Mafia II Recenze

Takže jak dopadla?

Testovaná verze: PC

Recenzovat hru jako je Mafia II musí být vyloženě radost. Stačí jen přežít líté redakční boje o review kód, ve kterých hraje svoje i lstivost a silný hardware (interní vtip), vlastní text už se pak píše skoro sám. Konečně spoustu věcí lze i vynechat, vždyť domácí hráči ví o životě Vita Scaletty první poslední. Stejně tak je asi zbytečné vzpomínat na osm let starou Mafii, jež to všechno začala – peripetie Tommyho Angela si v našich končinách předpokládám každý hráč zažil minimálně jednou. Dva týdny staré demo dvojky máte jistě také projeto křížem krážem, zbývají tedy jen zážitky z plné verze. Ani přes masivní marketing kupodivu Mafia II doposud nespotřebovala veškerý svůj střelný prach, což je pochopitelně dobře. Ba co víc, v rukávu jí zůstala ještě dostatečná zásoba překvapivých trumfů a rozhodně je co objevovat.

Potěší třeba už jen parádní intro, které vás v mžiku uvede do situace. Dospělý Vito v něm listuje albem fotografií a vzpomíná, jak před lety emigroval s rodiči a malou sestrou z domovské Sicílie do Ameriky, za lepším životem. Jistě, pro sedmiletého chlapce musely být první momenty po příjezdu do přístavu velmi silné, ovšem úvodní představení Empire Bay bude v podání 2K Czech vpravdě ohromující asi pro každého. Široké ulice, rušný provoz na nich, všude nablýskaná auta a na každém rohu mrakodrap...

5

Avšak vystřízlivění z amerického snu přišlo pro rodinu Scaletti velmi záhy. Svůj nový domov našla v zaplivaném italském ghettu, jehož chudoba ostře kontrastovala s báječným světem jen o pár bloků dál. Přestože otec dřel za pár dolarů v docích, z těžkého života v bídě se prakticky nedalo vymanit, ostatně tatík většinu výdělku propil. Mladý Vito samozřejmě bláhově snil o něčem lepším a jelikož trávil spoustu času na ulici, brzy došel k poznání, že poctivý život a dodržování zákonů jsou jen pro hlupáky. Spolu s nejlepším kamarádem, uřvaným chuligánem Joem Barbarou, se tak vydali na cestu zločinu – při pozorování bohatých mafiánů z italské čtvrti snad ani neměli na výběr.

Jak se z Vita stal gangster, to koneckonců všichni dávno víme a známe také následky tohoto rozhodnutí. Jisté přepadení klenotnictví nedopadlo zrovna podle plánu, načež náctiletý pan Scaletta mašíroval do války. Buď armáda, nebo kriminál. Vitův návrat z vojny, byť jen krátký – v podobě dovolenky na zotavenou, ale zdaleka není to první, čím vás Mafia II přivítá. Zdá se to až nemožné, nicméně doopravdy se podařilo utajit, neprofláknout a nevykecat samotný úvod hry, kdo tudíž čekal vojína Scalettu na schůdcích vlaku, bude první kapitolou patrně velmi překvapen.

9

Jelikož nemíním hru nikomu kazit, více k ději už neprozradím, na každý pád se připravte na mafiánskou klasiku a pomalý postup ve zločinecké hierarchii. Hlavní hrdina rozhodně není žádný svatoušek a prvotní potřeba splatit dluh po otci jistě nebyla záminkou pro dráhu zločince. Tu si Vito vybral už dávno a s Joem nehodlají ze svých zájmů (silné pití, rychlá auta, lehké ženy) nikterak slevovat. Příběh není vůbec špatný a tradičně v něm nechybí ani pár překvapivých odhalení, nějaký ten zvrat a kdo ví, možná potkáte i staré známé z první Mafie.

Zatímco s Tommy Angelem jsme se ovšem mohli sžít a sympatizovat hned od začátku, Vito Scaletta nepatří zrovna k dobrákům od kosti, když sleduje především své vlastní zájmy. Chvílemi působí skutečně jako voják a dělá to, co mu kdo poručí. Tak jako tak, skrzeva báječně zpracované animace a in-game filmečky se do ulic Empire Bay velmi snadno ponoříte. Neherním sekvencím v podstatě není co vytknout, vše je výborně zahrané a zrežírované. Postavy i dialogy působí maximálně živě, reálně a nenuceně, stejně jako střihy a práce kamery.

14

Po stránce herní je Mafia II velmi lineární a (nejen) z toho důvodu bych jí jen nerad srovnával se zdánlivou konkurencí, se sérií Grand Theft Auto. GTA je totiž čistý sandbox - velké hřiště, kde může hráč předvádět všelijaké skopičiny - kdežto Mafia sází na silný příběh a dějovou linii, s městem jen coby kulisou. Jízda autem a vůbec volný pohyb po Empire Bay funguje prakticky pouze jako pojítko jednotlivých misí, pakliže nejsou tyto do ulic města vytaženy. Jak známo, v několika případech to splněním úkolu ještě nekončí, zmiňme kupříkladu známou honičku v autech, po nastražení bomby v hotelu, nebo neúspěšný prodej pašovaného zboží přímo z korby náklaďáku.

Většinou si ale naše zločinecké duo udělá svoje a v rámci hesla „po práci legraci“ zapadne do putyky, baru, případně bordelu. Typický den mafiána Vita začíná vesměs v posteli, odkud ho vytáhne zvonící telefon. Pak následuje „brífink“, rozumějte válečná porada, situovaná do některé z hospůdek. Empire Bay ovládá několik rodinných klanů a každý má svoje teritorium i oblíbený podnik. Po příjezdu si Vito a Joe vyslechnou zadání, pár tipů jak akci ideálně provést a jdou hned na věc. Kšeftíky bývají pochopitelně různorodé, v rámci zachování alespoň nějakého překvapení, vzpomenu záležitosti typu likvidace nepohodlné osoby, menší i větší krádeže a zbavení se nepohodlné mrtvoly.

13

Pakliže vše proběhne hladce, zbývá už jen vyřídit „debrífing“ (aneb zaskočit zpět do baru, s dobrou zprávou) a kluci mají takříkajíc volnou zábavu. Jenže město neskýtá herního vyžití zrovna vrchovatě, což ostatně prezentovalo nedávné demo. Já většinou hned upaloval domů a do hajan, maximem bylo doplnění zdraví díky pivku či sendviči. A abych se nezdržoval, posloužila mi nejčastěji lednice. Ano, je tu prostor věnovat se koníčkům, Vito může jen tak pro radost krást auta, nechat si je upravit v dílně a pak je hromadit v garáži. Každý příbytek (v rámci dějových kotrmelců vystřídáte asi čtyři byty) ji má k dispozici a s ní i deset parkovacích stání.

Stejně tak si lze užít trochu života, zajít mezi lidi, a dát si něco na zub. Tu v bufetu, tu na ulici ve stánku a jindy třeba v lepší restauraci. Modemani se zase vyžijí v prodejnách s oblečením a salonech, pořízením nového obleku, dlouhého kabátu s kloboukem, případně jen ležérní rozhalené košile, doplněné navrch koženou bundou. V rámci rozptýlení můžete také zkusit štěstí u Mika Bruskiho na vrakovišti, zajet se dá i k Dereku Pappalardovi do doků, ale většinou jsem od nich slyšel jen „teď pro tebe nic nemám, zkus se zastavit později“. A jelikož šroťák i přístav jsou poněkud z ruky, možnosti přivýdělku jsem využil vlastně až v závěru, kdy je potřeba obstarat větší peněžní částku a hodí se každý dolar.

1

Záleží samozřejmě na každém, jak k Mafii II přistoupí. Nevylučuji, že nějaké „málem vedlejší“ mise v Empire Bay jsou. Já ale při prvním hraní sledoval čistě příběhovou linku a postupoval přímočaře od kapitoly ke kapitole. Oblečení jsem měnil, až když nebylo zbytí, ono se vážně hodí zbavit statusu hledané osoby, pakliže nechcete rozpoutat válku a zaplést se do přestřelky s policií. A auto opravoval (potažmo přelakoval a změnil značku) pouze za předpokladu, že šlo o nějakou lepší káru – ať už vzhledově, nebo co se jízdních vlastností týče. Piplat se s vozem, aby mi ho v zápětí někdo naboural, mi přišlo zbytečné. Při Vitově stylu života (i řízení) není k havárii nikdy daleko a na ulicích se vždycky nějaká náhrada najde.

Ani jedinkrát jsem netankoval. Benzínu je dostatek a nikdy se nejede tak daleko, abyste museli zajet k pumpě ( i když benzín se opravdu spotřebovává). Nepřepadal jsem ani obchody, k mé první loupeži došlo až na konci příběhu (již zmíněná fáze Vito shání prachy) a protože to za ty nepříjemnosti opravdu nestojí, zůstal jsem raději u kradení aut pro Mika. Extra zlákat jsem se nenechal ani pozlátkem v podobě časopisů Playboy. Vlastně jsem sbíral pouze ty, o něž mé oko zavadilo – bývají vesměs pohozené na klidnějších místech, občas ale plátek se zajíčkem na obálce zahlédnete i ve víru přestřelky. Je mimochodem zajímavé, že se Playboye nacházejí prakticky ve všech kapitolách hry, přitom Heffner vydal první číslo až v roce 1953 ;)

6

Čeho si naopak užijete měrou vrchovatou, jsou akční pasáže plné střelby a bortícího se okolí. Vito bere takřka na všechnu práci Joea s sebou, respektive obráceně – Joe je tady ten mazák a liška podšitá. Hráče tudíž neustále naviguje, popichuje a popohání, díky čemuž má hra velký spád a svižné tempo. Na prohlídku zákoutí věru nebývá čas, parťáci totiž nezahálejí a i kdybyste snad chtěli někde vyčkávat zašití za hromadou beden, kolegové vyčistí prostor za vás. Byť za cenu hromady nadávek na vaši hlavu. Přestřelky jsou jaksepatří dynamické a řekl bych ve stylu Gears of War se všemi pozitivy i negativy z toho plynoucími.

- komentáře (98) Latest comment před 2 lety

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • Ateras #1 před 2 lety

    velmi obsáhlá recenze s krásným hodnocením nakonci čeští vývojáři holt umí :-)
  • JupinMupin #2 před 2 lety

    pánové by si v tom měli udělat pořádek
    http://www.eurogamer.net/articles/2010-0... 4/10
    anglický text je hodně výživný :-)
  • Hrnek #3 před 2 lety

    Tak tohle vazne nikdo nezaplatil :D Jestli (aspon v demu) znel Vitto prirozene tak ma recenzent asi vadu sluchu.
  • Mirator #4 před 2 lety

    JupinMupin:,no zrovna na eg.net kdysi "shodili" i jedničku :D

    jinak dlouhá recenze,chválím,akorát nesouhlasím s hodnocením - chybí tam dost "detailů"
  • Amaroun #5 před 2 lety

    hmm 4/10 na eurogamer.net panove trochu prestrelili kdyz se kouknu ze takovy Toy Story 3 od nich dostalo 8/10 . . . . Italsky eurogamer 8/10 bych spis cekal 4/10 od nich . . . ale co panove jsou jeste po dovolene v utlumu Kane & Lynch 2 taky 4/10 kua v Anglii valeji.

    No jedna vec je 100% jista : jde videt ze Illusion Softworks koupila cizi firma nastrkala si tam svoje wolly kteri svym umem Mafii pekni zohyzdili . . . chudak Dan Vavra tak mu zostudit Mafii . . .
  • Redakce_EGCZ Ověřeno Managing Director, Eurogamer Czech Republic #6 před 2 lety

    #4 Ale kdeže, vše je v naprostém pořádku :)

    Síť Eurogamer Network má 12 poboček po celé Evropě, každá z nich má vlastní redakci a píše vlastní recenze od autorů s vlastní hlavou :)

    Není lepšího důkazu, že každýmu se může jakákoli hra líbit různě, než EG CZ 9/10, EG UK 4/10, EG IT 8/10, EG FR 10/10

    Pojďme se spíš bavit o konkrétních kladech a záporech z recenzí, než řešit ty čísla na konci :0
    Editováno od Redakce_EGCZ v 24/08/10 @ 09:48
  • Wickett #7 před 2 lety

    Ja bych se nedivil, kdyby nadzemku, zbrane na blizko, mozna i spousty vedlejsich misi a dalsich veci pridali v DLC baliccich. A proc ne. :) Treba uz nemeli cas se s tim babrat a proto to zrusili. V kodech hry to pry je. Budou ted mit klid na dokonceni a postupne to pridavat do hry. Melo by to tam byt uz ted, jasne, ale neni. Kazdy bude mit na vyber, jestli si ty DLC koupi nebo ne :)
  • SmitheAgent #8 před 2 lety

    Podle mě byla Mafie vždycky hlavně o fantastickym příběhu, kterej dokázal vtáhnout do hry a nepustit. Je to jak oblíbený film, který si rádi přehrajete 2x - 4x zasebou a ten si u jedničky zasloužil 9/10, klidně i 10/10, ale svou hratelností nebyla zas tak úžasná. Měla v sobě takové zvláštní kouzlo, resp. typický herní styl, který byl z mého pohledu u všech lepších českých her v té době (vietcong, hidden&dangerous 2), kterému bych dal třeba jen 6/10 po přirovnání k jiným hrám, ale Mafie uchvátila jako celek, takže jestli eurogamer uk hodnotí 4/10, tak nejspíš pohlíží jen na akční složku hry a neberou v úvahu to, co je na té hře nejdůležitější. Z dema jsem nebyl moc nadšen, ale přesto věřím, že v plné hře se opět budu dobře bavit, jako před lety u jedničky.
  • iLook #9 před 2 lety

    Sem dlouho neviděl aby hra dostavala bud podpásová hodnocení nebo naopak ta co ji vychvalují až do nebes, zajímavé :)
  • Matthew.J #10 před 2 lety

    No mňa velice mrzíja nadzemka, metro, autobusy, možnost plavání nebo loďky,,absence zbraní na blízko, absence hasičů(v 1ce aspoň jezdili po městě), nevím jak to bude se sanitkama lesti aspoň přijede nejaká na místo nehody, taky nerealističnost přebíjení vidím jako zápor. V demu šlo maníkovi kerý opravoval auto zavřít kufr když sa v něm právě hrabal, ale to je kosmetická vada... Autoheal mně až tak nevadí, kdo to chce mět napínavější zvolí si maximální obtížnost. Příběh, Auta, Grafika skvělé Ale 9/10 mě přijde moc viděl bych to tak na 6-8/10

    V recenzi si autor mohl dat prácu a ten zbraňový arzenám nám trochu popsat, že je neskutečně pestrý mně moc neříká. Jinak až na to finální číselné hodnocení byla recenze skvělá :)
  • silenyhrac #11 před 2 lety

    Tady 9/10 a v JupinMupinově odkazu (#2) 4/10. To jsem ještě neviděl.

    V recenzi mi nesedí jedna věc, cituju:

    "Na prohlídku zákoutí věru nebývá čas, parťáci totiž nezahálejí a i kdybyste snad chtěli někde vyčkávat, zašití za hromadou beden, kolegové (nesmrtelní) vyčistí prostor za vás."

    Takhle se hra chová i na hard? Jestli jo, je to na houby.
  • mattos #12 před 2 lety

    Na metacritic zatím 75. Sice jsem čekal víc, ale ono to ještě určitě nahoru naskáče (nebo taky dolu)...
  • JupinMupin #13 před 2 lety

    jako nebývá zvykem aby AAA hra měla takový rozptyl v hodnocení, GTA 4 má 7-10, Mafia 2 zatím 4-10 a viděl jsem už i několik šestek, takže to není jen eurogamer.net
    ten každopádně perlí: např: Zapamatovatelná věc na Mafii není to jak je špatná, ale to jak všechny ošklivosti/špatnosti dobře maskuje. Hra v této Potěmkinově vesnici je děsivá zkušenost. Vitův parťák je hlupák a jako většina charakterů v Mafii 2 odporný kretén.
  • slicker #14 před 2 lety

    No teda dvě gtx 480 a 43 fps ? Tak to už je slušný, jenom by mě zajímalo v jakém rozlišení.
    Jinak dobrá recenze, četla se velice dobře.
  • Sada23 #15 před 2 lety

    Takovéhle recenze je fakt radost číst, jen mě docela mrzí, že po dohrání hry nemáte něco jako volnou jízdu, to je škoda...Ale jinak pecka...
  • MATRIXXXL07 #16 před 2 lety

    nejlepší je si tu hru prostě zahrát a na nějake recenze se vykašlat.
  • Matthew.J #17 před 2 lety

    orromis #20: Asi jak kerému hráčovi. Navíc by bylo dobré alespoň dodržovat sliby když už nic jiného.

    BTW néni mně jasné za co sem u tohoto postu mohl dostat mínus :D
    Editováno od Matthew.J v 24/08/10 @ 12:21
  • michael_ccc #18 před 2 lety

    no jelikož Eurogamer UK dal i Dragon Age 6/10, opravdu bych jejich hodnocení nebral v potaz
    Editováno od michael_ccc v 24/08/10 @ 11:29
  • MATRIXXXL07 #19 před 2 lety

    Kafar: Hej ja mluvím o mafii 2 , představ si to. protože tohle je diskuze k mafii 2.
  • Trsajicizmrd #20 před 2 lety

    michael_ccc-možná si tak eurogamer UK dělá reklamu..Někdo prostě nadhodnocuje a oni zas podhodnocují ..:)

    Osobně myslím že Mafia2 není ani 4/10 a ani 9/10..Viděl bych to tak na 7/10 protože chyby tam jsou a nelze je přehlížet..

    orromis-No,chybějcí nadzemka ti ale rozhodně nenavodí pocit reálnosti..Popravdě je to děsně nereálný prvek a docela dost na očích..Tvůrci se podle svých slov soustředili právě na co největší reálnost a detailnost a ani to jak se zdá nedokázali udělat pořádně,patrně se soustředili na krávoviny a maličkosti a na ty opravdu velké detaily (tedy důležitější) už jim nezbyla síla a čas..I tak jim to trvalo dost dlouho..Za šest let vývoje (nebo kolik let to je) by některá studia dokázala vydat 2 (možná i 3) hry a rozhodně by nešlo o propadáky..
    No ale,jde o to že tvůrci opravdu pracovali na blbostech než aby se soustředili na to aby se člověk ve hře měl jak bavit (vedlejší úkoly,volná jízda pro bonusová auta)
  • Paul_cz #21 před 2 lety

    eurogamer.net - 2002 - mafia 1 - 4/10 - briliantní hra, klasika, spousta hráčů jí považuje za jednu z nejlepších her všech dob
    2002 - mafia 2 - 4/10
  • Trsajicizmrd #22 před 2 lety

    Marcus_de_Tycho-Aby vůbec..
  • malma #23 před 2 lety

  • huiAPPOAJ #24 před 2 lety

    Wickett: "Treba uz nemeli cas se s tim babrat a proto to zrusili."
    Myslíš, že 8 let času je málo na udělání nadzemky? Já teda ne.

    Recenze pěkná, mám rád recenze, které jsou dlouhé a dozvím se v nich takřka všechno o hře. Myslím, že sliby z roku 2008 nebyly zdaleka dodrženy. Pamatujete to video, jak Dan Vávra básnil o čítači respektu, taxíku, čtyřech koncích a kupování bytů za vlastní peníze? A kde to je? Snad v Mafii III.
  • throbarik #25 před 2 lety

    Trochu me prekvapuje kladne hodnoceni ceskeho dabingu. Popravde zrovna Vito i Joe jsou u me v ceske mutaci neposlouchatelny a kazi me celkovy dojem ze hry. Kazdy mame holt jine chute. Veskere nedodelky by se i daly prehlidnout pokud by hra vysla o nejaky ten patek drive. Prece jenom veskere odklady jsem bral optimisticky a s nadeji, ze hru vyladi a treba pribudou i nejake mise. Misto toho dochazelo jenom k orezavani. Taky me zarazi fakt, kdyz lidi z 2k games posledni dobou mlzili dotazy, ktere by mohli mit negativni dopad na prodeje. Kratsi herni doba me nevadi, ale proc to nepriznaji oficielne a budou tvrdit ze v prumeru ma pres 15 hodin.Veci jako je napr. zruseni specialni sberatelske edice pro PC ani nebudu komentovat. Po tolika letech cekani musim priznat ze jsem prece jenom trochu zklamanej. Ale to je nejspis tim, ze clovek sledoval veskere deni kolem vyvoje a hltal veskere sliby vyvojaru, z kterych se vetsina vytratila ve finalni verzi.
  • Shiram #26 před 2 lety

    Hezka recenze - ale celkem jsem prekvapena s tou recenzi z EG.net 4/10 je fakt malo! Ale jestli jednicka dostala od nich to samy pred lety - nebrala bych to asi tak vazne! Stejnak ja moc recenze neberu jako voditko ke koupi hry! Mafia 1 byla/je pro me jedna z nejlepsich her sveho druhu - hlavne pribehove! Takže jsem zvedava jak to bude u dvojky! Pekne hru mám predplacenou tak se tesim na patek! :)
    Editováno od Shiram v 24/08/10 @ 12:36
  • wokoman #27 před 2 lety

