Přehled obsahu

Stránka Předešlá 1 2 3 Další

Reklama

Dragon Age: Origins Recenze

PC Xbox 360 PlayStation 3 Recenze od Martin Frey

30 øíjen, 2009

Stránka 1 z 3. Stránka 2 ->

Baldur’s Gate. Neverwinter Nights. Knights of the Old Republic. Mass Effect. To všechno jsou perly, které se nesmazatelně zapsaly do herní historie a zároveň i pojmy, při jejichž vyslovení mnozí vydechnou úžasem. Mají i něco společného, totiž stejné autory z kanadského studia Bioware. Fanoušci si na nich váží především toho, že dávají slovům "příběh" a "atmosféra" zcela nový rozměr. A nejinak je tomu i u jejich nejnovějšího klenotu.

Dragon Age je vlastně pokusem o vytvoření úplně nového herního prostředí a nutno říct, že velmi povedeným. Výsledkem je temný fantasy svět plný zrady, předsudků, politiky a rasových problémů, v němž zároveň žijí draci a další podobná stvoření. Nejvíce je asi podobný Zaklínači a stejně tak je i nemilosrdný – církev tu má obrovskou moc a svým působením se snaží ovlivňovat vše, co se ve Fereldenu děje. Magií tu mohou vládnout jen členové Kruhu a všichni ostatní, co umí čarovat, jsou považováni za odpadlíky a vyhnance. Zbytek země pak žije ve strachu z temných stvůr, které ohrožují jejich životy a obydlí. I proto existují Šedí strážci, aby je před nimi chránili. Rozhodně to však nejsou žádní svatoušci a už jen přijímací rituál, při němž pijí krev zplozenců, mluví za vše. A jedním ze strážců se brzy stanete i vy.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 1

Tak tenhle hrad bohužel není můj. Zatím.

Autoři protentokrát nahradili klasický DnD systém svým vlastním a vyplatilo se. Odstranili tak mnohá jeho omezení a mohli i trochu popustit uzdu své fantazii (inspirace v mnohých MMORPG je celkem zřejmá). Tvorba postavy tu probíhá klasicky – zvolíte si pohlaví, rasu, povolání a potom si pomocí celkem komplexní nabídky posuvníků vytvoříte svůj obličej. Nechybí ani volba počátečních schopností a těch je k dispozici neuvěřitelné množství. Na začátku jich má každá postava přes padesát a později se dají prostřednictvím specializací odemknout i další. To mimo jiné znamená, že je během jednoho hraní určitě nevyzkoušíte všechny, i kdybyste v družině měli hned několik zástupců stejného povolání.

Důležitá je také správná volba jednoho z nabízených původů, protože ten ovlivní výsledný zážitek ze hry asi nejvíce. Sice o nich bylo napsáno už mnohé, ale snad nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že ještě žádná singleplayerová hra nenabídla šest různých začátků, které citelně ovlivní způsob, jakým na vás svět bude pohlížet.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 4

Svého hrdinu si můžete vytvořit doslova podle svých představ.

Vyrostli jste mezi mágy? Dobře, začnete své dobrodružství v čarodějné věži, kde vás předhodí démonovi při vaší finální zkoušce. Že vlastně patříte mezi chudé trpaslíky? Tak to si potom cestu na svobodu budete muset probojovat jako zločinci a utkat se s ostatními v aréně. Svou volbou si určíte i to, jak budete vnímat své okolí a ať už se z vás stane elfí mág nebo lidská šlechtična, můžete počítat s tím, že se váš výsledný zážitek bude od ostatních hodně lišit.

Příběh zpočátku žene kupředu zběsilým tempem, nedá vám jen tak vydechnout a i později budete pod neustálým tlakem svého okolí. Vše se točí okolo vašeho přijetí mezi Šedé strážce a přetrvávajícího boje proti ničivé Nákaze. Snad neprozradím moc, když řeknu, že se záhy zúčastníte i jedné obrovské bitvy, na jejímž konci vás čeká první velký dějový zvrat. Zplozencům temnot se však budete plést do cesty i potom a pomoc proti tomuto nepříteli budete hledat všude. Když se do toho se zapletou ještě politické hry a osudy běžných obyvatel i vašich společníků, hned je o zábavu postaráno.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 10

Tahle dračice mi dala pořádně zabrat. A to jsem se s ní mohl dohodnout. Opravdu.

Po úvodním boji dorazíte k vesnici uprchlíků, jež bude vaším odrazovým můstkem do dalšího světa. Podíváte se například do Brecilského lesa k elfům, které sužuje nebezpečná bestie, zavítáte do trpasličího Orzammaru, v němž o trůn soupeří dva znepřátelené klany, přispěcháte na pomoc do Rudoskalí, kde musí místní posádka čelit náporu nemrtvých, navštívíte i hlavní město Denerim a zapomenout nesmím ani na věž mágů, která ze všeho nejvíc připomíná noční můru plnou zoufalství a utrpení.

Prostřednictvím nejrůznějších questů se vám pak odemkne ještě spousta dalších oblastí, jež nejsou o nic méně zajímavé, než ty zde zmíněné. Vaši pouť také čas od času přeruší i nějaké to náhodné setkání a to nikdy nevíte, zdali to bude vstřícný obchodník nebo zběsilá smečka vlků. S něčím podobným přišli Bioware už v Baldur’s Gate a je to rozhodně dobrý způsob, jak se vyhnout stereotypu.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 16

Jedna útulná hospůdka v zastrčené vesnici. Tak kde je to pivo?

Autoři vás navíc neustále něčím překvapují a ani v pozdějších fázích hry tak nenastane nuda – například ve věži mágů se dostanete do světa snů, kde žijí démoni a duchové. Tam se budete převtělovat do čtyř různých bytostí, přičemž každá z nich se hodí k něčemu jinému - myš se protáhne otvorem, kudy by člověk neprošel, ohnivý muž je naopak imunní vůči plamenům stojícím v cestě, golem dokáže rozbít jakkoli pevné dveře, atd. Uvnitř tajemného chrámu v srdci hor, kde se odehrává bitva známá z traileru Sacred Ashes, zase čeká výzva v podobě různých hádanek a logických rébusů, a i na konci hry je jedno podobné překvapení. Každá oblast si tak zachovává svůj specifický ráz a dost se od těch předchozích liší.

Na to, že Prameny běží na zrecyklovaném enginu Aurora, jenž byl použit již v prvních Neverwinter Nights a později například v Zaklínači, vše vypadá nadmíru dobře. Občas jsem sice narážel na mírnou koridorovost světa, ale to jen v některých oblastech. Filmové sekvence doplňujíc děj jsou opravdu dechberoucí a animátoři odvedli vskutku skvělou práci, to je bez debat.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 3

První opravdu tuhý boss ve hře - ale za chvílí bude tuhý doslova.

Postavy jsou také detailní a jejich obličeje během rozhovorů halí emoce. Okolní prostředí je rovněž velmi pěkné, zvláště z výšky. Některé textury by sice mohly mít vyšší rozlišení, ale pokud je to daň za to, že hra běží na většině počítačů svižně, tak proč ne. V pohybu to navíc vypadá ještě lépe, než na okolních screenshotech. Režimy zobrazení jsem využíval oba a zatímco pohled přes rameno se hodí do venkovních lokací, většinu času jsem trávil hlavně v tom izometrickém seshora dolů, jelikož v něm okolní prostředí vypadá prostě úžasně – občas dokonce natolik, že překonává i ony slavné rendery z her na Infinity enginu.

Škoda jen, že autoři úplně vypustili systém střídání dne a noci. Jejich záměr je pochopitelný – navodit v dané lokaci přesně tu atmosféru, co potřebují a to se jim i povedlo (dá rozum, že některé nestvůry působí mnohem hrůzostrašněji za svitu měsíce). Přesto by to plynutí času v takto propracovaném světě bylo určitě zajímavé. Takhle je vše uzamčené v dané denní době a ta se mění jedině s posunem v příběhu. Ačkoliv je hra hodně ukecaná, podařilo se autorům množství dialogů, prozkoumávání a akce poměrně skloubit, takže se ani jednoho nepřejíte. Rozhovory jsou členité a ve většině případů máte hned několik možností, jak se v nich zachovat.

