Shadow Complex

Jak jeden obyčejný hrdina teroristům zadky nakopal.

V dokonalém spojení klasické hratelnosti s moderním pojetím hry vznikl Shadow Complex, stahovatelná arkádová hříčka pro Xbox 360 za 1200 MS bodů, umístěná do světa Empire spisovatele Orsona Scott Carda. To si to takhle za pěkného dne jeden mladý Američan Jason Flemming (namluvený Nolanem Northem jakožto Nathanem Drakem z Uncharted) vykračuje rozkvetlou přírodou, aby se šel se svojí novou přítelkyní Claire podívat do podzemních jeskyní, kde si jako malá hrávala.

Jenže poklidný výlet se záhy změní v dívčin únos neznámými bojovníky, takže Jason musí svoji dívku zachránit. Jak se ihned ukáže, má co do činění s podivnou, ale technologicky vyspělou teroristickou skupinou Progressive Restoration, která si pod zemí vystavěla tajnou gigantickou základnu. Ta má sloužit jako předmostí pro prvotní útok na San Francisco a vraždy amerických politických špiček. Naštvaný a později ještě navíc zrazený Jason se ale ukáže jako zdatný protihráč, byť je ze začátku vybaven pouhou svítilnou a skákacím batůžkem, dovolujícím vyšší skoky na normálně nedostupná místa.

Na úvod má Jason sice jen pistol, ale i tak si vesele skáče.

Jenže po nalezení pistole se Jason začne mstít již doslova na všechny strany, když rozehraje adrenalinovou hru na likvidaci celého teroristického hnízda, jako osamělý Lone Wolf po zničení kláštera Kai z oblíbených gamebooků od Joe Devera. Naštěstí nezůstane jen u té pistolky, protože jedna ze dvou hlavních značek Shadow Complex je vedle střílení hlavně prozkoumávání postupně zpřístupňované tajné základny zvící velikosti menší vísky. Tak se vám později dostanou do rukou i silnější zbraně, korunované krátce před úplným finále extrémně výkonným granátometem.

Je pouze škoda, že každá nově nalezená zbraň nahradí tu starou, vždy tak lze používat jen jednu. Však právě prozkoumávání lehce i hůře dostupných zákoutí základny pod zemí vás neustále odměňuje novými a novými předměty, ať už to jsou lékárničky zvyšující maximum zdraví, přípravky zlepšující vaši odolnost, nebo jen zlaté cihly a přístupové karty. Vůbec Shadow Complex klade veledůležitou pozornost na sběratelský prvek, neboť nalézt takto poschovávaných 100 % všech předmětů a upgradů je poměrně obtížné.

Protivníci přicházejí ze všech stran, nikoli jen ze dvou.

Právě díky tomu hra motivuje vlastně až do úplného konce, protože jak neustále objevujete nové a silnější zbraně (vždy s neomezeným zásobníkem, ale pomalým přebíjením) a vylepšujete si své schopnosti, stáváte se čím dál tím silnějším bojovníkem, na kterého nemají ani desítky nepřátel, které na vás velitel základny posílá. A nejen to, umnou likvidací protivníků, tedy např. headshoty, nebo vyhozením oběti do vzduchu výbušnou zbraní, neustále krmíte ukazatel vaší úrovně.

Shadow Complex

Xbox 360