam suplovana hlavně tim že se člověk po smrti vždy objevi u ohne a musi projit celou cestu znova jinak ta hra zas tak težká neni ( samozřejmě pokud nepočítám bose ty jsou tuhý dost )
  • Painkiller177 #5 před 4 měsíci

    Jen pro lidi se silnou vuli, fakt je to dost tezke - proste je to Challange.
    BTW, nejake velke spozdeni recenze na to ze hra vysla v rijnu.
  • Matthew.J #6 před 4 měsíci

    Zaklínač si na nic nehraje...

    Jinak to vypadá jako zajímavá hra. Škoda, že néni na PC.
    Editováno od Matthew.J v 29/01/12 @ 14:05
  • Trsajicizmrd #7 před 4 měsíci

    No , netvrdil bych že třeba Zaklínač si hraje na brutalitu, on takový je, jen jinak než Dark souls. Dark souls je opravdu zajímavá hra, na Ps3 si ji určitě koupím, ale doufám i v pc verzi.

    Tak jako tak se mi zdá že DS je už velice blízko mé představě o správném temném a drsném RPG. Jen ta technická stránka mi ještě pořád přijde jako moc málo depresivní podle videí a obrázků.Totiž, chci říci, barevnost je rozhodně menší než u ostantích her, což je dobře, ale pořád mi přijde že by se s tím ještě dalo něco dělat aby to ještě víc navodilo pocit zoufalství, strachu a hnusu. Stejně tak ten design nepřátel by podle mého mohl být ještě lepší ( namátkou dle screenů -třeba kostlivcům by nemusely svítit "oči" a mohli by na sobě mít třeba i cáry hadrů a zahnívajcího masa). A tp.
    I když jak jsem psal, hru jsem zatím nehrál tak nevím jak je to dál. Je to jen na základě obrázků a videí.

    Každopádně mé peníze mají jisté a pokud bude hra i na pc tak dokonce dvakrát.
  • elypsa #8 před 4 měsíci

    Pro mě hra roku a to jsem to ještě nedohrál díky škole, ale hned jak to tu skončím, mé místo je jasné. Před TV s ovladačem v ruce a nervy v kýblu.
  • MartinZ #9 před 4 měsíci

    @elypsa Pro mě zcela jednoznačně taky Hra roku.)
  • Radarxxx #10 před 4 měsíci

    Pekne napsana recenze pro me taky jasna hra roku
  • MikeKing #11 před 4 měsíci

    Teda házet Dragon age do stejného koše se Zaklínačem to chce tedy hodně velkou kuráž.
    Editováno od MikeKing v 29/01/12 @ 17:01
  • Lulik22 #12 před 4 měsíci

    Hra mě zaujala :-) Uvažuji o koupi !
  • misho8723 #13 před 4 měsíci

    Nehral som ešte Dark Souls a pokiaľ nevyjde na PC, tak asi ani nikdy nebudem, ale tvrdiť o Zaklínačovi, že sa skrýva za "rádoby drsnou image"? Tak to sa veru veľmi nepodarilo recenzentovi.. Svet zaklínača je drsný iným spôsobom ako svet Dark Souls.. svetu Zaklínačovi človek uverí.. uverí, že v ňom môže byť aj nádej, mier, láska ale takisto človek vie, že ešte vo väčšej miere v ňom majú pevné miesto všetky hriechy aké je ľudstvo schopné (klamstvá, vraždy, intrigy, znásilnenia, násilie, incest, atď) a to je aspoň pre mňa desivejšie ako temný les, tajomná jaskyňa alebo podobné scenérie.. fakt nič proti DS (bol by som strašne rád keby vyšiel na PC) ale zase netreba kvôli svojmu presvedčeniu hanobiť iné hry, ktoré si to nezaslúžia (Dragon Age II ale podľa všetkého áno :) ).. to by bolo, ako keby som povedal, že ten horor je ešte hororovejší a tým pádom lepší, kvôli tomu, že sa odohráva v temnejšom lese ako ten druhý, čo je samozrejme blbosť hodnotiť podľa takýchto kritérií hororové filmy
  • assassinator #14 před 4 měsíci

    Tak co mám koupit? Dá se to k něčemu přirovnat? Jak dlouhý jsou rozestupy sajvů? Fakt bych nechtěl opakovat třeba hodinu hraní kvůli nějaké pasti...
  • Radarxxx #15 před 4 měsíci

    Neni opakovani jako opakovani zapomen na bezny chekpointy tahle hra sejvuje absolutne vsechno takze kdyz nekam vlezes a seberes treba mec a o 2 sekundy umres tak uz ten mec mas to samy plati treba u pak otevirajici dvere atd. Rozestupy ohnu zalezi jak hrajes kdyz budez vsechno zabijet pul hodinky kdyz to probehnes 5 minut
    PS:pokud mas ps3 nebo xbox tak rozhodne kupuj ty atmosfere se nic nevyrovna a adrenalin u souboju s bossy potece proudem
    Editováno od Radarxxx v 29/01/12 @ 17:47
  • Draken69 #16 před 4 měsíci

    Skoda ze neni demo, tohle bych si nejdriv rad otukal nez to koupim aby ta obtiznost pro me nebyla uz neunosna
    Editováno od Draken69 v 29/01/12 @ 18:27
  • assassinator #17 před 4 měsíci

    Radarxx - Jo díky, koupím :), někde jsem četl, že je ta hra komplikovaná... Co to znamená? Že nebudu vědět co mám dělat?
    Editováno od assassinator v 29/01/12 @ 19:08
  • Mr.Stu #18 před 4 měsíci

    No já nevím, podle mě je ta obtížnost už přepálená. Chci se u hry především bavit a zábavu pro mě představuje kvalitní a příjemně vyprávěný příběh. Ten u Dark Souls jaksi není. Zůstává tedy jen ta obtížnost, tuhá a nekompromisní. Bohužel pro mě až moc. Škoda. Přeji všem, kteří chtějí začít hrát, pevný nervy.
  • Philcze #19 před 4 měsíci

    Skyrim je pro slečinky, Dark Souls je pro ty, kteří od hry očekávají výzvu. Hlavní obtížnost Dark Souls nespočívá v tom, že by ta hra neférově dávkovala před hráče překážky, které prostě ani za Boha nemůže přeskočit, hlavní její obtížnost spočívá v nevědomosti hráče, jak má v dané situaci postupovat. Budete rádi, když budete vědět, jak si vylepšit u kováře zbraně, ta hra vás nevede za ručičku a kromě základního tutoriálu (zmáčkni X pro "Action" apod.) nenabízí žádné vysvětlení pro 99% věcí ve hře. Což není mínus, právě naopak, akorát to přispěje ke stoprocentnímu zážitku ze hraní. Jakmile se ale přenesete přes prvních 10 hodin, porazíte první dva-tři bossy, osvojíte si základní techniky "lidskosti", "Bonfireů" atd., tak už se budete vést. Samozřejmě, stále je to ZATRACENĚ TĚŽKÝ, ale už nebudete mít ten pocit absolutní bezmoci. Jinak díky Eurogameru za doplnění recenze, čím víc lidí v ČR se o téhle pecce dozví a zahraje si jí, tím líp :wink:
  • zurgut303 #20 před 4 měsíci

    Po skoro pul roce , ale moc pekna recenze,opravdu. Hra je fakt extrem,zazitek nepopsatelny ...masakr. Je to jako sen,objevite se v nocni mure a nebude vedet kam jit,co delat. ,Je to dost real, 3 vterinky na vymysleni planu,cesty ,uprku,jinak Smrt. Az se proti vam na hradbach rozebehne obri Minoutaur tak se pose...te :- )(Ja mel to stesti ze jsem Ho vybugoval a spadnul dolu) ... Nenechte se odradit ...Ja jsem na levelu 2 :-)
  • neorich #21 před 4 měsíci

    Pro mě Hra Roku a tato recenze putuje do záložek a budu jí zvyšovat navštěvovanost.

