Reportáž z návštěvy Mafie II

Doma u 2K Czech.

Jakožto mediální partner hry měl Eurogamer.cz to štěstí, že jej jako jediný český internetový magazín 2K Czech pozvali na vůbec první hratelnou prezentaci Mafie II široko daleko. Akce se konala již začátkem dubna, tedy více než před měsícem, ale embargo na naše dojmy a zážitky z hraní bylo holt neúprosné. Ve složení Chalid Himmat z Cenegy, Mikoláš Tuček ze Score a já jsme dopoledne opustili Prahu a po dálničním tankodromu dodrncali až do Brna, přímo do sídla 2K Czech.

To je ta modrošedá krychle s velkým „N“ vpředu (viz fotka), která se nachází v rozsáhlém areálu plného skladů, menších fabrik a spoustou bordelu mezi nimi. Pokud jste někdy viděli zónu ze Stalkera, tak tady to na některých místech vypadalo podobně. No což, alespoň má těch 120 lidí z bývalých Illusion Softworks klid na práci! A utéct také rozhodně nemají kam. :-)

Na předváděčku si nás ovšem Martin Zavřel a Jarek Kolář odvedli do vedlejšího minikomplexu, kde má studio své regulérní testovací centrum ne nepodobné policejní místnosti pro výslechy - dvě sekce, ze strany hráčů neprůhledné sklo a vývojáři zezadu pozorující testovací krysy s ovladači v rukou. Sem si 2K Czech vodí betatestery, které usadí v pohodlných křeslech, nasadí jim na hlavu sluchátka a v případě nutnosti k nim promlouvají; jinak sledují a zapisují si. Rozhodně zajímavé! O kousek níže máte fotku pro ilustraci.

Po xboxovém dýchánku přímo se hrou následoval kratší výslech (ta místnost je pro to vážně jak dělaná!) Jarka Koláře a Martina Zavřela ze strany Tukana a mě, v němž jsme vyzvěděli dodatečné informace o druhé Mafii a právě zde se o ně s vámi podělím. Samostatné dojmy z hraní máme tady.

V prvé řadě - konkrétně od kdy do kdy se přesně bude Mafia II odehrávat? Jarek odpověděl, že příběh jejich dítka se roztáhne na jedno celé desetiletí, tedy mezi léta páně 1945 až 1955. Za tuhle časovou periodu se bude znatelně měnit i celé město a těch zhruba deset čtvrtí v Empire Bay, jako např. Little Italy, business čtvrť nebo tovární sekce, by měly být ke konci hry na pohled trochu jiné než na začátku. Jarek mne jinak ujistil, že ohraničení celého města bude zcela přirozené a do žádných neviditelných stěn Vito narážet nebude.

Protože Mafia II je „příběhová hra s důrazem na atmosféru,“ jak oba Martin a Jarek několikrát zdůrazňovali, i vedlejší mise se budou odvíjet od rozhodnutích, jež učiníte při postupu hlavní dějovou linií. Nepovinné úkoly tedy budou méně či více napojené na hlavní dění, také se budou soustředit na vyprávění a doplňování tohoto interaktivního mafiánského románu a odměna za jejich plnění bude především v tom, že se zase dozvíte něco dalšího o dění a jeho protagonistech.

U dalšího dotazu směřovaného na rádio jsem se dozvěděl, že při řízení bude na výběr mezi třemi stanicemi, které by měly dohromady přehrát zhruba 70 písniček, jestli mě mé poznámky nešálí. Půjde jak o klasiky 40. a 50. let, tak údajně i o kousky, které jsme, podle Martina Zavřela, pravděpodobně ještě nikdy neslyšeli. V rádiu pochopitelně ale nebude hrát jen muzika, těšit se můžete i na vlastní autentické zprávy či talk shows, v nichž budou reportéři třeba komentovat vaši předchozí misi, která způsobila v Empire Bay pěknou paseku.

Když už jsme byli u toho rádia, ještě jsem se optal na vozový park a v čem se vlastně projedeme, a Martin Zavřel kontroval, že ani kola, ani motorky, ani lodě a ani letadla zde nebudou. „Všechna vozidla budou dvoustopá.“ Hádám, že kromě aut se Vito sveze i třeba v náklaďáku, koneckonců jeden se vyskytoval v předváděné misi. Další dotaz.

Po dohrání novinářského dema mi hlavou vrtal systém zdraví v Mafia II a bylo mi osvětleno, že se jedná vlastně o takový kompromis mezi systémem starým (ukazatel zdraví) a novým (schováte a jste fit). Lékárničky tu nikde nebudou a ani s sebou žádné nosit nebudete a pokud to Vito párkrát schytá, musí se urychleně schovat. To jsem také vždycky dělal, ale zpozoroval jsem, že ukazatel zdraví tu byl, jenomže po několika zásazích se již nedoplňoval zcela.

Pokud je tedy Vito zraněn, za překážkou se zotaví jen na zhruba 80% a aby byl zcela fit, musí třeba něco sníst; já takhle v průběhu přestřelky jednou narazil na vrchol zdravé výživy—hamburger. Doma jinak bude plná lednička. Za zmínku stojí ještě upozornění od Jarka Koláře, že ať už toho do sebe Vito nacpe sebevíc, tloustnout ani zvracet ve stylu GTA: San Andreas nebude. To jsou mi vůbec dotazy, staromódní mafiáni přece mají styl!

A na závěr otázka nejošemetnější a pro české fanoušky nejpalčivější: Jak to vypadá s lokalizací Mafie II do češtiny? Oficiálně stále bez komentáře a ani vývojáři, ani distributor potenciální status českého překladu momentálně nechtějí komentovat. Ale něco mi říká, že vydat Mafii II minimálně na PC bez kompletní lokalizace se autoři ani neodváží. Fanoušci umí být draví…

Mafia II