If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Mafia II

Co jste se z videa o vedlejší misi a úprku před policií nedozvěděli.

Sedím u jednoho z venkovních „odpočívadel“ kolínského výstaviště a snažím se rozdýchat, co jsem právě viděl. Doslova. Chápu, že je to reakce přehnaná, protože jsem viděl jen hru. Viděl jsem ovšem hru, ve které sice hrajete přesně podle toho, co je napsáno ve scénáři, ale zároveň máte možnost volby - podplatit poldu, nebo utéct? Plížit se pomalu za bednami, nebo udělat z vybavení dobře hlídané garáže okamžitě hromadu hořících trosek, které létají vzduchem kvůli tlakovým vlnám z výbuchů? A má vůbec cenu za 500 babek tenhle Stephenův úkol brát? Mafia II to nechává na vás.

Už na začátku prezentace na GamesComu jsme byli producentem Mafie II Alexem Coxem vcelku rázně ujištěni, že po odhalování toho, jak v Mafii II fungují cutscény či přestřelky, přijde tentokrát na řadu představování jiných herních vlastností. A hlavně – nedojde k představení žádné další hlavní mise, tentokrát budeme mít šanci vidět vedlejší úkol. A během třicetiminutové prezentace jsme toho viděli a dozvěděli se od vývojářů mnohem více, než se povaluje v sestřihu na internetu.

Novinářské demo začínalo v roce 1952 v Joeově bytě, který už sice známe z nějakých screenshotů či videí, ale popravdě – to, co jsme z Joeova apartmánu doteď znali, byly skutečně jen kousky. Když vidíte Joeův byt celý, uvědomíte si, že to není malý byteček, ale solidní sídlo. Ne snad, že by bylo vyloženě obrovské, ale pokud jste hráli GTA IV, určitě víte, jaké byty od Mafie II čekat nemáte. Ty GTAčkovské byly povětšinou prázdné a hlavně se skládaly z maximálně dvou pokojíků. Mafia II jde dál a nabízí realisticky uspořádaný a vybavený byt.

Na stěnách zde můžete cvakat po vypínačích, z ledničky můžete krásnou animací vybrat, co jest libo (láhev rozhodně nebyla jen jedna a pokud jsem dobře postřehl, nebyly v lednici jen láhve), v šatníku můžete úplně stejně změnit svou róbu. Vito a Joe byli zrovna ve společnosti dvou či více šlapek, a tak běhal Vito v rámci hesla „vždy připraven“ pouze v trenkách a tílku, což není pro vyražení do ulic nejlepší ohoz. Ostatně hra vás v něm ven ani nepustí.

Joe si zrovna odskočil, když telefon v předsíni začal hlasitě vyzvánět. Na Vita zároveň z koupelny volala jedna ze společnic, která už se nemohla dočkat toho, až jí někdo utře mokrá záda, takže vznikla trochu nepříjemná situace – v koupelně čeká ženská, ale telefon je potřeba zvednout taky. Nevíme, jak dlouho by telefon vyzváněl, kdyby se předvádějící zaměstnanec 2K Garret rozhodl za Vita pro ženskou (pohledem na níž se mimochodem chvíli kochat můžete – ne nadarmo je hra přístupná od 18 let), nicméně Vito si za peprného komentáře zvolil telefon. Možná proto, že mu to Joe ze záchodového prkýnka dost rázně doporučoval.

Každopádně, tím, že jej zvedl, dobře udělal – na druhé straně drátu byl Joeův přítel, překupník zbraní Giuseppe - Joe si prý má vyzvednout nová „chrastítka“, které Giuseppe sehnal. Jde se pracovat. Sotva Vitova postava po ne zrovna zdvořilém Joeově rozloučení s „kamarádkami“ opustila byt, narážíme na věc tak typickou už pro první Mafii: běžný život. Na schodišti se prohání starší dáma s mopem, před jedním z bytů stojí zřejmě chlípný chlapík, který se snaží boucháním na dveře bytu a zoufalým hlasem omluvit své ženě a přesvědčit ji, aby ho pustila zpět domů…

Idylka bytovky v italské čtvrti Empire Bay končí ve Vitově garáži. Sotva si vybere auto, se kterým se vydá do města, odehrává se těsně před garáží „náhodná“ scénka. Jedna ze šlapek „kamarádek“ napálila do auta jakéhosi namyšleného borečka. Jak se na namyšleného borečka sluší a patří, vypálí okamžitě s křikem z auta a „křehkou“ děv(k)u se nezdráhá po chvilce vztekání fyzicky napadnout.

Pokud si po popisu scénky vybavujete jednu podobnou z první Mafie, děláte dobře. Celá scéna totiž vypadala HODNĚ podobně, ovšem s tím podstatným rozdílem, že to nebyla „násilná“ cutscéna, ale do hry velmi hladce vpasovaná scénka. Jakmile ji s postavičkou Vita po vyjetí z garáže zhlédnete, máte na výběr – buď se můžete s celým incidentem trošku zdržet a dát borečkovi lekci, nebo prostě jen projdete kolem a nic neuděláte. Jelikož pro účely demonstrace by asi druhá možnost nejlepší nebyla, ukázali nám 2K dobrou stránku Vitova nitra - okamžitě přispěchali prostitutce na pomoc. Začala se odehrávat další in-game animace...

Vito se nejdříve snažil pomoci slovně. Vcelku rázně a sebevědomě na borečka vyjel, co to jako dělá a ať dá té dívce pokoj. Nečekaně – nezabralo to. Takže Vito hezky chytil borečka pod krkem a voilá, bitka byla na světě! Slibované spektakulární pěstní souboje v Mafii II naplňují veškerá očekávání. Pěstní souboje se mi zdály super už v prvním dílu, jenže sotva jsem viděl plynulou mlátičku na Gamescom prezentaci, připomíná mi první Mafia s trochou nadsázky „click & hit“ systém bojů z World of Warcraft.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Mafia II

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author

Martin Čulák

Contributor

Comments