StarCraft II: Wings of Liberty Recenze

Epická kampaň vyšperkovaná k dokonalosti.

Testovaná verze: PC

Trvalo to dlouhých dvanáct let. Každý rok a každý den čekání ale stál za to. StarCraft II (dále jen SC2) se vrací s takovou vervou, že hravě zastíní veškeré RTS za posledních několik let. Jistě se najdou skvělé tituly jako například Halo Wars či pokračování série Command & Conquer, ale těm vždy pověstný kousek k dokonalosti chyběl. Jak vývojáře z Ensemble Studios, tak EA Los Angeles už nejspíše nadobro pohřbil čas a pomyslnou štafetu přebírá právě Blizzard. Ten v SC2 ukazuje, že žánr RTS nepotřebuje nějakou zásadní změnu a prostoru pro inovace je v současném konceptu více než dost.

SC2 začíná zhruba čtyři roky po událostech z předchozího dílu. O Kerrigan a jejích krvežíznivých potvůrkách neslyšel nikdo už čtyři roky, ale všichni tak nějak tuší, že se chystá něco velkého. Mezitím vládce Dominia Mengsk upevňuje svoji moc a hází špínu na Jima Raynora, kde jenom může. Ten by se ještě doteď opíjel v baru, kdyby mu nepřišla nabídka od starého přítele na získání starodávného artefaktu rasy Xel’naga, která vytvořila Protossy a Zergy.

'StarCraft II: Wings of Liberty' Screenshot 2

Více už ze samotného příběhu neprozradím, ale jedním dechem musím dodat, že s každou misí nabírá na čím dál tím větších obrátkách. Děj je vyprávěn pomocí sekvencí vytvořených v upraveném enginu hry, s jejichž kvalitou může pouze málokdo soupeřit. Pokud si odmyslíte technickou vyspělost, jde spíše o důraz na detaily, smysl pro humor a perfektní práci kamery.

Dialogy vás v jednu chvíli rozesmějí a o pár okamžiků později na vás dolehne vážnost celé situace. Kampaň se postupně rozrůstá do monstrózních rozměrů, nechybí hrdinské akce či nepříjemná rozhodnutí, nad nimiž budete dlouho váhat. Vše nakonec spěje k finálnímu střetnutí, které bude mít samozřejmě dohru v dalších pokračováních SC2. Jedním slovem se tak dá kampaň shrnout jako epická. A to jsme teprve u prvního dílu zamýšlené trilogie.

'StarCraft II: Wings of Liberty' Screenshot 1

Osobně mi ani nevadilo rozkouskování celého příběhu a pro věčné rýpaly je připravena menší odbočka v podobě kampaně za Protossy. Jakkoli to může znít pouze jako reklamní trik, právě poslední mise za tuto rasu byla jedna z nejlepších, jaké jsem mohl kdy hrát a příběhem o hrdinných obětech, které se tesají do kamene. Zkrátka taková, na níž si rád zavzpomínám i za několik let.

Vývojáři přišli v rámci RTS s relativně originálním prvkem, který vás zavede přímo na palubu Hyperionu, což je bitevní křižník s Jimem Raynorem v kapitánském křesle. Mezi jednotlivými misemi můžete hodit řeč s klíčovými osobami z posádky a rozvinout ještě více příběh. Relaxovat lze u hudby z jukeboxu, sledování televize (humorně cenzurované zprávy nemají chybu) nebo hraní automatové top-down střílečky Lost Viking.

'StarCraft II: Wings of Liberty' Screenshot 3

Daleko podstatnější jsou ale jednotlivá vylepšení pro vaše jednotky, která nakupujete za odměnu získanou za splnění mise. Dále odemykáte jednoduchý technologický strom či najímáte žoldáky. Můžete namítnout, že něco podobného tu už bylo, ale teprve na palubě Hyperionu máte ten správný pocit, že to sem skvěle zapadá a říkáte si, proč něco podobného nenapadlo někoho už dříve. Opět se tak buduje ještě hutnější atmosféra a pro někoho nudné briefingy z prvního dílu jsou minulostí.

Tím pravým kořením celého SC2 jsou pak samotné mise, do nichž designéři vložili skutečně kus svého umu. Prakticky každá se odehrává na jiné planetě, v odlišném prostředí a u žádné z nich nechybí zdrcující tempo. Nehraje se tu na žádné vytěžení surovin a vybudování co největší armády. Naopak hned od začátku máte plné ruce práce s výstavbou základny a trénováním prvních jednotek. Ty obratem posíláte splnit předem vytýčený cíl, na který máte většinou určitou formu časového limitu. Ve stejnou chvíli se snažíte zabránit soupeřit v tom, aby on splnil svůj primární úkol, a v mezičase se staráte o obranu vaší báze.

'StarCraft II: Wings of Liberty' Screenshot 4

Ukázkou této práce na více frontách je mise v prastarých ruinách Protossů, v nichž se na několika místech nachází vzácný plyn, který potřebujete získat. Vy se snažíte plyn nabrat do přepravních nádob a eskortovat ho zpět do základny. Soupeř naopak nemilosrdně a nenávratně uzavírá jednotlivé průrvy v zemi a nenechá vás ani chvíli na pokoji. Podobnou hru s časem si zažijete i v misi, kdy se snažíte jako první získat minerály nutné pro získání kontraktu s žoldáky.