    Mě by zajímala ta náročnost na hardware. Píšeš, že dva/tři roky stará mašina to rozdejchá v pohodě, ale já jsem musel se svým PC (C2D 3GHz, 4GB, GTS250) hrát na minimum v 1280x1024. A bylo to tak tak kolem 35 FPS. Že by byla v demu vynucená PhysX akcelerace? Nebo mám už takovej starej krám? :) Nebo něco jiného?
  • Trsajicizmrd #28 před 2 lety

    Hele víte co mě docela zajímá..Víte jak Dan Vávrav levelu měl (nebo má) tu svou stránku-Jáma pekel Dana Vávry nebo jak se to jmenovalo.Tam vždy nadával na hry co v té době letěly,hodně si zanadával na Fallouta3 a na Oblivion (tedy hry které dostaly hodnocení nad 90 procent-V levelu to bylo 10/10 u obou) no a já si vždy říkal že jsem zvědav zda stejně bude nadávat i na Mafii 2 pokud se nějak nepodaří..A řekl bych že hodnocení pod 90 je pro Mafii 2 (tedy hru s jejími ambicemi) neúspěch určitě.Takže jsem docela zvědav zda o Mafii2 taky něco napíše protože jeho hra zatím dostává horší hodnocení než hry na které nadával..
    Ale to jsem si jen trochu rejpnul..Ani nevím zda to v Levelu pořád mají..Jinak,proč vlastně Dan Vávra odešel z 2k Czech??Víte to někdo?
  • Kubas86 #29 před 2 lety

    na hru se taky tešim, demo sem si parkrat zahral ale našel sem tam taky par věci co mě mrzej, třeba když na někoho vytahnete kver, tak si v pohodě de dokovad ho neodprasknu.Policie taky na mě pusobí trošku divně.Někdy kolem nich projedu s ručičkou kolem 100vky a nic, někdy mě zase začli pronasledovat i když byli o ulici vedle, škoda že po vas nejdou i když projedete na červenou.Taky řikaj že nejučinější je střelba do vička nadrže atd, jenže spousta aut ji ani nemá :) takže sem střilel tak zhruba kde by mohla bejt, taky si vzpomínam, že v jedničce šla prostřelit nádrž, tady se mi to zatim nepovedlo,taky mi chybí že každy auto už nema svoje počitadlo kilometrů, vim je to k ničemu ale pro mě to bylo + :) .Pak taky když sem skusil změnit jednotky z mílí na kilometr sem nezaznamenal žadnej rozdíl :) tachač stejnej a rychlost nabíhala taky stejně :)
    jinak demo sem hral na xku...
  • huiAPPOAJ #30 před 2 lety

    Kubas86:
    "Někdy kolem nich projedu s ručičkou kolem 100vky a nic"
    Autoři hry to zdůvodnili tak, že ne každý má u sebe digitální radar a prostě neodhadne rychlost.. i když rozdíl mezi 40 a 100 mph je docela znatelný.. :))
    "škoda že po vas nejdou i když projedete na červenou"
    Policie je benevolentnější, na přání hráčů. Jak dlouho bys prosimtě jel z bodu A do bodu B, když bys musel každejch 20 metrů zastavovat?!
    "počitadlo kilometrů"
    Když vejdeš do garáže, ukáže se ti počet najetých kilometrů u daného auta.
  • udh #31 před 2 lety

    4/10 ? To je fakt kravina pochopil bych třeba 7/10 nebo 6/10 ale 4/10 dostávaj hry který jsou ve všem podprůměrný a to MAFIA2 určitě není !takže rencezent je spíš hlupák a ne joe!
  • Kubas86 #32 před 2 lety

    huiAPPOAJ : diky za objasnění to stěma km, schvalně se na to dneska kouknu, protože toho sem si fakt nevšiml :) timto bych se autorum omluvil :) To stěma polic radarama je takova trošku blbost, jestli to takhle teda obhajujou :).A k ty červeny.....tak zase na každy křižovatce polda nestojí.Takže zastavovat na každych světlech je blbost ale když ty poldove stojej jako prvni na světlech a ty kolem nich proletíš :) a voni nic je taky divny, ale to neni žadnej velkej nedostatek :) ale třeba když sem někoho odělal tak pak třeba přijeli policajti, vystoupili rozhlidli se a zas jeli :) todle je v gta trošku lip ošetřeny..... tam pak aspon přijede sanitka atd...
  • Johny86 #33 před 2 lety

    2wokoman: Mám stejnej procesor a ram jako ty a mám jen Geforce 8800 GT 512 a hraju vše na střední s vypnutým APEXem na rozlišení 1920x1080 a jede to úplně v pohodě.
  • JupinMupin #34 před 2 lety

    Trsajicizmrd: o tom proč Dan Vávra odešel můžeme zatím jen spekulovat, ale když se podíváš na preview dva roky zpátky, jak měla Mafia 2 původně vypadat, když na ní ještě Vávra dělal a jak vypadá dnes, je to celkem jasné....prostě z 2k zaveleli bude to takhle, Vávra se nasral, řekl nebude, no a dostal padáka :-)
    ostatně spousta věcí, které Vávra kritizoval u jiných her se nakonec objevili v Mafii 2 a je jasné, že on by je do ní nikdy nepustil, kdyby měl vývoj pod kontrolou...
    Editováno od JupinMupin v 24/08/10 @ 14:45
  • wokoman #35 před 2 lety

    #Johny86: Díky za info, asi to bude tím PhysXem. Úplně jsem na něj zapomněl :)
  • Paul_cz #36 před 2 lety

    Doporučuju tu francouzskou recenzi (google translate do english).
  • Trsajicizmrd #37 před 2 lety

    JupinMupin-Tohle bych tak nějak taky čekal no,jsem zvědav zda to sám někdy osvětlí a hlavně do čeho se dále (pokud vůbec) pustí..Stejně mě to přijde celkem vtipné,sám měl na kontě jedinou hru (sice vleice dobrou ale také měla chyby) a kritizoval Bethesdu a jiné "velko" tvůrce her.:)
  • Odulin #38 před 2 lety

    Moje dojmy po 2 hodinách hraní--> http://odulin.blog.cz/
  • Ondra #39 před 2 lety

    Kurnik to je recenze jak Brno, z chyb se dělá vlastně featurka a celé to působí omlouvačným tonem.Nadzemka nebo metro je docela důvod ke kritice, ale tady je vlastně řečeno že by to člověk nevyužil a proto je zbytečná...

    Jinak se mi líbí ta poznámka s nenáročným železem, načez se v zápětí provalí že hra jede na dvou 480 v sli kolem 75 FPS a při zapnutí fyziky kolem 43...To že je nenáročná hra, kterou spustí každý?