    @Trsajicizmrd k těm kostlivcům, jsou lokace, tmavé lokace, kde vidíš pak jen ty oči.

    @Mr.Stu Hra je v podstatě jednoduší když víš jak hrát, videa s youtube pomůžou hráči který nechce na všechno přicházet sám, jak už jednou víš jak na jakého nepřítele tak je hra o mnoho snadnější, jinak pro mě byli nepřekonatelní Dragon Slayer Ornstein a Executioner Smough a pomohl mi dark grain ring a díky němu jsem udělal většinu bosů
  • lordmike #22 před 4 měsíci

    teda todle mě láká :) a zrovna mají v UK dobrou cenu 16liber s poštovným že bych objednal :), samozřejmě na Xbox360
  • Radarxxx #23 před 4 měsíci

    assassinator:komplikovana ani tak ne jen neni zjednodusovana jako dnesni hry takze zadna mapa tim padem ani svitici bod na ni co ti ukazuje kam jit,muzes jit kam chces a jak chces hra ti nerika ze musis jit zrovna tudy da se projit a vynechat 8 bossu kdyz vis jak,taky neni blbuvzdorna takze kdyz otestujes svuj novej mec na kovarovi(to pri prvni hre rozhodne nedoporucuju) tak se nastve a nezbyde ti nic jinyho nez ho zabit(sice sou ve hre 4 ale kazdej umi jenom neco) a load ti nepomuze protoze se vsechno sejvuje neustale.....ale ta nevedomost a strach z neznama kdy nevis co a jak dodava hre totalni atmosferu
    Obtiznost neni zas tak vysoka kdyz clovek hraje opatrne a diva se kolem sebe a nevrha se na presilu tak je v pohode ted jsem to s jednou postavou dohral na 25 levelu(normalne prvni run lidi konci tak 80-100 level) takze ani o vysokym levelu ta hra neni je to o dobre zvolenym vybaveni a znalosti prostredi a nepratel
  • assassinator #24 před 4 měsíci

    Obtížná :D, to mě teda zajímá, po 4 let hraní mi už nic obtížné nepřijde :(
  • Trsajicizmrd #25 před 4 měsíci

    @neorich -to je možné, ale jde mi o to že já bych šel ještě dál, vidět by bylo jen tolik co osvětlí louč (potažmo nějaké kouzlo). Svítící oči dle mého působí vždy spíš divně. Zvláště pak u hry která je už jinak poměrně zdařile temná.
    Kdybych si mohl vytvořit RPG tak z grafického vyznění bych si dal hodně záležet na efektech které by přímo ovlivnily atmosféru dějiště (třeba mlha, déšť a tp) a hodně bych ubral na světlosti (tak že v noci by opravdu nebylo naprosto nic vidět pokud by jsi neměl oheň nebo magii). Jenže potíž je že dnešní (a pravděpodobně ještě dlouho i ta budoucí) technika by to pak asi neutáhla, všechny ty efekty :D.
    Ale to už zas odbíhám, jde mi prostě o to že jsem si jist (a sním o takové hře) že by se dalo jít ještě dál. DS je nicméně krok správným směrem (z hlediska mé vysněné ideální RPG hry) :)
  • Radarxxx #26 před 4 měsíci

    Trsajicizmrd:to je možné, ale jde mi o to že já bych šel ještě dál, vidět by bylo jen tolik co osvětlí louč (potažmo nějaké kouzlo)-presne takova lokace tam je jenze 1.kouzlo svetlo uci NPC kterou 80% pocivich hracu co necuci na youtube nenajde 2.Louc(ve hre lucerna) sice pada z necromantu(az po pachi 1.05) ale drop neni 100% takze ju hrac mit nemusi navic ju musi pouzivat misto stitu takze nemuze blokovat 3.svitici helma -ale ta se da ziskat na opacnym konci hry
    Tak ted stojis v absolutni tme vidis pul metru od sebe a jen tusis ze stojis na uzky rimse a 2 metry od tebe stoji 3metry vysokej kostlivec s 2 metry dlouhym mecem a sejme te na 2 rany ja osobne jsem rad za ty oci :)
  • list3r #27 před 4 měsíci

    trsajícízmrd-pokud ve hře navštívíš ve hře tomb of giant,zjistíš,že je tam totální tma!Svítí akorát tvůj krystal,tak metr od tebe,na dva metry nevidíš NIC.Musíš pořídit helmu(trochu problém)nebo lucernu a i tak vidíš na pár metrů.Jinak k té ponurosti,chce to fakt vyzkoušet na vlastní kůži.Mám new game++++ a třeba do lokace blighttown se mi nikdy nechce,tam je to přesně ta špína a deprese...Nebo lokace new lodo ruins,temná,plná duchů,to je taky lahůdka,ostatně jako celá hra.Jinak ta obtížnost rozhodně není taková,jak se říká.Stačí zachovat chladnou hlavu a pečlivě prohledávat okolí.Bonfire jsou leckdy pěkně schované.Pro mě bez debat nejlepší hra roku a spolu s demons souls snad i celé generace!Rozhodně vyzkoušej!!
  • Radarxxx #28 před 4 měsíci

    Tak atmosferu jaka byla v lokaci Tower of latria v Demons soulsu asi uz nic neprekona
  • Malleth #29 před 4 měsíci

    @Radarxxx S tim rozhodně souhlasim. Hlavně pak level co je po tom je naprosto úžasnej
    Editováno od Malleth v 29/01/12 @ 22:14
  • Malleth #30 před 4 měsíci

    Dark Souls i Demons Souls má jednu dost špatnou vlastnost. Když do nich proniknete, bude vám valná většina ostatních her připadat prázdná a tak nějak o ničem.
    Editováno od Malleth v 29/01/12 @ 22:19
  • Trsajicizmrd #31 před 4 měsíci

    @Radarxxx - No jasný, jenže to je problém DS, s tím nic neuděláme :) ale kdyby vznikala nová hra dle toho co jsem psal tak se to dá řešit hodně způsobama. Třeba louče by se daly koupit nebo vyrobit (za předpokladu že by se hráč naučil příslušnou techniku), koupit by se daly u každého obchodníka. A kouzlo by se hráč mohl naučit třeba na akademii mágů, třeba. Způsobů je hromada.

    Samotná obtížnost by pak neplynula z toho že by hráč nevěděl jak na to (na cokoliv:)) ale z bojů, a ze samotného rázu toho herního světa. Přijde mi že ony lokace by klidně mohly být rozdělené na "regiony" kdy každý by měl předepsaný různé styly počasí, ty by se pak dinamicky střídaly. Ale třeba takové gothické ruiny uprostřed lesa (pro příklad) by měly nastavené že v 90 procentech by tam pršelo (samoseobu za různé denní doby) a když už by tam bylo hezky (hezky- jako že nepřší) tak by se ale nestalo že by tam třeba "pražilo letní slunce" jako jinde . Naopak třeba v okolí města (kde by byly farmy) by se počasí měnilo rozmanitěji a tam by slunce klidně mohlo pražit, a zase by se tam třeba nedělala taková mlha (jen nad řekami a nebo po dešti).. A tp. Každý region by měl vlastní set těch stylů. Ty by zahrnovaly nasvětlení lokace a efekty. A na to by pak měl vliv zas denní čas (např-mlha by se třeba někde dělala jen za ranních a večerních dob (třeba nad vodními plochami), někde by byla zase většinu doby). A kdyby to technika zvládla tak by se simulovala i různá teplota- čímž by se pak ještě lépe ovlivňovalo to kdy by se spouštěly ty styly.