- komentáře (88) Latest comment před 2 lety

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • AlternateKryo #1 před 2 lety

    jak jste mi dávali mínusy, když jsem říkal, že to bude zaručenejch 10/10.. a teď?
  • Mirator #2 před 2 lety

    tak tohle považuju za fail.Za dva dny dohraná hra,a má 10/10?
  • makrela4 #3 před 2 lety

    Souhlasim s recenzi:) Pekne. Bude i recenze Multaku pres Battle.net ?
  • Mirator #4 před 2 lety

    Redfor:ikdyby u toho seděl 10 hodin denně,tak jak tomu může dát 10/10?vždyt autor neměl ani čas si to uležet v hlavě a ani nemohl posoudit "znovuhratelnost".
  • Trsajicizmrd #5 před 2 lety

    10/10 Mě přijde přehnaný..Dobře 9/10 to by možná šlo ale plnej počet?
    Víte,divné mě přijde to že existují psolečnosti které jsou mezi lidmi tak oblíbené že jsou jim schopni odpustit i sebevětší chyby..
    Patří mezi ně třeba Rockstar nebo u nás 2k czech stejně tak jako Blizzard..Zajímavé..Kdyby sejnou hru vytvořilo jiné neznámé neoblíbené studio jistě by dostala také vysoké hodnocení,ale určitě ne 10/10 ..To je můj názor..
    Rozhodně mi stále vadí to že hru takto Blizzard rozdělil na ty tři části a pokud chci znát celý příběh tak budu muset kupovat i další hry..Přesto tento díl stojí docela vysokých 1400kč...To není málo,to bych zrovna bral jako mínus,stejně tak i absenci češtiny když Warcraft3 češtinu měl..I když to je zase věc vydavatele..Stejně tak recenzent ocenil u hry to co se u jiných her kritizuje -totiž to že nepřináší nic nového..
    Prostě mě to přijde divné..Já bych to viděl tak na 8/9 z 10

    No ale víte,docela by mě zaímalo zda vůbec příběh Starcraftu nebo Warcraftu někdy skončí.Mám pocit že Blizzard bude dělat vše pro to aby mohl neustále dolovat peníze a celkový konec těchto příběhů hned tak nebude..Maximálně tu a tam zabijí (zničí) nějakou opravdu zlou postavu aby jí následně nahradili jiným nepřítelem.Svým spůsobem ty příběhy nejsou ani zas tak moc originální..Když si to tak vezmete tak je to klasický styl...A mám pocit že tohle se bude týká jak Warcraftu tak Starcraftu..
  • Dubik #6 před 2 lety

    Recenze hned druhej den je pěkná blbost,aby to byla řádná recenze tak alespoň týden hraní minimálně, sice je to jen recenze singlu ok ale i tak,sám to hraju a že bych to měl zrecenzovat za 1 den?? .. blbost.
  • Trsajicizmrd #7 před 2 lety

    Melny-Tak AA není všechno žejo..To je jen součást grafického zpracování,a pak můžeš ho tam dohotit a pravděpodobně bude i součástí patche ale fakt tohle bych řešil jako poslední..Důležitější je obsah hry..
  • Trsajicizmrd #8 před 2 lety

    Ty samé mínusy u lidí co nesouhlasí s recenzí mě v tom jen utvrzují..Blizzard je prostě firma která má bezhlavé obdivovatele kteří bezhlavě obdivují vše co firma vytvoří,jedno jak to bude vypadat,kolik to bude mít chyb a zda se to opakuje,jim to nevadí.A blizzard si může dělat co chce.Tohle mě ale celkem vadí,není to totiž objěktivní hodnotit hry podle sympatií nebo empatií k firmě..
  • Everis #9 před 2 lety

    Trsajicizmrd:
    hochu tady nežijeme v nějakém utopickém světě kde je vše objektivní, vzpamatuj se. Blizz dělá prostě dobré hry, ty lidi co ho obdivují si nezískal tím, že by dělal sračky, tak se uklidni a tiše záviď.
  • mattos #10 před 2 lety

    Jdu si sehnat jedničku :D
  • Hairy_Ass #11 před 2 lety

    Inu, čím očekávanější hra, tím odmítavější reakce. Hry od Blizzardu se nikdy v době vydání netěšili všeobecné chvále, ale narozdíl od jiných titulů se hrají i po letech a stále mají hráčskou komunitu, kterou jim můžou ostatní jen závidět. Stejné to je i se Starcraftem 2, dejte mu čas. Nikdo přece neříká, že Blizzard dělá dokonalé hry, dělá jen hry, které lidi hrají, to je celé. :-)
  • Dubik #12 před 2 lety

    a nechápu ty mínuska - za pravdu se člověk zlobí :)
    jinak zatím to vypadá fakt na hodně dobrou hru co většinu ostatních - konzolovek atd.. zadupe někam.
  • HonziQue #13 před 2 lety

    Kafar - embosovanou kartou by nemel byt problem
  • RomanK47 #14 před 2 lety

    Včera [link url=http://www.eurogamer.cz/articles/prvni-rec enze-na-starcraft-ii-falesna
    ]http://ww w.eurogamer.cz/articles/prvni-r...[/link]
    "Na naši recenzi StarCraft II se můžete těšit ještě tento týden, ale rozhodně ji nehodláme uspěchat."