    Hru bych si rád zahrál, ale působí na mě rozpačitým dojmem...Jestli nepočkat až to bude za poloviční cenu.
  • Fangorn #40 před 2 lety

    U M2 me bude hodne zajimat nejaky post-mortem, bude-li nejaky ... zbytek si necham na docteni recenze a necham si to parkrat projit hlavou, treba se na dalsi komentovani i vykaslu. Hru po demu stejne kupovat nehodlam.
  • Kovi81 #41 před 2 lety

    kochones: proc to vsichni srovnavate s gta4?
  • Lukinsons #42 před 2 lety

    co přesně je v GTA IV lepší kromě fyziky ? :D GTA IV je nejhorší díl série, je to první díl, který jsem nedohrál a při hraní jsem se po prvním týdnu nudil ! U všech ostatních GTA jsem vydržel minimálně půl roku a to jsem se k nim pak ještě vracel. Hlavně, protože tam byly pokaždý revoluční novinky. Neříkám, že je to vyloženě špatná hra, ale po SA jsem čekal něco EPICKÝHO.
    Editováno od Lukinsons v 24/08/10 @ 19:29
  • Kovi81 #43 před 2 lety

    lukinsos: tak to pozor... podle me je GTA IV a nasledne epizody jednoznacne nejlepsi hrou v serii GTA... a mam pro to padne duvody... orezani zbytecnych prvku jako napr. sanitky, taxiky, hasici (tzn omezeni vedlejsich misi), silne zalozeni na pribeh, snad zapamatovatelne a velmi charismaticke postavy... naopak san andreas uz bylo zbytecne preplacane a z dejove linky si nepamatuju prakticky nic... vice city a gta 4+epizody jsou jednoznacne nejlepsi dily serie...
  • Lukinsons #44 před 2 lety

    viděl bych to asi tak: Mafia 2 je lepší než GTA IV. Možná nemá lepší grafiku, fyziku, animace, ale hratelnostní, která je u her nejdůležitější jasně vede. nadruhou stranu, když bych to měl porovnat třeba s GTA:SA tak je pro mě jasný vítěz právě SA. A je to stejný. SA možná nemá tak skvělou grafiku, fyziku, animace jako Mafia 2, ale hratelností jasně vede. :-) Příběh a atmosféru měl taky skvělou. Sice mi to ze začátku přišlo takový moc "negerský", ale nakonec se mi docela líbilo a to hodně. A co se týče EG.net, tak to neřeším, ale směju se :-)))
  • HonziQue #45 před 2 lety

    Doom4 - nazor pirata je kazdymu u anusu, protoze pro tebe hry nikdo nedela...
  • macva #46 před 2 lety

    Recenze pěkná ale k metru , autobusům , taxíkům nebo plavání , jak už padlo možná se jich dožijem v podobě dlc , ale ptám se když už ve hře jsou byl by problém udělat modifikaci která by to povolila? A k eg.net a která hra vlastně od nich dostala 10/10? Protože mě strašně zaráží jak je možné aby tahle hra od nich dostala tak málo.....
  • makrela4 #47 před 2 lety

    Doom4: co clovek to nazor, nebud ovce, mas na vic!
  • Paul_cz #48 před 2 lety

    macva - GTA4 přece! To je totiž jasná desítková, geniální, dokonalá a nadpozemská hra. To jenom češi se 8 let patlaj s totální kravinou kterou nikdo nebude hrát protože se nikomu nebude líbit.
  • Lukinsons #49 před 2 lety

    a´t by dal EG jakýkoliv hodnocení, tak by jste pičovali...když dal vysoký, tak nadáváte, že je zaujetej, ale

    IGN.com (USA) – 7/10 (PS3, PC)
    EVERYEYE.it (IT) – 9/10 (PS3)
    G4TV.com (USA) – 4/5 (Xbox 360)
    GamePro (GER) – 85% (Xbox 360, PS3)
    GamePro (USA) – 3,5/5 (Xbox 360)
    gladriel.com (USA) – 8,8/10 (PC, PlayStation 3 a Xbox 360)
    HardGame2.com (ESP) - 10/10 (PC)
    Joystiq.com (USA) - 3,5/5 (Není známo)
    PlanetXbox360.com (USA) – 9,3/10 (Xbox 360)
    playł (GER) – 85% (PS3)
    Play3.de (GER) – 7,5/10 (PS3)
    Worthplaying.com (USA) – 8,3/10 (Xbox 360)
    Destructoid (USA) – 6,5/10 (PC a Xbox 360) a 7,5/10 (PS3)
    ComputerAndVideogames.com (USA) – 8/10 (PC)

    ??????????????????????????????????????

    a když dostane někde nízký hodnocení, tak co ? PIČUJETE

    NECHÁPU
    Editováno od Lukinsons v 24/08/10 @ 21:15
  • HonziQue #50 před 2 lety

    tak v tom pripade nechapu jak jsi mohl hrat plnou verzi?...
  • JupinMupin #51 před 2 lety

    průměr na gamerankings.com je

    Mafia II (Xbox 360) 75.67%
    Mafia II (PC) 75.30%
    Mafia II (PS3) 70.56%

    jsem zvědavej, jak se (ne)bude prodávat...:-)
  • macva #52 před 2 lety

    Paul_cz: jestli je pro tebe vrchol gta 4 tak fajn. Ale přijde mi že té tvé "recenzi" jsi taky pěkně zaujatý.....
  • CyberMouse #53 před 2 lety

    macva: Vis co je to ironie?
  • Fangorn #54 před 2 lety

    Tak kdyz mam docteno, tak jen par postrehu ... M2 jsem prestal vicemene sledovat, ale mel jsem za to, ze se mluvilo o dlc na PS3, moc o dalsich jsem nezahlidnul (a mozna prehlidnul) ... zminky o dlc v recenzi znamena, ze jsou potvrzeny zasadni pridavky i pro pc?

    A jinak k recenzim ... Tahle popisuje mafii z pozitivniho hlediska a jako zazitek. Ten anglican to vzal z jiny strany - mozna by neuskodilo precist si ty jeho dve stranky textu s odstupem a nadhledem, a vykaslat se na to cislo. Osobne mi vic dala ta anglicka recenze - tahle zde mi pripomina v podstate to samy, co bylo mnohokrat popisovano v ramci preview, oproti tem mi ta anglicka rozebrala to, co me zajima - jak se to hraje cloveku, kterej mafii nemiluje (jen dohral a zna). Takze muj posledni dojem, podporenej nedavnym dohranim jednicky (konecne), dema, a precteni techto dvou recenzi je, ze dvojka je opravdu jednicka udelana nove s jinym pribehem. S ohledem na moje pocity z jednicky chapu jak tuhle recenzi, tak docela dobre chapu, co vadilo v ty anglii (jedna z veci - tady se joeovy hlasky libej, tomu anglicanovi prisly repetitivni a hlavne nepatricny vzhledem k situaci). Kdo ji miluje, ten ji vezme vsema deseti a neuvidi napravo ani nalevo. Kdo ji ovsem nemiluje, tak k ni bude tezko hledat cestu a uprimne to ta mafie moc neusnadnuje - nechci ani v nejmensim delat zaver, zda je to dobre nebo spatne. Jen, ze to tak je.
    Nu, ja svuj nazor mam, a myslim, ze neni potreba tu neco porvavat vic, nez uz jsem udelal ... k cemu? (: Kazdymu co jeho jest a za co je ochotnej utratit svoje penize - protoze uprimne, to je to, oc bezi - komu a za co je dame.
  • Paul_cz #55 před 2 lety