'Dragon Age: Origins' Screenshot 5

Půvabná zrzka Leliana konečně podlehla mému osobnímu šarmu.

Postavy, jež potkáváte, nejsou v žádném případě ploché a na svých cestách narazíte na spoustu zajímavých lidí - třeba na přecitlivělého kováře a panovačného šéfa obchodu, kněze, co mluví jen v písních, vykutáleného vraha, co se vydává za někoho, kým není či na zbabělého čaroděje ukrývajícího se ve skříni. Ve většině rozhovorů přitom platí, že i jedna špatná odpověď může vést k ukončení celé konverzace, a proto je vždycky dobré každé rozhodnutí pečlivě zvážit. A dilemata vás tu budou provázet na každém kroku....

- komentáře

Chcete napsat komentář k tomuto článku? Zalogujte se, nebo se zaregistrujte!

- komentáře: 1-50 z 96 další →

Odesílatel
Komentář Komentáře od uživatelů s nízkou karmou byly skryty. Zalogujte se pro jejich zobrazení.
Jaroslav
30/10/09 @ 16:53
#1
+5
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
skvělá recenze na skvělou hru. Tohle bude zážitek desetiletí!
AbaddonX
30/10/09 @ 17:12
#2
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
snad zaplní tu dobu čekání na mass effect 2, a ten zas zaplní tu dobu čekání na the old republic xD
HonziQue
30/10/09 @ 17:14
#3
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
cekat az do stredy?... fuck
Addon
30/10/09 @ 17:26
#4
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To AbaddonX : Naprosto s tebou souhlasím ... Bioware 4ever !!! :D ... no teď už jenom počkat na tu sběratelskou edici kterou jsem si samozřejmě objednal na Xzone ... PS: neznáte někdo nějaký urychlovač času ? :))
Dyno
30/10/09 @ 17:29
#5
+1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
tohle bude PECKA!!!
slicker
30/10/09 @ 17:32
#6
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Skvelá recenze a kazdopádne si tahle hra 10/10 urcite zaslouzí,konecne bude zase jednou co hrát.
Tleskám vám Bioware!!!!Kdo umí ten umí....
Edited 1 times, most recently on 30/10/09 @ 17:33
Wickett
30/10/09 @ 17:41
#7
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Ahoj, muze prosim autor napsat na jake sestave hral, abych si realne predstavil, jestli to na me sunce pojede na max detaily? Diky :)
Wickett
30/10/09 @ 17:43
#9
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Snizit hodnoceni kvuli grafice? Ty jsi lolek :)
GladoSC
30/10/09 @ 17:45
#10
+1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Heh, to vypsani kladu a zaporu mi pripomnelo Teda z HIMYM :)
Jinak pekna recenze..
romani87
30/10/09 @ 17:49
#11
+6
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Netusim co se nekomu na grafice nelibi. Vypada paradne a hlavne V POHYBU;) Na plnych detailech krasa. Jinak 10/10 souhlasim!!! Konecne po dlouhy dobe poradna gamesa.
Addon
30/10/09 @ 17:54
#12
+3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To Riotek : Panebože , mohl jsem tušit , že se ozve jeden z ( omluvte mojí vulgárnost ) kre*énu kteří budou kritizovat právě grafiku. Člověče uvědom si , že upravený engine Aurora ( jak bylo zmíněno v recenzi ) byl použit z důvodu plynulého chodu hry na starších počítačích/noteboocích. Tohle nemá být hra která má ohromit svou grafikou ( např. Crysis ) , ale to je hra u které je důležité všechno ostatní a grafika má být na posledním místě. Tahle nová generace "dětí" mě už začíná štvát ... dnes už všichni posuzují hru podle grafiky. No časy se mění a bohužel lidi ("děti") taky ....
Lerak471
30/10/09 @ 17:54
#13
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Hra vypadá báječně. Ale pozor "vypadá" neznamená, že tomu tak bude i ve skutečnosti. Každopádně hru vyzkouším.
Recenze je dobrá, a v budoucích recenzích by se shrnutí + a - mohlo stát pravidlem.
PS: Grafika opravdu není moc dobrá.. ale co, aspoň mi to plynule pojede.
Wickett
30/10/09 @ 18:02
#14
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Mne se ta grafika teda libi, treba ta rybarska vesnicka nebo postavy, proste nadhera. Grafika mi prijde dostacujici :)
AbaddonX
30/10/09 @ 18:07
#15
+4
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
A jsou hry ktere dostanou 10/10 jen kvuli grafice ale jinak staci bezet dopredu a drzel leve tlacitko mysi ... uncharted 2
roman.bican
30/10/09 @ 18:15
#16
+4
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Addon: Však lidi (děti) dneska hrají jen Uncharted 2, ne? :) Proč by dneska hrál někdo hru s horší grafikou? :)

Sice nejsem nadšený, když hry dostávají max. hodnocení, na druhou stranu Bioware jsou profíci, takže jsem na DA zvědavý...
Addon
30/10/09 @ 18:15
#17
+1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To AbaddonX : Tady někdo asi zapomněl na vynikající příběh, případ DA:O i Uncharted 2( nehrál jsem , ale jen odhaduji s výsledku recenze ) ... ( namátkou zmíním zase Crysis ... grafika byla super, ale s příběhem si mohla podat ruce se spisovateli některých béčkových her - samozřejmě jedná se osobní názor, takže mě za to neukamenujte )
Edited 2 times, most recently on 30/10/09 @ 18:21
roman.bican
30/10/09 @ 18:18
#18
-2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
AbaddonX: Rozumná slova ;)
Lerak471
30/10/09 @ 18:18
#19
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Addon: Nemohu sám soudit, nehrál jsem, ale co jsem četl v různých diskuzích a recenzích, tak příběh není moc silnou stránkou Uncharted 2
Addon
30/10/09 @ 18:23
#20
-2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To Lerak471 : Já vím ( editoval jsem svůj předchozí příspěvek ), taky jsem to nehrál , ale jak jsem napsal odhadoval jsem to s konečného hodnocení recenzí
roman.bican
30/10/09 @ 18:25
#21
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
A hratelnost taky ne. Prý je to skvělý pracant v podpalubí, vzhledem ke grafice. :)
peca_cz
30/10/09 @ 18:28
#22
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
AbaddonX: Jak jsi přišel na to že U2 dostalo vysoké hodnocení jen za grafiku? A kde jsi vzal to že stačí držet páčku a běžet dopředu a střílet? Dost omezený názor, předpokládám že jsi U2 nehrál co?
formelak
30/10/09 @ 18:38
#23
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Abaddone, meleš kraviny, zaprvé, Uncharted není na počítač, tudíž se tam k myši nedostaneš a poté je to naprosto skvostná hra nejenom kvůli grafice, ale i kvůli příběhu a neskutečné propracovanosti a dalším věcem. Příště si něco nejdřív zahraj nebo si tu recenzi aspoň pořádně přečti než to budeš soudit.
Na DA se neskutečně těšim, to je předem jasný, že to bude RPG roku a 10/10 si zaslouží plným právem.
Raven0
30/10/09 @ 19:04
#24
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Ajaj, z téhle hry budu mít jen samé problémy... Zase se na několik týdnů zavřu doma a budu zanedbávat bakalářku, kamarády i přítelkyni... Protože tohle vypadá na opravdovou pecku.
Wercingetorix
30/10/09 @ 19:20
#25
-7
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
No ta hra má jisté zápory, to nepochybně, žádne lidské dílo není dokonalé. Ale dost mě vadí že se zápory nepromítli do hodnocení jako tomu bylo např. u Risen. Prostě vydává to Biovare tak to musí dostat 10/10. Risen mělo taky své zápory a setřihli tomu křidelka tak proč ne tady. Pokud tohle dostalo 10/10 tak Risen měl dosat 9/10 Je to nespravedlivý a vadí mě to. :(
Edited 1 times, most recently on 30/10/09 @ 19:22
xsarar moderator
30/10/09 @ 19:38
#26