    No, otázkou ovšem tedy je zda a čeho by dnešní technologie ještě byla schopná a kdy už jsou mé představy i technicky nereálné.

    O hrách hodně přemýšlím a zrovna RPG jsem si promyslel opravdu hodně, rozhodně bych se ono rpg snažil držet spíše ve slovanském stylu, ten není tak opotřebovaný. A inspiraci v designu příšer bych hledal v různých hrách i filmech (třeba dobrý styl mělo Quest for Glory)
    No, a celkově by to bylo ještě na dlouhou debatu.:)

    Btw-Zrovna 3 metry vysoký koslivec je přesná ilustrace toho co mi na designu dnešních příšer z RPG vadí.:)
  • Trsajicizmrd #32 před 4 měsíci

    Každopádně k DS se teprve dostanu a celkové posouzení si na ni teprve udělám. Do té doby mohu jen prostě soudit to co je vidět na screenech nebo ve videích a z toho odvozovat, což opravdu není nejlepší způsob ale zatím jinak prostě nemohu.:)
  • Malleth #33 před 4 měsíci

    @Illidan To je samozřejmě o názoru recenzenta. Martin by třeba (podle toho co mi říkal) Skyrimu nedal víc jak 8/10. A já bych to viděl podobně
  • Radarxxx #34 před 4 měsíci

    Trsajicizmrd:Ta dynamika prostredi by byla zajimava ale nevim jestli by to splnilo ucel ja jsem to pozoroval u sebe na gothicovi 2 kdyz jsem ho hral kdyz prselo nebo kdyz byla moc tak sem sel spat a doufal ze druhy den bude hezky proste se me v tom pochmurnym pocasi courat venku nechtelo.
    Dark soula rozhodne doporucuju je to uplne jinej zazitek nes dnesni hry
  • neorich #35 před 4 měsíci

    @Trsajicizmrd Regiony jsou o ničem, to právě v tom je Dark Souls geniální, máš jednu mapu a všechno do sebe zapadá, díváš se z hradeb dolů a říkáš si tam jsem byl nebo naopak se díváš někam kam nevíš jak se dostaneš. Proporcema to naprosto odpovídá té vzdálenosti, žádné loadingy tě něčekají. Pak ještě to ozvučení, v jedné lokaci tě čeká naprosté ticho, přítelkyně sebou trhla když jsem v jiné zase přeběhl přes kostru a ta se rozpadla. Dark Souls nejde vidět, to chce zažít.
  • eg-je-totalitni-web2 #36 před 4 měsíci

    Příspěvek smazán ve 23:36:34 02-02-2012
  • zurgut303 #37 před 4 měsíci

    Assassinatore tak Ja hraju hry 20 let ,coz 4 roky mam nakoukane na outrech :+)) ,tak Dark Souls jsou fakt( na dnesni pomery) opravdu tezke,tezke v tom ze zapolis s nervama. Takže až té umlati Dracek s palickou pochopis o čem se tu píše :-) .....Mega Drive
    Ghoust n Ghoust's (Goblins) 1991 Dohrano 2x za sebou. ( samochvala smrdí,takže jdu do sprchy)
  • Lihkan #38 před 4 měsíci

    Pokud bude na PC, jasná koupě. Jen mě znervozňuje krapet jedna věc. Online funkce této hry se mi VELICE líbí, nápad s duchy jiných hráču je úžasný a je to rozhodně mnohem lepší než ty tři prdele všech statistik a vynucených sociálních funkci co cpou vyvojáři do jiných her, ale jedna věc mě znervozňuje. Ty vskazy hráču. Na jednu stranu atmosférický prvek, na druhou stranu se děsím že pujdu užasně atmosférickou temnou lokací a teď mě praští do oči ohnivý nápis: HOLLY SHIT I jizzed my pants here!" nebo podobné srance "youtube kvality". Je to nějak ošetřeno?
  • Malleth #39 před 4 měsíci

    @Lihkan Toho se bát nemusíš. Zprávy můžou hráči pouze skládat z předem danných kombinací slov. Nemůžeš si tam psát co chceš.
  • Lihkan #40 před 4 měsíci

    Super, už jsem klidný=)
  • MrEuroTrigger #41 před 4 měsíci

    Absencí počítačové verze se From Software připravili o dobrou 1/3 zisků v nejlepším. Ale pod Bamco Nandai neni skutečně žádná sranda vydávat cokoliv na PC. Saber Interactive by mohli vyprávět. :D Pokud to Dark Souls klapne, budu hodný a zpětně dokoupím Demon´s Souls. Pokud ne, podpořím Capcom a jeho Dragon Dogma.
  • Odulin #42 před 4 měsíci

    Tuhle hru mam doma uz od listopadu tusim, ale stale jsem se k ni pres ostatni zalezitosti nedostal. Tahle povedena recenze je ale uz asi posledni kapkou, vecir nejspis konecne rozehraju a priznam se, ze se diky recenzi a ostatnim komentarum dost tesim;)
  • bokas21 #43 před 4 měsíci

    Podle recenze bych řekl že to musí být fakt supr...bohužel je škoda že to je jen na konzole,bylo by fajn kdy by to udělali i na Pc...
  • Malleth #44 před 4 měsíci

    @eg-je-totalitni-web2 Řekl bych že tahle věta to říká dost jasně:
    Dark Souls má zcela bez diskuze nejlepší realtime souboje ze všech RPG vůbec
  • EpicHavoc #45 před 4 měsíci

    @Lihkan Presne jak napsal Malleth jsou zpravy predpripravene, ale i tak narazis obcas na nekoho funny. Kdo ti necha treba zpravu "Boss ahead!" v miste kde nic neni a ty se zbytecene plizis chodbou :-D
  • EpicHavoc #46 před 4 měsíci

    Tohle je prvotridni zalezitost. Ano je tezke, ano je dokonce ku...sky tezka, ale take si vas pekne nauci jak na kazdeho moba i bosse. Napriklad zabit Sifa mi vubev neslo, nez jsem si vzpomnel (pripomnel na na youtube), ze si zbran muzu hodit obouruc a taky ze mam heavy attack. Potom jsem ho dal na sest ran :-)
  • Malleth #47 před 4 měsíci

    @EpicHavoc To jo. Je právě super, že tam narazíš na zprávy který jsou vtipný nebo úplný lži.
    Typická je například zpráva typu "Try jumping" na okraji bezedný propasti nebo "Be vary of left" když nepřítel zaútočí zpoza rohu na pravo. Nejvíc mě ale
    rozesmála zpráva "Amazing chest ahead" položená před Gwynevere :)
  • neorich #48 před 4 měsíci

    @Malleth jj u té jsem se taky rozesmál. Nebo jak jsem měl zprávu "Great weapon ahead" a ja super. Byl to Mimic. :D
  • 5h1nj1 #49 před 4 měsíci

    Ty kecy, jak si Zaklinac "hraje" na to, ze je temny a dospely a ze je radoby drsny, to sis vskutku mohl odpustit, Martine. :-/
    Ono vubec obecne plati, ze vychvalovat v recenzi neco tim zpusobem, ze ponizujes jine produkty (do teto chvile podobne vychvalovane) neni uplne idealni styl psani. Uprimne receno, je to trochu amaterismus.
    Nic proti DS. Samozrejme vynikajici hra.
  • Malleth #50 před 4 měsíci

    @5h1nj1 je fakt že Witcher je drsnej (narozdíl od Dragon Age). A ta poznámka je trochu přehnaná, ale podle mě tím chtěl říct, že Witcher je takovej hlavně vyobrazením. U DS ta temnota a surovost vyplývá i ze samotných mechanik a to je dost výmjiečnej jev.
  • Trsajicizmrd #51 před 4 měsíci