  • MartasZLA #56 před 2 lety

    No to že ve hře není jízda ani nic podobného mne utvrdilo jen v tom že obědnávku zruším. Pokud dojedu příběh tak co pak? A jen 36 aut je vážně docela málo to bylo více i v jedničce a to o dost... Mafia 1 77 aut Mafia II 36 aut:(
  • KrejzA #57 před 2 lety

    u tech 36 aut sem se taky pozastavil, nemleli neco o tom ze jich tam melo byt kolem padesati?
  • Mr-AMoR #58 před 2 lety

    Blbost to rozhodne NEBUDE! Hral jsem M1 a podle komentare je to skoro to seme... coz je parádní.
    Budou tu sice nejaké mínuska, ale velmi malá zanedbatelná, ty se mozná casem odstraní :). Me osbne jde o dobré filmové spracování hry kteroé rozhodne M2 nabídne.
    Hru si zhodnotím rád sám, jako kazdý jiný.
    Ty co ríkají ze to bude BLBOST tak at si to ríkají, já si taky nemyslím ze GTAIV je nejlepsi hra tohto zánru a ze je lepsí nez M2 .
    A navíc se to s GTA neda vubec srovnávat M2 je neco jineho a GTAIV taky, kazdá z techto her se vydavá uplně jiným smerem. Dost srovnávaní s jinou hrou, M2 bude PECKA uz se na ní tesim, nebudu jí mít sice hned ale tesím se. TO BUDE NECO!!!!
  • Sada23 #59 před 2 lety

    Já si myslím, že Mafii II uškodil ten velkej hype, kterej kolem toho byl...Už před 3 (nevím jistě) roky se o tom začínalo mluvit nějak vážněji, hráči pak čekali nějakou revoluci, ale vylezla z toho možná lehce nadprůměrná hra...A to že tam nebude jízda...když jsem to zjistil, zrušil jsem objednávku a peníze ušetřím na nějakou jinou hru..je to škoda no...za 8 let by se toho dalo udělat 100x víc...10 hodin je taky docela málo no...K čemu je tam splachovací záchod?? Rozsvěcení světel??? Kdo z vás to použije víc než 1-2x?? Kdyby udělali nadzemku místo toho atd..udělali by líp...Hodnocení tak na 6,5/10...možná těch 7....Teď si mě ukamenujte, zarytí fandové Mafie, kteří to nevidíte, ale když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že asi mluvím pravdu...toť můj názor...
    Editováno od Sada23 v 25/08/10 @ 10:01
  • Melny #60 před 2 lety

    Teď už se vůbec nedivím, že Mafia II vychází v okurkové sezóně. Vždy mě to bylo divný :)
  • Skeltor #61 před 2 lety

    MartasZLA :jo,tak ti si "OBEDNÁVÁŠ" hry?neprijde ti škoda je jíst?
    Editováno od Skeltor v 25/08/10 @ 12:12
  • MartasZLA #62 před 2 lety

    Sada23 to je přesně ono. Pro mne jako fanouška Mafie 1 obrovské sklamání... Tuhkle hru bych fakt rád snědl protože na nic jiného se nehodí xD
    Editováno od MartasZLA v 25/08/10 @ 12:36
  • Pascal #63 před 2 lety

    No akurat som to dohral, a musim suhlasit s niektorymi recenziami. Autori asi skrtali v scenári co sa dalo. Kratke. A ak toto bol z 3 troch naj koniec tak WTF. Bolo tam par super momentov, ale inak som sklamany. Bud to pokazili americania z T2 alebo fakt nwm
  • udh #64 před 2 lety

    Doom4: Že GTA 4 mělo dobrý příběh :D ? Dobře si mě rozesmál.
  • Matthew.J #65 před 2 lety

    TLBlade podiv sa na #65 a #68 Ano hra si nezaslůží 9/10 ano néni to to co sme čekali, ale NE! nebude to úplný shit hodnotitelný jako 4/10. Já bych to viděl spíš na 7/10.

    BTW kdo napíše že mafia 2 je kopie GTA 4 měl by sa rači držat od klávesnice dál pže nemá ponětí o čem píše a z mafie viděl max tak screenshot.
  • Matthew.J #66 před 2 lety

    Pascal: To že odešel Dan Vávra taky o nečem vypovídá...
  • Pascal #67 před 2 lety

    T.L.Blade

    lol pochop to v mafii je mesto len doplnok, naco by ti to bolo aby vystup naco? GTA IV super mesto sak to bola uplna nuda. Co tam riesis nejakych cernochov je to hra a ne real. tie minusi co si vymenoval uplne onicom. Pribeh je hlavny, aj ked uplne do*bany.

    Ale Vito zas neni taka spina. Napriklad toho hajzl* Lea stareho isiel zachranit, proste chcel byt bohaty, nehcel zit medzi potkanmi,

    + mal si simulacny model? lebo ja som rozdiel medzi snehom a suchom citil
    Editováno od Pascal v 25/08/10 @ 16:49
  • Pascal #68 před 2 lety

    proste je to tak Hra je cela americka, a spravena pre americanov, cize pribeh nic extra
  • Matthew.J #69 před 2 lety

    T.L.Blade S tů kritiků máš pravdu až na toho Vita. Nechápu jak ti može bavit že mafián nési charakterní člověk. Je to součást příběhu. Ano Tommy byl o moc lepší ale jednička byla jiný příběh.

    BTW hry 5-6/10 si asi přeca enom představuju trochu jinak i když je pravda že celý příběh M2 eště neznám. Možná je to horší než předpokládám.
  • Pascal #70 před 2 lety

    nj stalo sa mi, ale zas aspon nei ta jazda nudna :-D ze ides len rovno ale mapci sa mi ze ked zatrubim pekne uhnu :-D. No benzinky, to som si vsimol uz v deme, ale nejak osom to neriesil.
    Ale co sa mi pacili misie Bolo asi 7 a 11

    Spoiler:
    jak boli ozraty a 11 myslim ze to bola jak Jou zastrelil toho barmana :-D. Ale nwm co si nechali otvoreny koniec pre pokracovanie, ale kedy v 2258 ci co. jedine zeby vidali nejake dlc ale to uz by bolo akoze fakt proti tym co si to kupia. V deme som selico skusal ale plnu som len tak presiel hlavny pribeh, auto som si raz zmenil znacku, najedol som sa len v chladnicke. na pumpe som nebol. Zbrane som kupil u Henry-ho ci jak sa volal. Auta som zlisoval len nakonci, som myslel ze on bude chcet nejake konkretne auto doniest, ale nic. jedine co som viuzil bolo ze som si kupil oblek :-D Ale aj ten nebol taky pekny jak na obrazkoch

    Ja som tiez isiel preniest vsetky ale Vito chodi lstrasne pomaly tak som to nechal. Potreboval splatit 2000 a takouto pracov by to robil cely zivot. ked vzivote nerobil :-D dosiel z vojny tak sa mu tazko robilo.

