Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Silent Hunter 5

Tichým lovcem na širém oceánu.

Měl jsem možnost zúčastnit se zhruba půlhodinové prezentace nejreálnějšího ponorkového simulátoru současnosti. A přestože musím na úvod přiznat, že ze série Silent Hunter se mi za celou dobu své historie dostaly do rukou pouze první dva díly, bylo velmi zajímavé srovnávat nejnovější počin s ostatními převážně arkádovými simulátory.

Hned tou první novinkou, kterou dvojice předvádějících představila, byl FPS systém. „V Silent Hunter 5 se budete moci kdykoliv projít po své ponorce. Nakouknete pod ruce vojákům, kteří obsluhují rádio, starají se o navigaci, motory, hydrofon a protože jsme na německém U-Boatu typu 7, můžete támhle v koutě spatřit i legendární kódovací stroj Enigma,“ popisoval jeden z designérů postupně ponorku. Pokud v Silent Hunteru 5 dojdete až na příď, dostanete se k vojákovi, který udržuje v bojeschopném stavu čtyři torpédové komory.

Na tomto místě vývojář UbiSoftu zdůraznil, že jdou realistickou cestou. Pokud vám tedy dojdou torpéda, tak se pro nepřátele stanete prakticky bezzubou štikou v rybníce. Během procházky po ponorce bylo rovněž možné vidět reálné fungování lodi včetně točení různých pístů motoru, nabíjení torpéd či samotných rozhovorů s podřízenými, jimž šlo z tohoto režimu rovněž rozdávat příkazy.

Navíc každý z členů posádky bude mít svůj vlastní příběh a nepůjde o žádné bezejmenné loutky. Rovněž se jejich výkonnost bude odvíjet od stavu morálky na lodi a pokud budete zrovna zasypáváni hlubinnými minami, všechny činnosti na lodi se výrazně zpomalí. Pokles morálky rovněž způsobí delší odezvu posádky, pokud budete požadovat přetížení motorů či co možná nejrychlejší sestup na nižší hladinu. Na druhé straně každý z vašich podřízených bude mít několik statistik, mezi nimiž budete za splněné úkoly rozdělovat bodíky. Třeba inženýr tak bude rychleji opravovat poškození lodi a časem mu přibudou nějaké speciální schopnosti.

To už se však předváděčka přehoupla do své druhé poloviny a ještě předtím, než se designér pustil do prvního souboje, naznačil pár důležitých faktů o kampani: „Tentokrát už se hráč nebude teleportovat kvůli každému úkolu na jiné místo, ale vše bude naprosto plynulé. Celý děj si prožijete s jednou posádkou, budete s ní navštěvovat nejrůznější přístavy, abyste doplnili zásoby, a dostanete šanci lehce změnit běh dějin. V této dynamické kampani se tak budou více méně náhodně generovat úkoly, ale rovněž půjde o živoucí svět, kde se budou podle vašich činů měnit třeba trasy zásobovacích lodí a hlavní bojové zóny.“