    @Radarxxx - Já myslím že ano, přeci jen dnes už je technika jinde a další generace konzolí to zas trochu posune, Gothic 2 je stará hra a tak ta technická podoba prostě nepůsobí už tak dobře. Jde o to že dnes jde udělat d隍 a tyhle efekty lépe a působí to pěkně i když je to hnusné počasí :D. Když uvedu příklad, takové Two worlds, technicky skvělá (no, spíš velice dobrá) hra, ale trpěla na prostředí a design nepřátel (z mého pohledu) . Třeba takový šibeniční vrch z onoho TW byl naprosto stejně prosluněný jako svět kdekoli jinde, a to se mi nelíbí. Jde přece o atmosféru. Podle mého jsou prostě místa kde by měly tvůrci navodit patřičnou atmosféru. A pokud toho nelze docílit jinak tak to vždy dle mého jistí efekty. Zároveň by to nijak nerušilo atmosféru. Počsí i vše by se tam měnilo naprosto stejně, akorát by vše bylo změněno skrze filtry a efekty. Tudíž kdyby jsi stál na šibeničním vrchu za krásného počasí, ty by jsi viděl studené sluneční světlo bez barvy (maximálně v klasických barvách šedivo oranžovéa podobné) ale kdekoli jinde (mimo lokace s podobným efektem) by jsi už viděl normální letní světlo.
    Tohle má prostě hromadu možností jak to řešit, DS prostě jde správným směrem ale myslím že na oné pomyslné konečné ještě není. :)
  • Trsajicizmrd #52 před 4 měsíci

    @neorich - No, záleží na tom jak to bereš, ty bereš regiony jako oddělené lokace, to já ne. Já bych ty regiony od okolního světa nijak neoddělil (nerušil bych hratelnost) , jen by na ně působily jiné efekty a styly, aby se dosáhlo patřičného cíle ve vzledu dané lokace. (viz-příspěvek 53 kde jsem to trochu více rozebral)
    Nebylo by to prostě tak že by jsi pro přechod do jiné lokace musel dlouze čekat na nahrávání (takových míst by bylo co nejméně- pokud už by musely být) . Dále, ony regiony by nesmusely být třeba všude, jen na nejnutnějších místech kde je třeba udělat jinou atmosféru než jinde na mapě (hřbitovy, ruiny, šibeniční vrchy atp).
    A pak, regiony jsou stále jen jedna z možností. Další jsou právě efekty a filtry které by po vstupu na daný bod mapy začaly působit směrem k hráči. A nebo by se to dalo vše propojit. Efekty+filtry i ony regiony s předepsanými styly počasí. Dle mého ideální, jenže zase by to určitě bylo dosti pracné.
  • assassinator #53 před 4 měsíci

    To je první hra, kterou si neumím představit... Jak to funguje? Je tam otevřený svět? Podle videí to vypadá, že tam je jediná cesta.. Snad se mýlím. Dá se to k něčemu přirovnat? Z videí to vypadá celkem blbě, jak nějaká nepovedená 5/10 sekačka a zkoumal jsem to už dost. Ale ty hodnocení a nadšení lidí mě hrozně šokuje, že takovou pecku musím mít, ale bojím se toho :/.
  • Malleth #54 před 4 měsíci

    @assassinator Svět je koncipovaný jako série různě větvených a rozsáhlých levelů, které jsou do sebe všelijak napojené. Je to prakticky otevřený svět, ale se strukturou. Není to velká placka jako Elder Scrolls. Celkovým zážitkem ze hry se to dá přirovnat maximálně k předchozímu dílu Demons Souls. Strukturou levelů je to trochu podobné Metroidovy nebo Batman: Arkham Asylum. Ale to dost vzdáleně. Nechápu čím ti to z těch trailerů připadá jak pětková hra
  • MrEuroTrigger #55 před 4 měsíci

    Dark Souls je prostě takový standart, který se stal za dnešní dlouhotrvající bídy v žánru (ahoj Bioware!) vysokým nadstandartem...
    Editováno od MrEuroTrigger v 30/01/12 @ 12:13
  • list3r #56 před 4 měsíci

    MrEuro-standard?Napiš alespoň jednu hru se stejným stylem hratelnosti(samozřejmě ne Demons).Je fakt,že rpg her a těch kvalitních obzvlášť je nedostatek,ale tahle je tak specifická,že bych si opravdu netroufal porovnávat ji s něčím jiným.Pro tuhle hru NEJSOU současná ani minulá rpg konkurencí,jde si vlastní cestou!
  • MrEuroTrigger #57 před 4 měsíci

    @list3r SEVERANCE: BLADE OF DARKNESS! :D - bojovym stylem, nicmene to je RPG jen napul. Pak Wizzardry, Ultima tou RPG hloubkou a samozrejme zastupy jinych "bezejmenych" RPG 90. let. Mas pravdu ze pres 10 let se neobjevilo nic ani trochu podobneho a to je prave ta bida v zanru, kterou mam na mysli.
  • Malleth #58 před 4 měsíci

    @MrEuroTrigger Je fakt, že Severance je atmosférou Demons Souls docela blízko. Nechápu proč není víc her takovýho stylu . Jen škoda toho krkolomnýho ovládání, protože graficky ta hra moc nezestárla oproti většině her co vyšly několik let po ní a dala by se hrát klidně i dnes. S RPG to ale moc společnýho nemá. Dostáváš tam sice levely, ale to jeasi tak asi všechno.
  • eye_of_destiny #59 před 4 měsíci

    ahoj decka, DS dohrano, nicmene musel jsem si parkrat vypomoci na youtube, kdyz jsem nevedel, i tak super zazitek, kdyby jeste nekdo poradil jak se dostat k DarkWraith covenantovi, byl bych vdecny :)
  • list3r #60 před 4 měsíci

    Mr.Euro-severence je stylem lehce podobná,ale je to jen rubačka,ani náhodou neklade takové nároky na na zvládnutí soubojů,tady se šlo prosekat.(vzpomeneš na die by the sword?to jsem žral) V DS stačí jeden neuvážený sek-konečná.Wizardry(hrál jsem 7,8)je dungeon jak řemen,hratelnost je někde jinde.(mimochodem tenhle typ her mi neskutečně chybí-wizard and wariors,arx fatalis...achjo) I kdyby se objevil dungeon master III,tak to konkurence pro ds nebude,ne kvalitou,je prostě jiná.Ale asi si rozumíme;)
  • neorich #61 před 4 měsíci

    @eye_of_destiny Musíš mít lordvessel, nesmíš ho položit na oltář, po poražení Four kings je v Abisu.
  • Malleth #62 před 4 měsíci