    Mne sa Cz dabing pacil, na Homera som si ani nespomenul, a teraz som si este raz kukol konec na YT a musim povedat ze Vitov hlas v Aj mi tam nesedel je to sial zvyku
    Editováno od Pascal v 25/08/10 @ 17:33
  • Erio_Fanboy #71 před 2 lety

    Pascal:Nepiš sem spoilery! I když jsi před to napsal spoiler!
  • Pascal #72 před 2 lety

    Inac zaujimave ale nikde nakonci neni ze KONEc alebo THE END
  • Lukill #73 před 2 lety

    No, čekal jsem 8 let a dočkal jsem se 12 hodin ? WOW díky moc ... GTA má hrací dobu alespon 5x vyšší a příběh to má taky "kulervoucí" a určitě se na to nečeká 8 let.
  • Radious #74 před 2 lety

    Recenze na gametrailers - [link url=http://www.gametrailers.com/video/review-mafia-ii/703565
    ]http://www.gametrailers.com/video/review...[/link]

    Výsledek 7.7 s čímž holt musím souhlasit. Kvalitní hra, ale nic světoborného ani překvapivého. Velký potenciál, ale bohůžel zůstal nevyužitý a hru zabíjí její stupidně krátká hrací doba a nemožnost volné jízdy, extrémní jízdy, mp a vedlejších úkolů.
  • Gdfox #75 před 2 lety

    Editováno od Gdfox v 26/08/10 @ 13:08
  • Lukinsons #76 před 2 lety

    Kapitola 14 mě teď rozsekala ...zítra si dojdu i pro originálku, protože tuhle krabičku musím mít doma :D
    Editováno od Lukinsons v 26/08/10 @ 13:49
  • Matthew.J #77 před 2 lety

    anonym.cz: Začínám silně pochybovat o tvojém mentálním zdraví. Lesti nemáš konstruktivní příspěvek tak na klávesnicu PLS rači ani nesahaj...
  • Fangorn #78 před 2 lety

    Chci bejt trosku fer - podival jsem se na rozsireny a neosekany demo a tvari se to o dost lip. Hra se zacala oproti demu vcelku hybat, dostalo to hlavu a patu, hra neuveritelne tlaci a zene kupredu, takze chyb neni moc cas si vsimat. Budiz. Za sebe si posunu vlastni hodnoceni z 5-6/10 na 6-7/10 a dohravat za trest (pro sebe) nebudu. Pokud se to koupi, pak casem po sleve. A prijde mi, ze to demo dela hre spis medvedi sluzbu, nebo aspon v mym pripade udelalo.
  • Lukinsons #79 před 2 lety

    Já to teď dohrál a u konce mi vyronily slzy....:-((( Doufám, že další Mafie tu bude, tak do dvou let...btw: podle mě hru zkrátily, tak o 3 kapitoly, proč ? V prvních trailerech byl Vitto v kostele a za dobu hraní hry jsem se do kostelu nedostal. ;-)
    Editováno od Lukinsons v 26/08/10 @ 20:08
  • Pascal #80 před 2 lety

    Kostol bol len pre trailer povedali to aj oni. Ze v hre do kostola nepojdeme. nwm naco sa zdrzovali
    Ale na screenoch bola j mrtvola uniekoho v byte - nic skrt
    Ten tlsty policajt - Nic skrt Proste skrtali co sa dalo.

    Podla mna zato mozu americania. Cesi to mali pekne napisane Viac koncov, 3 rodiny, dosli amici z T2 povedali ee bude to takto. nwm co robili 3 roky. potom nejako to pozliepali, kedze museli vyse polku vyskrtnut dali z kazdej rodiny neco. potom ani neviem kto je kto lebo Vito to strieda jak ponozky. Ani v byte ziadnom sa neohrejete. Proste narychlo zbuchane uplne mimo scenar podla mna a ten konec jak keby mala ist reklama.

    mafiu 3 necakajte bohuzial. na mafii 2 toho tolko nezarobia recenzie niesu bohvie ake tak 7/10 umna. Vela ludi si kupu rozmyslelo. A cakat dalsich 10 rokov To jedine zeby spravili dlc s pokracovanim, alebo aspon vysvetlili preco to tak skoncilo :(

    Robili okolo toho velke halo a tak to dopadlo. Hru zoskrtali. Sak Vavra tam uz ani nerobi ne? Cize nemal nadtym kontrolu co stym porobili
  • TraS #81 před 2 lety

    anonym.cz heej jak se trapne snazi.
  • Majorsoft #82 před 2 lety

    Tak teda nevím ale tady na Eurogameru.cz dostala mafie 9/10 a na Eurogameru.net 4/10 - divné velmi divné
    http://www.eurogamer.net/articles/2010-0...
  • Radious #83 před 2 lety

    Má drobná recenze po dohrání hry (bez spoilerů)

    U hry jsem se velice bavil, jediné větší zklamání je asi délka hry a pak dle mého názoru ne příliš vydařený konec. Dohráno za 11hodin a pár minut. Jelikož ve hře není žádný MP, volná jízda ani extrémní jízda, tak mi to příjde set sakra málo. Příběh byl povedený, velké překvápko čeká ve 14. kapitole, to mě fakt málem sundalo ze židle. Hru jsem si celkově užil.

    Příběh: 8/10 – nebyl špatný, ale zase ne tak bombastický jak se všude tvrdilo, na to, že to měl být hlavní tahák hry (a taky jediný vlastně) se mohlo pár věcí vylepšit. Za to částečně může opět dílka hry, působí to strašně uspěchaně, se spoustou postav se člověk vidí max 1 až 2krát a to nepůsobí dobře. Pár vedlejších úkolů od určitých postav a prodloužení hratelnosti by neuškodilo.

    Grafika: 10/10 – Hra na grafiku hodně sází a zde se to určitě vyplácí. Mé PC do, kterého jsme investoval nemálé peníze mi umožnilo hru hrát na max. detaily se zapnutou fyzikou. Zde není třeba nic moc říkat, vypadá to krásně.

    Hudba: 10/10 – Klasické písně z rádií skvěle doplňují atmosféru hry. Výběr písní se povedl. Hned jsem se začal shánět po soundtracku.

    Dabing: Český 6/10, Anglický 9/10 – Český dabing není špatný, to je třeba říci hned na začátku, ale bohůžel nedosahuje zdaleka kvalit dabingu anglického. Pakliže ovládáte angličtinu bez větších potíží, tak doporučuji tuto volbu. Hře na přidá na atmosféře a uvěřitelnosti. Angličtí dabéři předvedli opravdu skvělý výkon.

    Hratelnost: 9/10 – Začnu vozidly. Jízdní model je velice povedený a veškeré obavy se roplynuly minutu na to co jsem usedl poprvé za volant. Auta se řídí parádně, hra nabízí dva modely chování aut takže si každý vybere co mu více vyhovuje. Krycí systém a přestřelky taky patří k tomu lepšímu. Díky PsyhX se všude válí krásně “bordel”, zbraně nepůsobí jen jako slabé špuntovky, ale konečně jako smrtící nástroje. Pěstní souboje jso usice fajn, ale dle mého názoru jich je ve hře trochu zbytečně moc. Absence zbraní na blízko mi vůbec nevadila. Ve hře pro ně ani nebylo místo a využití. Bud jste se musel mlátit pěstně a nebo byl otřeba střílet.