    Myslím, že tohle netřeba nijak komentovat! :-D
  • kubbing #15 před 2 lety

    Souhlasim s recenzi i hodnocenim, hraju na hard a jsem v predposledni misi... 10/10 za single, challenge a battle.net zkusim pozdeji. Ale jestli to bude jako beta (jako ze bude ;)) tak se vubec nebranim absolutnimu hodnoceni. Asi jsem zaujaty, ale proste me to bavi...

    2Kafar: kreditkou (studentska visa csob funguje) v blizzard sore, stoji to asi $15
    Editováno od 1 v 28/07/10 @ 13:45
  • slicker #16 před 2 lety

    A dalších 10/10 bude Mafia II
  • normans #17 před 2 lety

    U hry ktera dostane 10/10 se nemuze prominout nic vtecne graficke stranky a absence AA v dnesni dobe je opravdu spatne i kdyz ma byt udajne patch ktery to prida recenze byla napsana bez nej takze se to v potaz brat nemuze. To znamena ze i kdyz v ostatnich smerech je hra dokonala ma minimalne jednu chybu a 10/10 by melo byt pro naprosto dokonalou hru coz vzhledem k AA tato hra neni. 9/10 beru ale plny pocet to psal nejaky fanousek a ne neutralni clovek co ma hru ohodnotit takovou jaka skutecne je.
  • Trsajicizmrd #18 před 2 lety

    Everis-Kámo.Napsals strašnej blbábol.A vůbec jsi nepochopil co jsem psal..
    Já nepsal že Blizzard nedělá dobré hry..Naopak napsal jsem že dělá dobré hry..Ale i ty hry mají chyby a nedomyšlenosti..Není to dokonalé..Víš,a sám jsi napsal že Blizzard prostě dělá dobré hry..Ano dobré hry ano,jenže dobré hry to je hodnocení kolem 8/10 ..Hochu...

    10/10 to je hodnocení pro výborné,žánr obohacujcí hry..To Starcraft2 není protože nepřináší do žánru nic nového a má své chyby..

    Nicméně hodnocení nebylo nečekané,Blizzard má prostě štěstí že udělal v 90.letech velice podařené hry a tím si získal tolik fandů kteří na ně nedají odpustit a recenzenti radši také přehlíží chybky v jejich hrách.Ono přeci jen udělit Starcraftu třeba 8/10 to by byla sebevražda protože recenzent by čelil veliké kritice z řad fanoušků, takže tam to chápu..

    BTW-A proč do toho pleteš závist to mě vůbec není jasné..Jako že jim závidím že Starcraft2 dostal 10/10 a já ne? :D :D :D :D ?Nebo co??Ty musíš být humor teda...
    Editováno od 1 v 28/07/10 @ 14:00
  • Mizzin #19 před 2 lety

    ještě včera nebo předevčírem tu někdo od Eurogameru dával otázku, kolik rychlokvašných recenzí vyjde první den apod. srandičky a nakonec sami vydaj recenzi druhý den po vyjití hry? Sorry, ale tu recenzi ani číst nebudu. To snad nemůže být napsané objektivně. :-) Sám tu hru hraji a nechápu, jak to někdo mohl za jeden den odehrát a na to ještě napsat recenzi...to musel být teda pořádnej speedrun game :-)

    a 10 z 10 mi taky nesedí...a to jsem fanouškem SC od počátků prvého dílu a jeho univerzu se s libostí věnuji doteď. . :-)
  • FattalError #20 před 2 lety

    Neodpustím si rýpnutí do fanatických fanoušků: Pod videem k SC2 sa všecí rozplývali nad najlepšíma filmečkama renderovanýma ENGINEM. Kde jich máte? Prohlédl sem si obrázky a videa a nikde sem jich nenašel... Nechce mě jich někdo ukázat???
    btw: Predem děkuju za hromadu mínusek, ale to na co narážám byly vedoucí příspěvky pod videem...
  • M1chl #21 před 2 lety

  • Trsajicizmrd #22 před 2 lety

    Je mi ale jasné že Starcraft 2 bude takováhle hodnocení dostávat po celém světě..Lidé udělali z Blizzardu téměř své "bohy" a jak jsem psal chyby nevidí..A recenzent který by si odvážil dát nižší hodnocení by byl pravděpodobně odepsaný..:)
  • Hairy_Ass #23 před 2 lety

    FattalError: Co kdyby ses uráčil mrknout na youtube, nebo ještě lépe si hru zahrál, tam toho je plno.

    dík za mínusy. Pouze mu odpovídám, kde má hledat, ale co. :-)
    Editováno od 1 v 28/07/10 @ 14:38
  • Hairy_Ass #24 před 2 lety

    Doom4: Chápu, že můžeš bejt nadšenej, ale tohle jsou trochu unáhlený řeči....to že to budeš hrát do konce života ti vážně nežeru a nejlepší RTS to taky být nemůže, páč je to strašně subjektivní hodnocení. Dobrá hra to je, splnila vše co slíbila, ale pokud do ní člověk čekal nějaký pokrok tak chápu, že může být sklamán, bohužel pro něj si asi nepřečetl žádné preview.
  • Trsajicizmrd #25 před 2 lety

    Doom4-ano o něčem to svědčí..O tom že ty jsi jedním z těch fanatických bezmezně oddaných úchylných fanoušků co jsou schopni nadávat a urážet lidi jen proto že nemají rádi hru od "tvého" Blizzardu..

    Ale Blizzard je stále jen obyčejná společnost co tvoří pro výdělek,bez výdělku by se na hráče vykašlali.A ze svých her dělají umělé "modly" tím že je různě zpožďují a něustále o nečem hovoří..Protože ví že lidé jako ty jim to zblajznou..

    A o tom že Blizzard nikdy neudělal špatnou hru by se dalo polemizovat..Vyloženě špatnou asi ne ale každá jejich hra měla svoje chyby..Jak v běžných technických oblastech tak někdy i v příběhu kdy něco nesedělo..
    A jako chyba by se dalo považovat i to že třeba Warcraft3 načal příběh ale ukončuje ho až World of Warcraft a ne všichni mají přístup k online hraní..Takže to je také chyba..

  • normans #26 před 2 lety

    Doom4 jo to je ten Blizzard co udelal z uzasne hry World of Warcraft ktera byla v endgame velice tezka jak v pvp tak v pve hru pro male deti s nazvem World of Warcratf Wrath of the Lich King. To same udelali s Warcraft 3kama ale tam to neni az tak znatelne. A navic ty taky mluvis o tom jak je SC2 super ano zabavou mozna jo a proteme urcite ovsem recenzi s plnym poctem bodu neni mozne dat hre at uz je zabavou sebelepsi pokud ma nejake nedostatny jako napriklad zminovane AA a jeste k tomu aby hra dostala 10/10 mela by byt nejen perfektne vyladena ale mela by prinest neco naprosto noveho a zabavneho coz SC2 neprinasi, vem si to takhle jake by jsi dal hodnoceni pokud by vydali napriklad Warcraft 4 ktery by mel nejlepsi grafiku co je na trhu nejlepsi zvuky,hratelnost a navic by prisla i s necim naprosto novym? co bys dal takove hre taky 10/10 to by bylo preci nefer a 11/10 je blbost.
  • Hairy_Ass #27 před 2 lety

    Trsajicizmrd: Souhlasím, ale jinak hledat chybu v tom, že momentálně příběh pokračuje na online hře, je fakt zoufalost, s chybami v hratelnosti (některé patche pro DII) a grafice bych souhlasil, ale tohle je jako když řekneš, že všechny díly Silent Hill sis taky nemohl zahrát, páč né každej má PS.
  • HonziQue #28 před 2 lety

    Trsajicizmrd - hlavne, ze intosi jako ty jsou nad veci a urazej hru aniz by ji hrali jen kvuli tomu, ze dostala pozitivni hodnoceni :)
  • shack811 #29 před 2 lety

    Mne sa Blizzardi zhnusili tym ze Starcraft 2 vydaju kazdu rasu zvlast hru. Malo to byt pekne vcelku ako sa patri a nie to kuskovat koli prachom ...
  • Trsajicizmrd #30 před 2 lety

    Hairy_Ass-Nesouhlasím..Příklad ukazuješ na Silent Hillu s tím že některé díly byly taky jen na Playstationech jenže v tom je velkej rozdíl..Je totiž rozdíl mezi příběhem kterej se jen okrajově dotýká toho co se dělo v jiných dílech (silent hill) a příběhem který jasně pokračuje a ukončuje tu nejdůležitější část příběhu která byla načatá v minulé hře..Je to jako civět na film a těsně před rozuzlením příběhu to ukončí a nevysvětlí s tím že si musíš koupit 4 další filmy na dvd a až ten 4tej díl to ukončí...Příběh točící se okolo Arthase měl být ukončen klasickým stylem v offline hře (když ne ve Warcraft3 FT tak v Warcraft 4) ne v MMO a tvrdit můžeš co chceš..
  • Trsajicizmrd #31 před 2 lety

    HonziQue-Já hru neurážím,to bych psal jinak..Napsal jsem jen že ta hra neměla dostat 10/10..Tak kde jsou urážky?.

    Btw Pozitivní hodnocení je podle tebe jen to 10/10??? Podle mě je pozitivní i 7/10 8/10 9/10 ..A kdybys na to nahlížel ještě jinak tak pozitivní je kterékoliv nad 0 takže tímhle argumentovat nelze..:)
  • normans #32 před 2 lety

    Doom4 ano mas pravdu vzdyt proto jsem psal ten prispevek predtim kdyby udelali nejakou revolucni zalezitost do te hry a byla by vetsinou lidi pozitivne prijata byla by to pecka a tak by si prave za to zaslouzila ten plny pocet.
  • Trsajicizmrd #33 před 2 lety

    Doom4-Nenapsal jsem že ty konkrétně někoho urážíš,napsal jsem že patříš mezi ty bezmezné fanoušky co jsou toho schopní a to je rozdíl.
    A smysl pro detail má spousta her a firem.Dokonce je více odvětví ve kterých může hra být velice detailní..
    Třeba taková Arma2 od Bi měla neuvěřitelný smysl pro detail v armádních věcech ale má i chyby (jako každá hra) a i na ty musí být hleděno..
    Hry od Bioware jsou zase neuvěřitelně detailní v oblasti ztvárnění charakterů..a tak dále a tak dále..