    @eye_of_destiny Jakmile dostaneš Lords vessel v Anor Londo, nesmíš promluvit s Kingseekerem Framptem (ten velkej červ ve Firelinku). Musíš dojít do New Londa a porazit Bosse, to znamená ze musíš mít i prsten od Sifa. Když to uděláš, měl by se ti v Abyssu objevit jinej červ a u něj se můžeš přidat k DarkWraithům. Když mu dáš 30 humanit, tak ti zvedne rank a dostaneš DarkWraith armor :)
    Ten původní červ se pak ale naštve a zmizí, takže mu nebudeš moct dávat k sežrání nechtěný předměty.
    Editováno od Malleth v 30/01/12 @ 14:22
  • list3r #63 před 4 měsíci

    eye of destiny-až získáš lordwessel,NEdávej ho na oltář!! Až porazíš four kings v abbys získáš možnost přidat se k darkwraight,stačí promluvit s kaathe,která se tam objeví.Tím ale naštveš kingseekerFrampt,takže přijdeš o možnost dávat mu sežrat nepotřebné věci.
  • eye_of_destiny #64 před 4 měsíci

    ok, diky chlapi. jeste jsem nikde nenarazil na toho klauna z demons souls na tom praseti, kterej je vyobrazenej v art booku, ale ten asi bude nekde ve skryty lokaci, ktera se odemkne az predam medaile covenantovi za cervenym drakem , nebo se mylim? :)
  • Radarxxx #65 před 4 měsíci

    eye of destiny:Jdi do new londo ruins zabij toho cervenyho kouzelnika vem klic vypust vodu sejmy bosse(potrebujes prsten od vlka)jde to udelat driv nez vubec zabijes gargoyly nebo chaos witch qualag(tim odpadne to nemluveni s Framptem protoze ani nevyleze
  • Radarxxx #66 před 4 měsíci

    eye_of_destiny: typek na praseti neni ale mozna bude suska se neco o DLC v breznu
  • Malleth #67 před 4 měsíci

    @eye_of_destiny V art boku je hodně věcí, který do hry nakonec nedali
  • assassinator #68 před 4 měsíci

    Tohle mě děsí asi nejvíc :(( http://www.youtube.com/watch?v=91_DusA40sY&feature=fvsr
    Všech 101 smrtí působí jako chyba hry :/
    Editováno od assassinator v 30/01/12 @ 16:02
  • Malleth #69 před 4 měsíci

    @assassinator Ale vůbec ne, sice sem shlídnul asi patnáct smrtí, ale všechno to byla jeho blbost. Byl prostě neopatrnej
  • assassinator #70 před 4 měsíci

    AHhhhh.... Jak to nefunguje :((, u toho bych si utrhnul hlavu, nesnáším když záleží na hře a né na mě, takže ne díky a díky za tipy :).
  • Malleth #71 před 4 měsíci

    @assassinator DS je hra kde záleží jen a jen na tobě ,víc než kdekoli jinde. Pokud to hraješ jak retard, tak nemáš šanci se nikam dostat. DS ale neháže klacky pod nohy. Ovládání a hlavně souboje jsou tak vyladěný, že když zemřeš, tak je to z 98% tvoje chyba.
  • Radarxxx #72 před 4 měsíci

    assassinator:Polovina blbost hrace,jako nalakat na sebe 3 giganty se me za tech 10 dohrani jeste nepovedlo a neco s toho byly sebevrazedny runy ktery obcas taky delam protoze ten item do zacatku za tech par smrti stoji(seberu item a necham se zabit smrt je totiz nejrychlejsi a nejlevnejsi teleport zpet)
    PS:prestan cucet na videa co nahral nejakej jarda a bez si to koupit takhle si to akorat znechutis
    Editováno od Radarxxx v 30/01/12 @ 16:46
  • assassinator #73 před 4 měsíci

    Radarxxx - Máš úplnou pravdu, ale vidím jak je ten pohyb nemotorný, neháže klacky pod nohy???? Proč tam je tedy abilita, že můžu spadnout???? Proč není v menu pauza? Proč... no měl bych se přestat dívat na ty videa :/.. Ale nehci vyhodit 1000kč.. je celkem malá šance, že se mi to z videí nelíbí ale hra se mi líbit bude ne? Já mám rád výzvu - Ninja Gaiden Sigma 2 na nejtěžsí, podla mnoha nejtěžší hra vůbec, ale fungovala na 100% tak jsem jí dohrál i dokonce.. Každou hru hraji už napoprvý na nejtěžší možnou obtížnost..

    Nénavidím ale falešnou obtížnost, např. neomezenej spawn v COD nebo Hardcore mod v Dead Space 2, co si autoři myslí? Že tam plácnou 3 savy a maj novou obtížnost? Trapný.. A právě tak mi připadá Dark Souls. Pravda, jen debil by věřil víc videím než stovkám lidí s hrou dohranou, já mezi ně bohužel patřím :( - Už ty smrti pádem je pro mě falešná obtížnost.

    Jak přesně funguje smrt? Chápu to tak, že si hru můžu uložit kdykoliv ale jenom u ohně, tím se ale všichni nepřátelé respawnují, pokud umřu, tak na místě své smrti zanechám duše, respawnu se u ohně a dojdu si pro duše, s tím, že se všichni znovu respawnovali... Pak tam je ještě nějaká lidskost či co? To funguje jak?

    Radarxxx? Tys to dohrál 10x???? Nebo jsem kokpit a špatně jsem to pochopil :)

    Elypsa - Hru si chci panebože užít, né z ním mít respekt :S.

    Berte všechno s velikým odstupem! Všechno to jsou názory někoho kdo tu hru neměl- Každopádně Demons Souls jsem prodal po 20 minutách hraní... Což byla asi chyba a chci jít do toho znovu.
    Editováno od assassinator v 30/01/12 @ 16:57
  • elypsa #74 před 4 měsíci

    Říct o DS, že váš život závisí na hře a štěstí na bugy.. Teda :) První 3 hodiny jsem umíral asi jako osoba ve videu, pak ale člověku dojde, že takhle to nejde. DS je jediná hra, kde jsem schopný(jinak to prostě nejde) trpělivě tahat jednoho kostlivce za druhým. Možná to je o 5 minut delší, ale lepší než pak 10 minut táhnout od ohně. Nemluvě o setkání s novým nepřítelem. Jsem po*** až za ušima co mi uděla, furt si držím štít, modlím se ať na mě nehodí kletbu, jinak bych si snad hodil mašli z toho co jsem četl co se potom stane. U bossu neustále analyzuji co děla a kdy bych měl asi útočit. Jak útočit apod.. Jestli na něj platí fire kouzla atd.. Hrál jsem Skyrim(boje s drakem jsou největší komedie s porovnáním s DS), hrál jsem Zaklínače. Ale něco podobného, podobný respekt z nepřátel, to jsem nikdy ve hře nezažil. Snad jen podobnou analýzu a opatrnost při raidování ve WoWku, ale to je věc trochu jiná.

    Doopravdy neznám spravedlivější hru. Jsi hlupák? Umři. Jsi opatrná a znáš dobře svého nepřítele? Kde ma slabinu? Můžeš žit..
  • elypsa #75 před 4 měsíci

    @assassinator
    zde čerpám já. http://darksoulswiki.wikispaces.com/

    Hru ti doopravdy doporučím. Pokud si HC hráč, což očividně jo tak ano. Určitě to není nějak uměle vytvořené. Jako, že umřeš pádem. To se hold stane, mně asi tak 3x ale pokaždé si řikáš: že ja kretén jsem tam lezl. Není to nic typu tak teď uděláme design u propasti, aby tam furt padali to nám hratelnost natáhne o hodinku. Určitě ne. Nemyslíš, zaplatíš :).
    A teď mazej kupovat :) dám si ruku do ohně, že hra tě bude bavit.
  • assassinator #76 před 4 měsíci

    Hardcore hráč to se říct dá, ale v životě jsem nehrál hardcore RPG..
  • elypsa #77 před 4 měsíci

    Já taky ne:) DS jsem dostal od přítelkyně k Vánocum (vyražený dech mám ještě teď). První díl jsem vůbec nehrál a hra mě pohltila. Na bosse si většinou pustím Lets Play případně nějaký how to videa. To samé how to start videa, kde jsem se dozvěděl o pár hlavních radách(například dost silný meč téměř hned na začátku hry, nebo dost dobrý prsten - z toho v té zlaté zbroji co je pod Gargoylama..
  • assassinator #78 před 4 měsíci