    Kdybych to měl shrnout, tak bych dal hře asi 80%, ale to hlavně díky velice krátké hrací době, pokud by hra měla aspon 25 kapitol, příběh by nebyl tak uspěchaný nebo aspon několik vedlejších úkolů, tak by to bylo na 90%. Celkově se však jedná o velmi pěkný zážitek u kterého jsem zažil mnoho příjemných chvil.
    Editováno od Radious v 26/08/10 @ 23:45
  • enjdusan #84 před 2 lety

    Mě se dvojka moc líbí, příběhem, zpracováním, prostě krása.
    To že chybí volnost (nějaké mini hry a úkoly) a občasné nepříjemné bugy, tak to bych svalil na vydavatele, který určitě tlačil na vydání. Bohužel to je tak dneska se spoustou her, vydavateli jde jen o peníze a ví, že jméno bude prodávat, ikdyž se ve hře objeví nějaký ten problémek, který by svědomití vývojáři určitě odstranili.
  • Pascal #85 před 2 lety

    neweborec. Ako ta to moze vracat toto so meste nevidel, sak ked mas ist k nejakemu bodu proste tam nechod. Keby ta hra mala iny pribeh, alebo aspon normalny dvakrat taky dlhy, alebo lepsie ovedane aj tento ale nie tak rozsekany bolo by to 9.5/10

    Takto je to 7/10 nejake dlc to nezachrania kedze tie budu mat len arkadove misie
  • Mirator #86 před 2 lety

    Moje hodnocení hry:Kdyby to byla normální hra,tak 8/10 či 9/10.Ale protože to má v názvu Mafie,tak tomu dávám 6/10.Dobrá hra,ale není to mafie :)
    Editováno od Mirator v 27/08/10 @ 12:47
  • Lukinsons #87 před 2 lety

  • Filias #88 před 2 lety

    Mám k tomu sice po hodině a půl hraní celkem dost výtek, ale hraje se to parádně - a to je hlavní. Co mě zatím nejvíc potěšilo je hudba.
  • hromotluk #89 před 2 lety

    Mirator: A proc to neni mafie?
    Mne a ostatni by to urcite zjimalo, podle ceho usuzujes ze to neni mafie?
    A co to teda podle tebe je? NeMafie?

  • holubrider #90 před 2 lety

    Pro mě je to propad,vyvoj trval fakt dlouho kor ve srovnaní jak valej týmy ubisoftu nebo rockstaru a co nám předhodili.
    Schrně mi si to narovinu - hra se obhajuje že si zakladá na příběhu,dobře,proč ale sou postavy tak necharismtický nebo jak to popsat,čj dabing je taky nic moc,a příběh ve finále zas až taková pecka neni .
    Město a ostatní věci nemá cenu hodnotit když se na to hra nemá zaměrovat jízdy nejsou,mp taky ne,je to prostě pozadí.Grafika ale zaslouží chvalu to jo.MOžná to chtělo zaplatit nějakyho profi režisera a scenaristu když už si to má na tom zakládat (možná na to byl ja to nesleduju) než bastlit.To že to přiběh napsal někdo už před 5 lety je mi celkem jedno
    => TAkže jaký hodnocení - 7/10 MAX

    Jak má vypadat hra s pořadnym napaditym a zajimavym dějem ? skuste třeba metal gear solid,final fantasy,resident evil a spousta dalších her zejmena z playstu a srovnejte si to

    Co se tyče komentů na GTA4,jasně je sice trochu jinde,ale vzhldem k žanru a obsahu podle mě dopadlo líp z toho duvodu že ho dokazali vyvynout snad za 2 roky ,sou tam mnohem lepší postavy,vtipy a dohral sem to jednou ale všechny ksichty si pamatuju,třeba na Nika sem si zvykal ale nakonec lepší í jak Tommy s podle mě z druhyho nejpovedenějšího dilu - vice city.Město dokonalost,hromada srandy a zaroven i oddychovka,nechápu jak to mohli všechno zvladnout udělat.Když tvrdí někdo o přiběhu na gta4 něco,tak si myslim že ma namysli hlavně ty DLC,zaklad mě taky zvlašt nenadchl ale na poměry lepší jak shit porno děj GTA SA.Tvurci mafie 2 podle mě selhali ,já sem čekal víc ,ale mafii 1 sem nikdy nehrál tak nevím
    Editováno od holubrider v 28/08/10 @ 19:41
  • respekto #91 před 2 lety

    Já si hru stáhl přes torrent, zahrál, dohrál a odinstaloval a vůbec toho nelituju!! Za 1. Je to jenom 15 misí, které se mi nezdají špatné, ale jsou hrozně lineární, krátké a stereotypní! Nic víc, za to že se můžu volně pohybovat po městě, za to Vávrovy pr*el líbat opravdu nebudu!! 2. Vysoká cena a přitomnost STEAMU!! V životě bych si nekoupil hru, co má co ze Steamem společného, nikdy bych se nenechal dobrovolně šikanovat a ještě jim za to platit!! Hru bych hodnotil tak na 6/10.
  • Kovi81 #92 před 2 lety

    to respekto: sikanovat? jak? steam je paradni vec a ja si v jejich akcich koupil hry, za ktere bych u nas dal nekolikrat vic... sice od toho nemam medium, ale ten download se da prezit (episodes from liberty city za 4 hodiny - 16 giga)... vazne nevim, proc se na steam tolik nadava... automaticke patchovani, cenove vyhodne akce...
  • Koro36 #93 před 2 lety

    MOJ NAZOR JE ASI OJEDINELý ALE JA SOM EšTE V žIVOTE NIč LEPšIE NEHRAL !!!
  • Georg73 #94 před 2 lety

    Pekne napsana recenze. Diky za cteni po nedelnim obede. Hned jak dohraji Zaklinace poridim tuhle perlu. Verim na doplnky DLC.
  • vodny_cz Ověřeno Redaktor, Eurogamer Czech Republic #95 před 2 lety

    Asi nejdelší recenze, co se mi podařilo dočíst do konce. Pěkně napsáno. Jdu se vrhnout na britský Eurogamer a jsem zvědavý, jak tam těch 4/10 chtějí uhádat. ;-)
  • holubrider #96 před 2 lety

    martin - Si asi jeden s těch co koukají na značku.Taky kupuješ hadry ,pc komponenty atd. jen podle značek?.Tím že sem napsal že jedničku sem nehrál,sem chtěl vyjádřit svojí nestranost a nezaujatost.
  • Hrnek #97 před 2 lety

    Když se to jmenuje mafia a čekám mafii tak co? Se mám těšit z osekanějši kopie gta?
  • NOxFEAR #98 před 2 lety

    U teto hry musim dat vsechny palce na horu protoze good grafika,efekty,zpracovane detaily pribeh paradni mesto auta dobre moznosti dobre samozdrejme omezene strepy ze skel a sklinek litaji vsude boje sou taky dobre ale jeste by tam mohlo byt neco vic.DLC Jimmyho vendeta se da na nudu ale pripomina GTA v baraku je domecek na ulozeni hry zbrane sou oznaceny na ruznych mistech ikonkama zbrani ale nove DLC Joe's Adventure se vracime spatky kdy Vita Scalettu zavyraji do vezeni zato ze ukradl listky na 1000 galonu benzinu a joe barbaro se snazi pomstit a zistak informace kdo to prasknul.Proste u tet hry nemuzu nic vytknout as na pak malych vyjimek