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Skvělá hra takže na Vánoce to máme nový PC (aby utáhl super hry :-)), Assassins creed 2 , Tropico 3 a po téhle recenzi a screeenech přidávám Ježíškovi na seznam i Dragon Age :-)
Lerak471
30/10/09 @ 19:41
#27
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Wercingetorix: Souhlas!!
Edited 1 times, most recently on 30/10/09 @ 19:41
Ch4rlien
30/10/09 @ 19:43
#28
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Ale Risen nemělo "jenom" těch pár chyb co má DA. Třeba příběh jak tady recenzent popisuje tak to bude kulervoucí :) .. v Risenu mě 3 a 4 kapitola totálně nebavila a nudila k smrti. Poslední boss byl asi vtip protože si ho mohl dát i na nultým levelu se štítem a palicí, chyby s kamerou byli v Risen hodně u rozhovorů. Ale porovnávat DA a Risen to nejde jedno je pro HC hráče a to druhý je pro větší okruh lidí ;)
AbaddonX
30/10/09 @ 19:45
#29
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
k tomu uncharted, nerekl jsem ze je to blbost ale to ze nejaky magazin dal 11/10 hre ktera je prolezla scriptama a je to prakticky jen jeden velky tunel mi projde trosku .. podplacene? hlavne ze se u toho clovek bavi no ...5hodin :/
nYv
30/10/09 @ 19:47
#30
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Risen jsem dohrál a jediné co hra zvládla perfektně, bylo navození atmosféry. Zbytek byl poměrně průměrný: dialogy, práce s inventářem, bojový systém. Nebo ještě hůře jak průměrně: animace a kolizní systém v boji, automatické zaměřování apod. Risen může být za 8/10 rádo.
AbaddonX
30/10/09 @ 19:58
#31
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
risen 9/10 vic ne a k obtiznosti - ano půjde měnit během hry..
Kornflejk
30/10/09 @ 20:02
#32
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Zabedněnci nepochopí, že skvělý level design s horšími texturami podbarvený vymakaným hudebním doprovodem nabídne ve finále zážitek jako hrom narozdíl od hry, která se snaží zaobalit průměrný level design do třpytivého kabátku. Na grafice opravdu tolik nezáleží. Bioware si toho jsou naštěstí vědomi. A jak vidím i spousta čtenářů/hráčů.
HonziQue
30/10/09 @ 20:12
#33
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Cpt.Kubulus - je fakt, ze ta hra mela takovy hype, ze to snad nepamatuju.... ono EA si to muze dovolit :)
Lerak471
30/10/09 @ 20:12
#34
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Všichni už tady píší, jak bude DAO suprové a úžasné, hra roku atp. a pritom ho nikdo ješte nehrál..
PS: ten hype je opravdu neuviritelny
Edited 2 times, most recently on 30/10/09 @ 20:22
GraVeGun
30/10/09 @ 20:14
#35
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Aspon nekdo se neboji dat 10/10 ... uz me totiz unavuje cist recenze na jednak skvele hry kterym sou davany podprumerne znamky protoze se recenzenti boji dat ultimatni hodnoceni ... vsak na hrej tomu urcite daj 9/10 a tiscali maximalne 95% :D
GraVeGun
30/10/09 @ 20:25
#36
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To Lerak471: BioWare proste nedelaji spatne hry ... proto ta jistota