    A co ta smrt? Že o ni všichni mluví? Jaké nevýhody až na samotné úmrtí přinese? Ohně sloužící jako úložiště jsou jak časté? cca? A jinak tam žádné další checkpointy nejsou? Díky
  • Radarxxx #79 před 4 měsíci

    Jo Demons souls mam dohrany 20x a Dark souls zatim jen 10x a to nejsem taky zadnej hardcore paran treba naposled jsem hral uncharted 3 na normal a v poslednich bojovejch lokacich jsem to musel snizit na easy protoze jsem furt chcipal :)
  • elypsa #80 před 4 měsíci

    @assassinator checkpointy jsou rozumně rozmístěny. Maximálně 25 minut od sebe - pokud víš jak na nepřítele. Je to dost o tom poznat nepřítele. Můžeš se trdlat půl hodiny k mrtvole, nebo víš že tady na ty platí kopnutí a pka tvrdá rána, nebo tenhle se pomalu otáčí tak bům obejít a podříznout atd atd. Pak ti to trvá třeba i 5 minut. Respektive dostat se na 4 chekpoint mi trvalo tak půl hodiny jako na jednu smrt. Jeslti jsem umřel tak 5x-6x takže tak v celku dejme tomu hodinku a půl. Potom - ne za tak vyšší lvl jsem se vracel a měl jsem to tak za 10 minut s prstem v nose. Ale určitě ne, že bych to bral po 5 nepřátelech. Krysy krásně po jedné atd.
    Editováno od elypsa v 30/01/12 @ 17:31
  • assassinator #81 před 4 měsíci

    No a právě! Né, že nejseš pařan, není to tvůj styl, já dohraju FPS/TPS/HandS v pohodě, Uncharted 3 na nejtěžší se zavřeným okem, ty zase válíš Dark Souls, kde bych já byl určitě v čudu, rozdíl je, že já snížit obtíznost nemohu :)

    Ještě jedna věc - Mass Effect 2, velmi oblíbená hra ve které jsem se nudil celých 30 hodin a dal bych tomu maximálně 6/10, nevím proč jsem se nudil, každý má naštěstí jiný názor ale tady jsem byl v menšině, vůbec to nebylo tím, že jsem nějakej "CODkař" a příběh ve hře u mě nehraje roli, hraje a velkou.
    Editováno od assassinator v 30/01/12 @ 17:34
  • Radarxxx #82 před 4 měsíci

    assassinator:ohen je jako zachytnej bod muzes u nej delat spoustu veci,zvysovat level,ozivit se z nemrtvyho na zivyho,rozdmychat ho aby ti pridaval vic uzdravovacich flasek,pozdeji opravovat a upgradovat zbrane a armor a vzaveru teleportovat se k jinymu nejak vyznamnymu ohni.Hra se uklada sama a porad jdes treba nekam neco seberes nebo neco udelas treba otevres branu a pak treba umres objevis se u posledniho ohne u kteryho jsi odpocival ozivi se vsechny radovi nepratele ne bossy ani minibossy a vsechno cos sebral nebo otevrel ti zustane prijdes jenom o duse a humanity ktere se muzes jit pokusit znovu sebrat na misto sve smrti navic kdyz umres doplni se ti vsechny lecici flasky takze se nikdy nedostanes do situace(popr.... sejvl sem to a mam jednu flasu s tou toho bossa nedam) pokud das quit game a pak load objevis se na miste kdes dal quit ale ne treba v bugu co se muze stat priklad(spadl jsem z ochozu do nejaky spary nemuzu ven ani umrit dam quit a load a stojim na ochozu pred tim nez jsem spadnul)
    Hra nejde pauzovat proto protoze bezi v online modu a pri hrani mmo taky pauzovat nemuzes asi vse
    Jediny vetsi nebezpeci jsou jini hraci co ti vlezou do hry a chcou te zabit
    rada do zacatku radsi utec a vlez do boss areny tim ho posles pryc ze svyho sveta
    Hraci co lezou jinym do svetu jsou uz vetsinou na tuto akci specializovani(jako ja :)) a tvoje 25 v neupgradovanym armorem a zbrani nema proti my 25 s vybavenim vytunenym na full moc velkou sanci
    Editováno od Radarxxx v 30/01/12 @ 17:41
  • assassinator #83 před 4 měsíci

    Radarxxx - Hmm to zní dobře :), já do toho teda půjdu, díky za diskuzi. :)

    Elypse - Nedávej ruku do ohně za někoho koho neznáš :), i když je ta hra výborná sebevíc, neznamená to, že to nutně musí každého bavit, jednoho mého kamaráda hrozně nudil Batman: AA a dal by tomu 3/10 (dohrál to), nikdy to nepochopím ale respektuji to :). U mě to byl právě ME2.

    To si nemůžu vypnout? Aby se mi do toho světa necpali?
    Editováno od assassinator v 30/01/12 @ 17:43
  • Radarxxx #84 před 4 měsíci

    assassinator:muzes hrat jako nemrtvy pak se ti do tveho sveta 100% nikdo nedostane ale jako nemrvy nemuzes vyuzivat pomoc jinych hracu treba s bossem jako zivi jses v bezpeci v lokacich kde uz mas zabityho bosse tam se ti dostat taky nemuzou nebo v nekterejch nebojovejch mistech treba u nekterejch ohnu ale pozor ne u vsech staci myt u sebe sigil na pomoc hracum a kdyz nejde polozit tak v takovym miste jsi v bezpeci
  • Radarxxx #85 před 4 měsíci

    elypsa:tys zabil toho typka ve zlate zbroji pod gargoylama hned jak jsi ho potkal mozna chyba pripravil ses tim o jeho armor(nejen ze cool vypada ale i cool je) no nic az v NG+ :)
    Editováno od Radarxxx v 30/01/12 @ 18:10
  • Trsajicizmrd #86 před 4 měsíci

    Zrovna ta možnost toho že někdo může vlézt do tvé hry se mi sice zdá jako velice zvláštní ale zároveň strašně lákavá. Samosebou vím že existují dementi co se tím zabíjením jen baví, ale co jsem četl tak jsou tam i hráči co jsou fér, že po souboji třeba ještě hodí nějakou věc nebo tak.
    Editováno od Trsajicizmrd v 30/01/12 @ 19:23
  • elypsa #87 před 4 měsíci

    To mi ani neříkej :)) No ale ten prsten ej taky fajn hold pro svůj druhý char to udělám jinak.. BTW Za co hraješ?
  • Radarxxx #88 před 4 měsíci

    Trsajicizmrd:Tak oni sou i hraci co se bavi tim ze cekaj az jim tam nekdo vleze vyvolaj si na pomoc 2 dalsi hrace a pak 3 na 1 zas neni moc ferovy :)
  • Radarxxx #89 před 4 měsíci

    elypsa:koukani na wiki se obcas neviplati:)(muzes mit prsten i tu zbroj jen ho zabijis az pozdeji v anore londu jako ukol)
    Man 6 postav moje prvni postava klerik level cca 170
    Editováno od Radarxxx v 30/01/12 @ 19:50
  • Trsajicizmrd #90 před 4 měsíci

    @Radarxxx - Eh, to je fakt, ale za to si můžou sami tamti, nemaj jim tam lézt :D.
  • AgonisingFob_CZ #91 před 4 měsíci

    Jen tak ze zvedavosti mam otazku na vas ostatni hrace: libi se vam vice dark bo demon souls? a v cem? diky lidicky
  • EpicHavoc #92 před 4 měsíci

    @Malleth Presne :-) Stejnou zpravu jsem mel pred Quelaag.
  • zurgut303 #93 před 4 měsíci

    "Co je být Hardcore?" :-) Dohrat Final Fantasy VII v 15 letech bez navodu? ....myslim ze ne , ale TrueCore urcite ...
  • neorich #94 před 4 měsíci

