If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Podcast-speciál s Kubou Dvorským i o Botanicula

Jak úspěšný vývojář Machinaria užívá totální nezávislosti?

K příležitosti nedávného vydání Botaniculy, kterou si v rámci akce Humble Bundle koupilo přes 90 tisíc lidí, jsme se rozhodli natočit podcast-speciál s hlavou studia Amanita Design, Jakubem Dvorským, který také navrhoval loutky pro Svěrákův film Kuky se vrací (rozhovor). V posledních letech asi není úspěšnějšího českého vývojáře her. Uznává ho i každý ve světě poté, co v roce 2009 prorazil s Machinariem.

Kuba si na nás našel půlhodinku času a bylo to opravdu zajímavé povídání se sympatickým člověkem, který díky svým zkušenostem má hodně co říct i jasno o jejich filozofii, ale zároveň navzdory slávě a milionům na účtu pořád zůstává na zemi. Prozradil také řadu jinde ještě nezveřejněných informací nebo perličky ze zákulisí:

Download the podcast

  • ... zda čekal, že si Botaniculu v Humble Bundle pořídí tolik lidí, jak vznikla chybka s předobjednávkami i na GOG a kolik tak asi procent půjde na charitu?
  • ... jak si užívají totální vývojářskou nezávislost dlouho dopředu a proč odmítají nabídky od investorů, kteří do nich chtějí nalít peníze a pletou si je se start-upem?
  • ... jestli i nadále budou hry dělat po svém, že je ani tolik nezajímají názory hráčů?
  • ... proč nebudou nijak expandovat a na čem si při tvorbě nejvíce zakládají?
  • ... nenastal už čas udělat hru z úplně jiného žánru, která by byla více odlišná od těch předešlých?
  • ... že měli nabídku z Hollywoodu zfilmovat Machinarium a proč k tomu nejspíš nedojde?
  • ... jak to aktuálně vypadá s konverzemi Botaniculy a Machinaria pro konzole, mobily nebo tablety a co z toho vyjde nejdříve?
  • ... jak je ničí podepisování papírů a proč jim vydavatelé typu EA, s nimiž dříve jednali, nemají co dát?
  • ... jak teď všechno bude lépe stíhat a kolik lidí v Amanita Design celkově pracuje?
  • ... zda berou své projekty jako hry nebo spíš jako umělecké dílo, na koho vlastně cílí a jak se dívají na knihy nebo hry pro děti?
  • ... co momentálně chystají nového, kdy a jak to asi vyjde a jestli může dojít k časové exkluzivitě některé z konzolí?
  • ... jak by definoval nezávislou hru v pravém slova smyslu a proč se někteří jiní nezávislí tvůrci někdy musejí domluvit s velkým vydavatelem?
  • ... nebojí se přetlaku nezávislých her na trhu za pár let a proč vzniká spousta odpadu?
  • ... jakou budoucnost věští Kickstarteru a pro jaké typy projektů se nejvíce může hodit?
  • ... co mu v březnu odpověděl Tim Schafer na otázku o jejich adventuře financované hráči a nedohodnou se někdy s některou takovou osobností na společném projektu?
  • ... proč namísto do Los Angeles jede do Třeboně? :)

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Botanicula

iOS, PC, Mac

Machinarium

iOS, PS3, Nintendo Wii, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments