Dragon Age 2: Legacy

Jde především o vaši krev. A čtyři hodiny příběhu.

První větší příběhový přídavek pro Dragon Age II (recenze konzolovky, PC recenze) je tu. Můžete si ho stáhnout za 800 Bioware bodů (v přepočtu tedy asi za 200 korun) a pokud se vám líbila původní hra, pobavíte se i u Legacy. V něm jde především o vaši krev. A čtyři hodiny zábavy.

Začal jsem z uložené pozice po dohrání hlavní kampaně, ale vy si nový obsah můžete užít třeba i uprostřed ústředního příběhu – jak je libo. Samozřejmě ale půjdete nové dobrodružství s tou partou, se kterou aktuálně hrajete. Naštěstí se zpočátku můžete vracet zpět do svého sídla pomocí speciální sochy, kterou na některých místech najdete, a později je zas k dispozici přivolávací roh a „storage" truhla. I v průběhu prozkoumávání přídavku tak můžete měnit složení družiny a případně odkládat/nabírat předměty do/ze skladiště. Tahle volnost je opravdu vítaná, zvlášť oproti některým přídavkům prvního dílu ságy Dragon Age.

Příběh Legacy se točí kolem krve hlavního hrdiny, respektive krve celého rodu Hawků. Právě tahle vzácná tekutina potřebná pro jistý starobylý rituál je totiž důvodem útoků zločinecké organizace známé jako Kartel – tu konec konců znáte už z původní hry. Příběh začíná pokračováním výslechu Varrica templářkou Cassandrou (tedy stejným způsobem jako některé pasáže základního děje) a pak třeba i díky různým nalezeným dopisům, poznámkám a deníkům. Hodně z nich jich rozšiřuje Kodex, což skalní fandy určitě potěší... A taky pomocí dialogů: mimochodem, drtivá většina jich je namluvených a zapojují se do nich leckdy vaši kumpáni, což je fajn. Hlavní dějovou linii lemuje i pár vedlejších nepovinných úkolů, které sice plníte více méně „cestou", ale i tak jsou příjemným zpestřením.

Několik nových lokací, do kterých zavítáte, je bohužel trochu jednotvárných. Tedy aspoň zpočátku, kdy jde vlastně jen o poušť a několik částí starobylé pevnosti (ve které najdete spoustu grafických prvků a částí místností z původní hry). Po čase se dostanete do katakomb pod pevností, které slouží jako magické vězení, tam už grafika působí o poznání čerstvěji. Příběh je zpočátku trochu pomalý, ale rozjede se a vaše několikahodinové dobrodružství je zvlášť ke konci docela zajímavé a trochu překvapivé. A s morální volbou. Nechci vám toho moc prozradit, ale aspoň naznačím, že do děje jsou zapleteni Šedí strážcové – věční bojovníci proti temnotě – a taky Hawkův otec...

Vašimi meči a zaklínadly budou padat jak trpasličí banditi z Kartelu a pár nepříjemných zvířat, tak několik nových druhů temných zplozenců. Zdá se mi, že nepřátelé jsou tak nějak chytřejší, nebo možná mají lépe naskriptované pozice, ze kterých vás přepadnou – dost často jste třeba nahnáni do křížové palby střelců na ochozech. Přesto mi nepřipadá, že by běžné bojůvky byly těžší než v původním příběhu. Ale finální souboj je dlouhý a docela nápaditý. Chvílemi - ale opravdu jen párkrát - jsem trochu litoval, že jsem v závěru hlavní kampaně zabil Anderse a nemám tak v partě dobrého léčitele. Byl jsem tedy odkázán na Bethany se základním léčivým kouzlem a na lektvary.

Mimochodem, ocenil jsem, že mám stažený i bonusový obsah Black Emporium, tedy podzemní obchůdek, který se mi stal vítaným zdrojem kouzelných flakónků. Po dohraní hlavního příběhu se totiž jinam než tam a do vašeho sídla nedostanete, alespoň ne při spuštění Legacy.

Co by to bylo za přídavek bez nějakého toho nového předmětu. Tady je sice ve většině beden a truhel jen zlato a nepotřebné věci na prodej (junk), ale najdete i pár magických šperků, zbrusu novou sadu brnění (pro povolání, ze které hrajete) a taky speciální zbraň. Jde o jakýsi magický klíč, který je přizpůsoben profesi hlavního hrdiny (takže třeba luk pro střelce či hůl pro kouzelníka). Kromě toho, že s ní můžete kamarádsky polaskat hordy protivníků, otevíráte s ní také průchody do dalších částí podzemí. A ještě něco: několikrát jí můžete vylepšit a přenést si ji zpět do hlavního příběhu či do dalších přídavků. Hezké. Drobnou novinkou jsou také volně položené lektvary: už je nenajdete jen v truhlách, ale i pohozené na zemi nebo na stole.

Od příběhového přídavku bych možná čekal o něco delší děj, ale oproti DLC k prvnímu dílu to vlastně není žádná velká změna. Docela fajn dobrodružství s libovolně sestavenou partou ostřílených kumpánů by vás mělo bavit. A nebudou vám ho kazit ani žádné chybky – Legacy je totiž řemeslně bezchybné a dobře odladěné. Příznivcům DA2 mohu jako příjemný drobný pamlsek po hlavním chodu v klidu doporučit. Chytlavý a dobře odladěný příběh potěší všechny příznivce původní hry. Sice bych uvítal delší herní dobu než cca čtyři hodiny, ale za dvě stovky jde o adekvátní zábavu. A s milými bonusy, jako jsou třeba nové brnění a zbraně.

Přídavek Dragon Age II: Legacy vyšel minulý týden pro PC, PS3, X360.

Dragon Age 2: Legacy