    Jsem včera při čtení komentů tady dostal chuť začít novou postavu. Zazvonil jsem na oba zvony a dostal se do Anor Londa. A opravdu člověk už nechcípe tolik. Jako když jsem jel poprvé. Párkrát jsem sice zařval, ale ztracené duše nebolí tolik, když daleko víc mám na svém farmařském místešku právě v Anor Londu hned na začátku, 9000 a jen 6x zakouzlím.
  • Malleth #95 před 4 měsíci

    @AgonisingFob_CZ Těžko říct. Dark Souls jako pokračování má samozřejmě mnohem větší a barvnější svět, pár designových vychytávek, který hru zlepší. Demons Souls má ale drsnější, temnější až unholy atmosféru, která mi je hodně blízká a navíc měla podle mě víc memorable závěr.
  • Malleth #96 před 4 měsíci

    @assassinator Smrt je centrální téma hry.Je všudypřítomná, má různý podoby a narozdíl od ostatních her, kde si loadneš poslední quicksave před soubojem na ní záleží. Díky tomu působí hodně realisticky a vtáhne tě jak málokterá hra. Nemůžeš se smrti vyhnout jinak než že se hru naučíš.
    To že můžeš zemřít pádem je dobře. Vyvýšený místa pak vzbuzují respekt a strach. Když to trochu přeženu, je to prostě jako bys v tom světě byl ty sám.

    Jinak Bonfiry nejsou úplně checkpointy v klasickým slova smyslu. Když zemřeš, tak se ti nenahraje předešlá pozice. Hra se neustále automaticky ukládá na pozadí. Je super, že nemusíš myslet na to kdy sis naposledy uložil hru. Když zemřeš, tak se u bonfiru prostě oživíš a jestli si mezi tím sebral nějakeký předměty, nebo otevřel zkratku, tak to tak zůstane. Je to trochu podobný jak v Diablu 2. Tam se objevíš ve městě a k tělu musíš dojít od nejbližšího teleportu.
    Editováno od Malleth v 31/01/12 @ 08:52
  • romani87 #97 před 4 měsíci

    Tak nejen kvůli tomuto titulu jsem si objednal xbox a rovnou s kinectem:) Těším se jak malej jarda
  • Malleth #98 před 4 měsíci

    @romani87 Docela škoda, protože Demons Souls na to nevyšlo
  • neorich #99 před 4 měsíci

    @Malleth Však ho nech, Dark Souls si s tím zahraje a pak holt ještě koupí PS3 aby si zahral i Demon souls.
  • semtam #100 před 4 měsíci

    Prosím Vás doba hratelnosti je, pro mě jako debila, který na 4 levelu včera asi hodinu a půl (35 - 40 smrtí) vysekával hřbitov nedaleko startovní lokace, jaká? Nesuďte mě mínusky, učím se hru poznávat a vstřebávám ji pomaličku (vychutnávám si ji včetně smrtí ;))
  • neorich #101 před 4 měsíci

    @semtam Hřbitov je pro začátečníky nevhodný. Zkus to po schodech nahoru. Sleduj hlavně statistiky věcí, při výměně zelené znamená zlepšení a červené zhoršení, nejdůležitější je statistika štítu kolik % fyzického pokškození zredukuje. Něco vyčteš z ingame nápovědy, je jí přiřazená funkční klávesa (v dolním řádku menu) a něco se dá vyčíst s PDFka pokud jsi měl u hry takovou kartičku. Ale v tom PDF je víc než by podle mě bylo potřeba.
    Editováno od neorich v 31/01/12 @ 13:12
  • Malleth #102 před 4 měsíci

    @semtam Hřbitov je past na začátečníky. Být tebou tak si tam akorát sesbírám předměty (dá se tam najít třeba pěknej dvouručák) a jdu po těch schodech nahoru.
    Editováno od Malleth v 31/01/12 @ 13:27
  • assassinator #103 před 4 měsíci

    elypsa - Spálil sis ruku, nic proti tý hře nemám ale tohle teda není pro mě, RPG s nevkusnou grafikou (To neberu jako mínus), je hra hrozně zpomalená, všech 12 smrtí bylo hrou, chci uhnout, neudělá to, nebo uhne potom co už uhnout nehci, první boss fight byl vážně směšnej, jako z 5 let starý hry.. Nuda... Prodáno.

    Prosím berte to jako názor, ne jako flame, spam... Respektuji ty, které to baví ale nechápu to. Díky.

    Jinak díky za rady, to že to je z mého pohledu blbost je můj problém.
  • neorich #104 před 4 měsíci

    @assassinator První boss je postavenej tak aby se dal udělat bez vybavení, zvlášť když každé povolání začíná s něčím jiným. Abys uhnul (skočil) potřebuješ staminu a nejdřív dokončit akci kterou jsi začal útok/kouzlení. Že jsi se nedostal dál nebylo hrou, ale tebou.
    Editováno od neorich v 31/01/12 @ 14:16
  • elypsa #105 před 4 měsíci

    @assassinator hold si srab :P po prvním levlu nemůžeš chtít aby ti dával salta to si musíš zahrát jinou hru a první boss.. No místo koukání na videa jak umřít kouknout na videa bossů zjistil by jsi, že to co dělá první boss je kávička.
  • Malleth #106 před 4 měsíci

    @assassinator Nechápu jak můžeš takhle odlišnou hru soudit po chvilce hraní a co ti na něm přijde jak z 5 let starý hry.
  • eye_of_destiny #107 před 4 měsíci

    Trochu toho stesti potrebujes az u toho stromu na konci, Bed of Chaos. kdo ho rozsekal na jeden zatah, ma muj obdiv :)
  • eye_of_destiny #108 před 4 měsíci

    a nej zazitek zazijes s Priscilou, kuky kuk , kdepak jsem :)
  • Radarxxx #109 před 4 měsíci

    assassinator:radsi nic ......:)
    Anebo jsou 2 typy lidi u tyhle hry ti co se na ni vy..... hned ze zacatku a ti co vydrzi a pak hru milujou. ty ses ten prvni pripad neboj nejses sam
    Editováno od Radarxxx v 31/01/12 @ 15:35
  • Malleth #110 před 4 měsíci

    @eye_of_destiny Bed of Chaos je sviňa. Priscilla je boží. Hlavně ta kosa z její duše. Nejvíc se mi ale líbil Sif a Quelaag.
    Editováno od Malleth v 31/01/12 @ 15:20
  • list3r #111 před 4 měsíci

    assasinator-přesně jak píše noerich.krom jiného má hra úžasně provedené animace.Není to jak u jiných her,kde to postava mydlí z leva do prava!Tady musíš pečlivě sledovat pohyb! Kdy ho dokončí,abys mohl navázat další úder,úskok atd.Do toho sledovat staminu...Přesně tohle je klíčový prvek geniálních soubojů! Musíš se přizpůsobit každé zbrani,každá jinak váží,má jiné útoky...
  • list3r #112 před 4 měsíci

    Ještě dotaz na staré DS harcovníky typu Radarxxx(10 dohrání je mazec,já mám 5 a už tak mi přítelkyně říká,že jsem magor :))
    Nevíte náhodou někdo,jestli je nějaká výhoda (zbroj,zbraň,cokoliv) když nechám Priscillu naživu? Třeba později ve hře ,nějaká návaznost,která mi unikla.
  • Radarxxx #113 před 4 měsíci

    list3r:niceho jsem si nevsim i kdyz nic neni jisty mas uz thorn armor?nebo priscila dagger?sejmuls darksun gwyndolin? asi jo 5 dohrani to uz vis dost
  • list3r #114 před 4 měsíci