    Ale pravdou je že čím dražší vývoj hry byl a že čím zkušenejší a lepší tým na hře pracoval tak s tím by se mělo na chyby v té hře hledět přísněji..Je totiž rozdíl když firma o 50 lidech vytvoří za pár milionů (jsou skvělé hry které nestály skoro nic a tvořilo je i méně lidí) skvělou hru (9/10) s pár chybami a když to stejné udělá firma o 200 členech v týmu a náklady přesahujcími 50 milionů..No to je jedno

    Starcraft2 je bezpochyby skvělá hra ale absolutní hodnocení si nezaslouží.Stojí totiž na místě v několika oblastech-technologická (nejméně důležitá) obměnová (jak moc přidává novinek do žánru-to je celkem důležité) a pak v tom že neustále stojí na místě v příběhu..Tedy rozuměj,příběh se sice posunuje ale ty dopředu víš že ten boj prostě nikdy neskončí...Pořád to budou Terané,Protosové,Zergové a žádná obměna a konec v nedohlednu..:) Maximálně to pojivo mezi tím se změní ale vždy víš že Blizz vytáhne nějakého nového nepřítele a vůdce záporáků..Dokonce je možné že Kerriganová zůstane (kdoví)..

  • Everis #34 před 2 lety

    Trsajicizmrd:
    si trochu pletes kdo jsi ne? podle tebe má blizz nějakou povinnost dělat hry podle tebe? nebo podle lidi co nemaji pristup na net? ty jsi prostě typ člověka který není nikdy spokojen, ať se stane cokoliv, ať blizz (nebo někdo jiný) udělá cokoliv, tobě na tom něco bude vadit.

    A aby bylo jasno, taky nesouhlasím s touhle rychlou recenzí. Ale uvidíme jak to bude v těch tištěných mediích, které na to mají déle času.
  • vojtik #35 před 2 lety

    Globálně si bude Eurogamer za výsledným verdiktem stát ať se Vám to líbí nebo ne. Recenze je a vždy bude věc subjektivní, od toho jsou tady taky uživatelské žebříčky, které mají objektivnější sdělení koncovým uživatelům. Udělejte si vlastní web, napište si vlastní recenzi, pošlete do světa vlastní verdikt. Ale stále to nic nezmění na tom, jak se Eurogamer rozhodl. Lituju ty, kteří navštěvují web s jehož produkcí nejsou spokojeni a zároveň využívají jeho prostředků pro zviditelnění vlastních názorů.
  • HonziQue #36 před 2 lety

    Trsajicizmrd - ja nikde nepsal, ze tu hru urazis ty a ani netvrdim, ze 10/10 je jediny pozitivni hodnoceni... precti si to jeste dvakrat :P...
  • Trsajicizmrd #37 před 2 lety

    Everis-Co to zase meleš?Nic z toho co jsi napsal není pravda..Netvrdím že firmy mají dělat hry podle jednotilvců..Ale lidí co nemají možnost hrát online hry je celkem dost..Nejde o to zda mají přístup k internetu..Jde spíše o to zda mají možnost platit měsíční poplatky a o fakt že příběhové vyprávění vždy zvládají lépe offline hry..

    A nesnaž se prosím popisovat můj charakter..Pleteš se,nejsem člověk co je věčně nespokojený..Naopak,se spoustou věcí jsem spokojený..Třeba s Armou 2 kterou jsem zmiňoval výše..Má obrovské množství chyb a přesto jsem spokojen.Stejně tak jsem spokojen třeba s Valve a Half-life sérií která má také své chyby.Se Starcraftem 2 jsem také spokojen ale tvrdím že na plné hodnocení to prostě není..Přehlížet nedostatky se nemá jen proto že ta firma která onu hru vytvořila je v herním světě takovým mohykánem..

    Jediné co nemám rád je idealizování takovýchto společností a jejich her..Každá má svoje chyby a negativa..A čím lepší ona hra je tím více u ní chyby bijí do očí.
    Když je hra obyčejná a dostane tak 7/10 a má spoustu chyb tak nějaká ta dlaší menší se tam ztratí..Ale když je hra téměř dokonalá tak i taková pitomost jako chybějcí antianalising nebo nějaké drobné mušky je o to více "nepřehlédnutelná" a kazí dojem..
  • Trsajicizmrd #38 před 2 lety

    HonziQue-Ale psal--Napsal jsi toto --


    HonziQue
    28/07/10 @ 14:49

    Trsajicizmrd - hlavne, ze intosi jako ty jsou nad veci a urazej hru aniz by ji hrali jen kvuli tomu, ze dostala pozitivni hodnoceni :)

    VŠIMNI SI PŘEDNĚ TĚCHTO SLOV -- hlavne, ze intosi jako ty jsou nad veci a urazej hru

    Takže ano napsal jsi že jsem hru urážel..Ne přímo ale ano..:)
  • FattalError #39 před 2 lety