To Addon: sem mlady ale plne s tebou souhlasim ... grafika neni vsecko ... ja si vystacim i z grafikou co nabizi takove Brány Skeldalu:D

To AbaddonX: Nechapu co ti vadi na skriptech a tunelech ... jak chces podat dobry pribeh tak to jinak nejde nez tunelovat a skriptovat ... porad nemuzu prid na to proc to tak lidem vadi ... podle me si to vymysleli recenzenti aby nemuseli davat 10/10 :D
Edited 1 times, most recently on 30/10/09 @ 20:25
Lerak471
30/10/09 @ 20:48
#37
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Gravegun: Jak praví lidová moudrost: "I mistr tesar se nekdy utne" :-))
Edited 1 times, most recently on 30/10/09 @ 20:55
Lerak471
30/10/09 @ 21:08
#38
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Nevím jestli jsem tě přesně pochopil,ale: Když jsi neviděl žádný jeho obraz a tvrdíš třeba že je to nejlepší malíř na světě (nebo jeden z nej), tak jsi (bez urážky) hloupý.
corfer
30/10/09 @ 21:50
#39
-7
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Tak nevím, ale pročítání zdejších příspěvků mě trochu rozčiluje, jak může někdo tvrdit, že lineární a skriptované hry jsou špatné? Série Call of Duty na tunelech a skriptech stojí a díky tomu podává takový zážitek a stěžovat si na délku her? Prosím vás, kdo má čas sedět u PC 100 hodin..
GraVeGun
30/10/09 @ 22:16
#40
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
To Lerak471: BioWare nejsou tesari :D maj na tvorbu her cas, zkusenosti a rozpocet ... a maj az prilis dobrou povest na to aby se mohli flakat a vydat spatnou hru ...
Zharr
31/10/09 @ 00:22
#41
+1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
A je to tady, Hra na kterou se vyplatí čekat a nějaké mletí o grafice? Tak si valte hrát nějakou blbost. Tady se rodí další skvost podobný Planescape, nebo Mass Effect. Konečně ukecaná hra, už jsem měl Oblev a Two Worldu plné Kecky. Doufám že tam bude dost postav se záporným přesvědčením, protože ještě teď vzpomínám na Korgana nebo na Viconii, to byli nejlepší borci z BS. A vypadá to že by to mohlo být delší než kratičký ale vinikající Mass Effect. JE TO TADY!
Banikovec
31/10/09 @ 08:01
#42
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Martin Frey je fakt borec takhle dobre napsanou recenzi jsem už dlouho necetl... ke hre nebudu ani nic psat bo uz je to tu napsané mockrát
Thales01
31/10/09 @ 09:40
#44
+4
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Dobře napsaná recenze, člověk si docela udělá představu. Jestli dát nebo nedat 10 z 10? To si musí zodpovědět každý sám, až si hru zahraje.

Počítače se vyvíjí rychleji než já, takže já furt čumím na grafiku CoD 4 a Zaklínače (a to se stále mohu počítat mezi mladší generaci), takže Dragon Age mi přijde naprosto parádní. Na druhou stranu, některé starší hry vypadají dnes skutečně nekoukatelně, především první pokusy o pořádné 3D - ve své době sice skvělé, ale dnes se člověk oklepe, když vidí tu hýbající se změť čtverečků. Zlaté staré izometrické hry, grafika si na revoluci nehrála a díky tomu se na to dá koukat dodnes.

Bioware jsou profíci a marně v paměti lovím, že by kdy vydali špatnou hru. Staré i nové klasiky mají své čestné místo v mé sbírce her a co je po výborném (i když nedokonalém, ale co dokonalé je?) Mass Effectu lepší, než hned dvojitý nášup RPG od Bioware v podobě sci-fi Mass Effectu 2 a fantasy Dragon Age?! ;-)
Edited 1 times, most recently on 31/10/09 @ 09:41
Jaroslav
31/10/09 @ 10:05
#45
+2
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
2 K0ty: to jsi fakt hodně nepochopil, nikdo jim neplatí za hodnocení hry, recenzování her do časopisů je normální džob za který dostává mzdu, akorát že na to aby zrecenzoval Dragon Age potřebuje asi 10x víc času než na běžné dnešní hry... Hodnocení si nikdo nekupuje. Jo a jak bys hře dal 8/10 když jsi ji ještě nehrál?
Sinnister7
31/10/09 @ 11:03
#48
-3
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
Hra nemá multiplayer, co?
nYv
31/10/09 @ 11:55
#49
-1
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
nemá. Ale určitě se k němu dostane, stejným způsobem jako tomu bylo u Neverwinter Nights
nYv
31/10/09 @ 11:57
#50
0
Zavrhli jste tento komentář
Komentáře pod vaší prohlížecí hranicí
Zobrazit
jinak 6 ruznych zacatku si pamatuji u Sacred i Sacred 2, lec tam to nebylo zrovna rosahle rozdilne

- komentáře: 1-50 z 96 další →

Chcete napsat komentář k tomuto článku? Zalogujte se, nebo se zaregistrujte!

X Zobrazit galerii