    Radarxxx-jo,to všechno už mám.S dalším hraním počkám,třeba se ještě něco někde na netu objeví.Díkec.(chystám se na dva poslední ajchy-sesbírat všechny rare zbraně a zázraky)
  • Radarxxx #115 před 4 měsíci

    list3r:jo tyhle 2 ajchy me taky chybi.jeden zazrak tusim darkmoon blade a rare zbran snad uz jen ten moonlight sword a bude platina ale nejak to nehonim hraju jiny postavy
    Editováno od Radarxxx v 31/01/12 @ 16:30
  • assassinator #116 před 4 měsíci

    No nic, je to problém ve mě :), mám radši rychlejší hry, kde moje zmáčknutí zareaguje do 1s.. Věřím, že ta hra může být skvělá :), jen to prostě není pro mě :/
  • neorich #117 před 4 měsíci

    @assassinator divné mě to reaguje jak má, okamžitě když nic nedělám a jinak hned po mé akci, které může být přerušena jen zásahem.
  • Radarxxx #118 před 4 měsíci

    neorich:presne postava reaguje okamzite akorat rozbehnuti trva neco pres sekundu coz je logicky ze nenasadi hned plnej sprint,jinak uskoky,kryti,utok reaguje okamzite kdyz je stamina tak nevim co to je za blabol
    Assassinator:co sis vybral za postavu jestli se muzu zeptat?
    Editováno od Radarxxx v 31/01/12 @ 18:53
  • assassinator #119 před 4 měsíci

    Knight.. Kdyby to reagovalo hned tak by všichni dali všechny bossáky napoprvý ne?
  • Radarxxx #120 před 4 měsíci

    Assassinator:myslel jsem si to protoze knight je diky teskymu brneni nejnemotornejsi postava takze pomaleji beha a kdyz udela uskok padne jak pytel brambor vsechno zalezi na eqipu kde se pocita vaha vybaveni teprve zvysovani endurance ti umozni behat a uskakovat v tesky zbroji svizneji ale reakce i presto byvaji hned jen ten pohyb je linejsi coz je logicky ze s 40 kilovim brnenim nebudes litat jako vitr stacilo cast zbroje odlozit a videl bys ze je to mnohem lepsi,kdybys shodil vsechno lital bys opravdu jak vitr :)
    Reakce sou fajn tahle hra je o praci se staminou takze kdys na nekoho nabehnes a 4x ho seknes a pak chces uskocit tak neuskocis protoze sis vyplacal vsechnu staminu na sekani lepsi je seknout 2x a pak uskakovat pred ranou
    To bejva nejcastejsi pricina smrti zacatecniku ze se snazi co nejrychleji umlatit protivnika na jedno kombo a kdyz to protivnik prezije tak te zabije protoze uz nemas staminu na blokovani nebo uskok ...ne tohle neni rubacka ale takticky rpg
    Editováno od Radarxxx v 31/01/12 @ 19:21
  • Draken69 #121 před 4 měsíci

    @assassinator Kdyby si ji tedy chtel prodat tak bych si ji vzal :)
  • assassinator #122 před 4 měsíci

    Draken69 - To jsem měl udělat :), vyhodil jsem 4 kila.. :/
  • semtam #123 před 4 měsíci

    @neorich, @Malleth děkuji kluci ušatí; už to jde jak po másle. Jenom jsem zprvu nepochopil tu nechuť a nereagování assasina ve hře, poté co jsem si sám zkusil Knighta tak je škoda, že zrovna zvolil tento char (na začátek a začátečníka), páč se mi fakt zdá dost těžký a neohrabaný, taky by mě to za něj nebavilo. A přiznám se, že oproti tréninku na hřbitovu jsou schody nahoru ze startovního kempu naprostá lahůdka ;) Jenom mám strach co tu psal jeden uživatel, že už v životě nezabřednu k jinému RPG, páč tohle má laťku ku.evsky vysoko, no snad po Demos Souls a Dark Souls přijde něco dalšího...
  • neorich #124 před 4 měsíci

    @semtam Jo jak funguje zatížení jsem zjistil už před koupí hry, když jsem se rozhodoval zda koupit a četl co šlo. Jestli chceš vědět s tím zatížením jak to je tak: Do 25% jsi o 25% rychlejší, do 50% máš normální pohyb, do 100% jsi zpomalený, nad 100% nemůžeš běhat ani uskakovat.
  • Malleth #125 před 4 měsíci

    @assassinator Dark Souls má skvělou odezvu. Určitě do 1s. Nemáš zapnutej MotionFlow na televizi nebo něco? Zahraj si Skyrim a uvidíš co je neohrabaný ovládání. Tam je to opravdu peklo
  • neorich #126 před 4 měsíci

    No v podstatě je jedno jakou postavu si člověk vybere, já brnění většinou nepoužíval, podle potřeby ho nasadil (občas to chce zvednou curse/poison/bleeding resist), hlavní je práce se štítem. S dostatečnou stabilitou se dá vyblokovat každý protivník.

    @Radarxxx Ten moonlight sword bude problém na vyšší obtížnosti, ten ocas nejde snadno zlikvidovat.

    Ještě jeden dotaz, lighningy z oltáře dostanu v NG+ další? (Myslím to jak mohu mít koupené kouzlo vícekrát a namemoruju si ho do dvou slotů tak ho mám na víc použití.)
    Editováno od neorich v 01/02/12 @ 10:13
  • assassinator #127 před 4 měsíci

    K Elder scrolls to už léta patří, na nic si nehraje :), ale každýho jiný styl :)
  • Malleth #128 před 4 měsíci

    @assassinator To je fakt, ale dobře to není. Je jedno jestli si na něco hraje nebo ne. Dobře udělaný ovládání je základ
    Editováno od Malleth v 01/02/12 @ 12:55
  • Radarxxx #129 před 4 měsíci

    neorich:Lightning spear,great lightning spear a sunlight spear(warrior of sunlight linak nejde pouzivat) mas jen po jednom kouzlu v ng+ uz zadny dalsi od stejnyho kouzla nedostanes-tyhle 3 kouzla zaberou 4 sloty a celkem teda 25 pouziti. Sunlight je navic desne silnej a srazi zasazeny k zemi a treba titanite demonum a bossum prerusuje utoky
    Editováno od Radarxxx v 01/02/12 @ 14:56
  • semtam #130 před 4 měsíci

    I když recenze není už mezi top čtenýma, ještě přihodím svoje hodnocení a závěr ke hře. Než jsem ji zapnul, měl jsem ze hry (videa, recenze, obrázky) obrovský respekt. Po pár hodinách hraní a radách od Vás (ještě jednou děkuji) jsem byl naprosto pohlcený hrou a respekt se změnil v uznání, protože hra skutečně není těžká. Její obtížnost opravdu vychází, ani né tak ze zručnosti hráčů, ale spíš z jejich (ne)znalosti.
    Pokud uvažujete o hraní/koupi a jste začátečník jako já, určitě si hodně o hře načtěte a nakoukejte z videí, jinak budete hru hned prodávat po pár minutách hraní, pokud nejste trpěliví a nechcete objevovat všechno sami s čímž souvisí počet smrtí, samozřejmě ;)
    Trochu mě mrazilo a divil jsem se, když jsem četl verdikt recenze: "Dark Souls se nehraje, ale prožívá." Ale po opravu "pár" hodinách ve hře musím naprosto souhlasit, hra - unikát, který se velmi povedl a prožívá se, nehraje.
  • neorich #131 před 4 měsíci

    @semtam Taky nechápu že to vypadlo ze čtených článků tak rychle a zase že se tam drží 3týdny starý článek o Megauploadu a článek PS3 který má daleko míň komentů. Ale asi jsme dostaly nějaké mínusové body, třeba proto že XZone tuhle hru neprodává.