Hydrophobia

Revoluce ve zpracování vody?

Zkuste popřemýšlet a vytáhnout jméno hry, která přinesla nejlépe zpracovanou vodu. U mnoha nejspíš zvítězí Bioshock. U někoho Crysis či Far Cry. Ale ať už vyberete jakoukoliv, vždy bude mít voda stejný problém. Zatím šlo jen o skripty a šikovně ručně naskládané shadery a další hezké efekty. Plnohodnotnou tekoucí vodu, která dynamicky reaguje na okolní prostředí, jsme tu ještě neměli. A to snaží změnit Hydrophobia.

Hra vás uvede do kůže Kate Wilson. Inženýrky na palubě obří lodi Queen of the World, která ve fiktivním sci-fi světě funguje jako samostatné velkoměsto a právě chystá velkolepé oslavy desetiletého výročí existence. Oslavy se bohužel zvrhnou v peklo, když je přeruší teroristický útok. A vy budete muset pomoci Kate odhalit, kdo a proč za celým přepadením stojí.

Ať už příběh zní sebezajímavěji, má velké mezery. Většina zásadních věcí není ani pořádně zmíněna a nebýt starších preview a rozhovorů, člověk by ani musel ze hry vyčíst, co se vlastně děje. Kate má panickou hrůzu z vody? Dobrá. Jen škoda, že ve hře jsem o tom neviděl ani jednu zmínku. Natož aby z toho někdo snažil vyždímat lepší atmosféru.

Hra se odehrává na palubě lodi? Dobrá, tohle bylo na začátku letmo ukázáno. Ale jinak je celé prostředí tak univerzální, že loď ani nepřipomíná. Klidně mohlo jít o podzemní vojenskou základnu, vesmírnou stanici, nebo úplně cokoliv, co má chodby, schody a terminály na hacknutí. Pouze všudypřítomná tekutina hráči připomíná, že se pohybuje v něčem, co má něco společného s vodou. Level design ani příběh moc nápadů nepobral.

Žánrem se jedná o hru z pohledu třetí osoby, která se příliš nesoustředí na akci samotnou. Ale spíše na hledání cesty k cíli přes různé překážky. A budete častěji šplhat, plavat a kličkovat mezi plameny a elektrickými výboji, než bojovat proti ozbrojeným nepřátelům.

Akční část probíhá klasickým krycím systémem. Za celou hru dostanete jen jednu jedinou zbraň. Ale zbytek arzenálu zde supluje různorodá munice. Budete mít k dispozici omračující náboje, výbušnou a elektrizující munici a ke konci i dva typy nábojů, které fungují jako obyčejná pistole a samopal. Nábojů není nikdy dostatek, takže se vždy hodí koukat po okolním prostředí. Zejména všudypřítomné výbušné sudy dokážou ušetřit spoustu práce. A i neškodné omráčení se stává smrtícím, pokud oběť uspíte pod vodou.

Mimo souboje slibovali autoři i nějakou tu logickou hádanku, ke které tekoucí voda přímo svádí. Bohužel jsem si téměř žádných nevšiml. Ano, občas je nutno na zdech naskenovat zašifrovaný kód k dalším dveřím. Nebo zvýšit hladinu vody odpálením označené zdi. Případně vypustit vodu otevřením dveří na dálku. Ale podobných úkolů je tak málo a jsou tak očividné, že ani hratelnost neosvěžují a mozky nepotrápí.

Hydrophobia

Xbox 360