    Hairry_Ass: Co kdyby ses uráčil mrknout na youtube, nebo ještě lépe si hru zahrál, tam toho je plno.
    Světe div sa, presně toto sem udělal a všecko co sem viděl, byly predrenderované filmečky keré nemajů s enginem nic společného. Blizz dělajů perfektní videa, to nepopírám, ale rendrované realtime prímo v enginu néni ani jedno (nebo snád myslíte cutscény v lodi? Ale tym zas neodpovídá grafická kvalita traileru a zbytku videí)
    Hru sem ale nehrál a ani to neplánuju, strategie mňa vůbec nebavijá
    PS: Klidně mňa zas vymínuskujte, ale aspoň napište, v čem nemím pravdu. Díky ;-)
  • ronoxcz #40 před 2 lety

    Nevím o co jde. Hru už hraji, ale ještě jsem ji nedohrál. Copak hra, která staví na osvědčeným systému nemůže mít hodnocení 10? Přiznám se, že mi poslední dobou vadilo EuroGameří vysoký hodnocení u her, ale zrovna tahle hra si ho zaslouží. Nezáleží na tom jestli hra posune průběh herní činnosti o kus dál, ale záleží na tom jak baví a mě jakožto fanouška RTS baví moc. Už jsem měl plný zuby těch rádoby "inovací" v nových titulech. Tohle je stará škola. Řvete na technický zpracování. Dyť je skvělý a vůbec, kde jsou ty doby, kdy se hledělo na hratelnost a ne grafiku? Starcraft I & Brood War hraji do dnes a teď ho vyměním za SCII. Blizzard má správnej recept na to jak udělat z hry dlouhodobou záležitost. Starcraft I se stále hraje, Wordl of Warcraft se stále hraje a má "hnusnou" grafiku a dokonce i Diablo II se stále hraje. Myslím si, že tuhle hru nelze hodnotit nezaujatě. Někteří jedinci vyrostli na SCI. Hráli ji na základní škole po LANce a někteří zase ne. Kažopdáně týhle hře se opět povedlo něco co před X lety prvnímu dílu. Bude se hrát. Bude se hrát hodně a hlavně v progamingu. HW nároky hry jsou na dnešní dobu naprosto luxusní to taky zvedá hodnocení do výšin. Hádejte se tu kdo komu dal jaký hodnocení. Pro mě to je 10z10 právě proto, že nic nezměnili jen pár věcí, ale ty hratelnost neničí. Mladší generace nechtějí těžit, ale jen posílat jednotky. Tak si zahrajte něco jinýho.
  • Mirator #41 před 2 lety

    ronoxcz: tady jde ale o princip,ne přímo o SC2.EG kritizuje recenze na rychlo,o den později jednu takovou vydá,a dokonce ji dá 10/10,ikdyž za dva ny je nemožné posoudit celou hru.
  • Lukinsons #42 před 2 lety

    když to tu tak pročítám, tak si říkám, jak asi bude vypadat diskuze u recenze na Mafii 2 :-)
  • easyyy #43 před 2 lety

    :DDD jedno dohrani na casual a pises recenzi? a uz vis, ze to bude mit dobrou znovuhratelnost?. hlavne byt honem rychle prvni s CZ recenzi.. a at je kvalitni jak cinske vyrobky..
  • Trsajicizmrd #44 před 2 lety

    Lukinsons-Pokud dostane 10/10 a recenzent nebude hledět na zápory tak velice pravděpodobně podobně..:D
  • ronoxcz #45 před 2 lety

    Tak například v situaci kolem Starcraftu se nedivím, že se recenze udělala hned a co nejrychlejš, ale za slovama z recenze stojím i já. Člověk to prostě z tý hry vycítí a abych se vrátil k situaci proč vyšla co nejrychlejš, tak je to jednoduchý. Herní servery se předhánějí o to, kdo napíše na dannou "blockbusterovou" hru co nejryhleji a nejsmysluplněji, aby měli samolepku: "vydali jsme ji jako první". O tom byla nedávno debata na twitteru, kdo ji vydá jako první. Teď už třeba GT budou druzí a i kdyby chtěli dát hře 100% tak kvůli tomuhle flejmu v diskuzi už to zřejmě neudělají. Tahle hra je jako Predátoři. Jedni ten film milujou a líbí se jim a druzí ho odsuzují a plivají na něj.
  • cumlinka #46 před 2 lety

    huráááááááá...po 12cti letech nám blizzf*ck udělal 3D datadisk pro jedničku v DX7 grafice a všichni se jako tupé ovce radujmeeeeeee
  • ronoxcz #47 před 2 lety

    to cumlinka: Ano to je hodně inteligentní názor. Možná bych se vsadil, že i nesnášíš ovečky, který kupují Apple produkty.
  • Buba #48 před 2 lety

    zdravím, je tu tolik komentů, že by mi trvalo věčnost to přečíst :D....takže se jen ptám těch co dávají mínusy...esi hodnotí hru..nebo to, že recenze byla za den hotová?...těším se na hru a jako u jedničky hlavně na multiplayer...
  • Dusker #49 před 2 lety

    Rád bych se rád vyjádřil k hodnocení, ano recenzent je fanda SC ale zase je objektivní a hodnocení 10/10 nemusí být nutně jen pro hry co inovují žánr, nevidím důvod, proč by hra, která má perfektní koncept, který v tomto díle dovedli k dokonalosti, nemohla dostat takové hodnocení. Navíc se vždycky najde někdo, komu to nebude po chuti a kdyby SC2 dostal nižší hodnocení tak se tu místo toho flamuje proč to nedostalo 10tku ;-)
    Editováno od 2 v 28/07/10 @ 18:36
  • holubrider #50 před 2 lety

    Je to vážně taková pecka v žánru RTS,nebo jen první pořádná RTS posledních 2 let ?když to dostalo 10/10 tak jasně že to bije do očí - c&c tiberian sun,company of heroes,rome:total war,empire earth,a další pecky to tím pádem překonává... OPRAVDU SE NAD SVÝM ZÁVĚREM RECENZENT DOSTATEČNĚ ZAMYSLEL ? zajímalo by mě kolik RTS od dob prvního stracraftu hrál/dohrál ,něvěřím tomu že je se jedná o adekvátní hodnocení ,ale hru jsem jen vyzkoušel
    Editováno od 1 v 28/07/10 @ 18:56
  • Mates1500 #51 před 2 lety

    Rozhodne to neni hra vysperkovana k dokonalosti... DOST lidi ma zkusenost z bety pres Multi-player co blblo kdyz to cetlo ze slozky se specialnima znakama (ěščřžýáíé) jako treba "Data Aplikací" a tim padem hra spadla. Sam jsem to psal na fora Bety,a oni se na to proste vysr... tedka musim cekat nez to opravi abych si vubec MOHL zahrat Multiplayer.
  • slicker #52 před 2 lety

    Jest-li se to bude ještě za deset let hrát jako jednička, tak bude každýmu jedno jest-li hra dostala 10/10 nebo 8/10.
  • avp8 #53 před 2 lety

    Nebude, za deset let se mozna bude hrat jeste jednicka :-D A po dvojce nestekne ani kudrnatá doga.
  • easyyy #54 před 2 lety

    2avp8: s vydanim SC2 konci SC1, to je snad kazdemu jasne, kde nebudou sponzori, nebudou hraci. A sponzor radsi zainvestuje do hry, ktera je nova a vypada lip, nez SC1 - to je jedine, podle ceho hru soudi,, zbytku nerozumi a ani nepotrebuji rozumet..

    btw, v prubehu nasledujicich 2-3 let vyjdou jeste dalsi "2 starcrafty" a ty pridaji do MP dalsi nove jednotky + blizz je znamy tim, ze se o sve hry stara x let po vydani, neustale balancuje a odstranuje bugy, takze do prichodu SC3 se o krale na poli RTS vazne nebojim. Alespon co se tyce MP, nema SC2 momentalne konkurenci ( co se tyce vybalancovani hry, hracske zakladny, (sc1, w3, ra3 - 95% hracu techto her prejde nebo uz preslo na SC2), mnozstvim taktik atd atd)
  • Alianna #55 před 2 lety

    1, starcraft 2 je zajimava hra , sice mi nektere mise pripadaji podobne jako z jednicky, ale rozhodne tam jsou dobre napada, libi se mi vyber upgradu pro jednotky a celkove nuceni hrace projizdet hru i s vedlejsimi ukoly kvuli vice bodiku do upgradu

    2, jinak celkem nic noveho, ne ze by to bylo spatne, funkcni herni automat potesi

    puvodne jsem si chtela koupit specialni edici ale za tyhle premrstene ceny to bych byla hodne blba, hlavne u xzone nic proti , ale celkove jim preju at jeste po pul roce zakopavaji o krabice se SC 2 specialni edice o ktere uz neni zajem a zlevni ji tak na tisicovku
  • djlmc #56 před 2 lety

    První Starcraft si matně pamatuji, ale moc jsem ho nehrál. Strategie hraji jen občas (celkově už tolik nehraji), ale SC2 jsem včera zkusil a zatím naprostá spokojenost. Nemusíte se mořit časem abyste pobrali nějaké složité herní principy, vše je jednoduché, stáhne vás to do hry a už masakrujete hordy nepřátel. Hlavní je to, že se mi už moc dlouho nestalo, abych pustil strategii a seděl u ní pár hodin - těžce spokojen. Hratelnost je skvělá, a o to jde u her asi především. Mám dohraných pár misí a zatím 9/10. Hratelnost nejlepší, výtky mám k tomu, že nejde oddálit mapa, což u strategií opravdu nechápu!!!, SVU (nebo CVU nebo jak to je) by mohlo být lépe odlišeno (třeba barevně) od ostatních jednotek a grafika samozřejmě ztrácí oproti aktuální scéně na tomto poli. Na druhou stranu je hra skvěle optimalizovaná, ale to byl asi účel, aby šla hra spustit v podstatě na každém stroji... Filmové animace mě kvalitou tak zázračné nepřijdou, ale občas nějakou zkouknu. Ale jinak naprosto mě zdrtila odinstalace - otázka asi 5ti vteřin!:)
  • holubrider #57 před 2 lety

    No tak sem tomu věnoval trochu víc času,a za svym předchozim komentařem si stojim,na druhou stranu hra je to fakt povedená a je to zatim nejlepší strategie tohodle roku,jako pokračovaní to dopadlo suprově,proti tomu jak ea do..balo c&c a jak často dopadaj pokračovaní.Recenze je dobrá ale je to spíš takovej popis hry.Hra zas tak nenaročná neni,já to hral s ati hd2600 a bylo to celkem naročný,všechno skoro na minimum,kor na multiplayer to chce aspon ati3850 a co nejvíc ram.Naběhnou hejna zergu a všech možnejch jednotek a už je to masakr.Každopadně at je hodnocení jaký je propadák to neni ale na maximalni hodnocení to ma čistě z duvodu že prostě poslední roky nic važně tak dobryho nevyšlo.libilo se mi to a jedničku jsem nikdy moc nehral
  • Kraj #58 před 2 lety

    A to, že asi recenzoval review verzi nikoho nenapadlo?
  • mikeyboy_offlimits #59 před 2 lety

    lol, ja to tady tak ctu a prijde mi, ze vetsina z vas je nastvana na Eg ze urychlili vydani recenze a vybiji si to na SCII .... ano recenze vysla narychlo .... ale hodnoceni 10/10 sedi a rozhodne to neni tim ze za posledni rok nevysla poradna RTS .... omg, RTS jako SCII nevysla uz asi tak 5 let co ja vim .... singl je skvelej a ta kampan plus filmecky je proste uchvatna ( proto lituju recenzenta ze tim musel prostrelit kvuli exkluzivite :D ) .... grafika je uchvatna ( a opet mam poct ze nej co jsem RTS videl ) ..... hra je poladena a multiplayer, challenge a achivmenty z toho proste delaj neco skoro genialniho az nesmrtelnyho .... fakt nechapu narazky vetsiny z vas
  • Mirator #60 před 2 lety

    InuYasha.CZE: jak uz jsem psal,vetsine lidi tu jde o princip,ne o SC2 jako takove :)
  • Kraj #61 před 2 lety


    UrsusLuin: Jo, tak to jsem nevěděl, docela nedávno jsem se po dlouhé době dostal na net. ;)
  • Jify #62 před 2 lety

    toto mi pride ako ked sa clovek zamiluje.. je cely do tej osoby (SC) poblazneny a je tym tak zaujati ze nevidi ostatne chyby ktore mozu ale nemusia vadit.. musim len suhlasit ze 10/10 je trosku pehnane.. neni tam nic nove co by malo nadchnut.. spravili to iste len s lepsiou grafikou a inym dejom
    vezmi me si trebars filmy.. tiez vacsinu davaju recenzie okolo 6-8/10 ked tam su velmi dobry herci, ale neni to originalne..
    zato taky film Pociatok je fakt pecka a ma velmi dobre hodnotenia.. a preco? lebo taky film s takou temou este nikto nespravil, co musim Nolanovi len gratulovat..
    ano musim priznat ja som bol maniak do WoWka.. myslim ze 3 roky.. strasne ma to nadchlo.. bol som da sa povedat "zamilovany" do tej hry.. ale postupom casu ked poblaznenie vyprchalo tak som zistil ze ked som 80 lvl a mam prejdenych par raidov a bg tak ma uz nic nebavi.. tak som stym nadobro skoncil..
    inak blizzard fakt vie robit dobre hry, ale aby boli najdokonalejsie to nie.. ale masy hraju ich hry a z toho maju tazky zisk.. ako jasne nic proti ja by som tiez zarabal.. ale preco davaju hram mesacne popaltky? podla mna by si ziskali velmi vela zakaznikov a fanusikov.. ved oni si peniazmi aj zadok musia vytierat a balit si tabak do toho..
    dufam ze diablo 3 nepokazia a ze coskoro vynde ;)
  • mikeyboy_offlimits #63 před 2 lety

    Jify: " musim len suhlasit ze 10/10 je trosku pehnane.. neni tam nic nove co by malo nadchnut... spravili to iste len s lepsiou grafikou a inym dejom " .... takze tu mame hru precizne provedenou v danem zanru, s filmeckama spickove kvality, ktery nemaj obdoby ... a navic mame revolucni rozhrani k multiplayeru, achievmenty atd. ktery zatim NIKDO, NIKDY do hry takovymto zpusobem nezakomponaoval .... to ze tebe to nenadchlo neznamena ze to neni spickova hra za 10/10 ... ale porad tvrdim ze si EG mohl vzit vic casu na recenzi
  • Freezac #64 před 2 lety

    Když 10 dostal i Assassins Creed 2 tak nevidim jedinej důvod proč by starcraft neměl desítku taky dostat když je ještě minimálně o třídu lepší, tenhle rok sem ještě nehrál hru která by se byla aspoň stejně dobrá jako SC2 takže za mě 10tku jasně má. Ať daji desítku jakýkoliv hře vždycky se vyrojí dav tlučhubů kterejm se to nebude zdát.
  • Fortrond10 #65 před 2 lety

    Bože nechápem polovica z vás to aj hrala ??? Dobre možno bola tá recenzia vydaná rýchlo , ale to hodnotenie si určite zaslúži .
    Mám odohráne asi 14 hodín a som pred koncom kampane . Takáto hra tu nebola už roky . DA:O bol dobrý aj AC2 . Ale to čo blizzard ukázal tu je niečo neskutočné .
  • mikeyboy_offlimits #66 před 2 lety

    Smileface: jednicka s vylepsenou grafikou .... lol .... asi bych te mel poprosit aby jsi si to aspon zahral nez zacnes tu hru soudit :), protoze jestli tvrdis ze kampan SC1 = kampani SC2, tak jsi dost vedle, a novech prvku co se yvvoje kampane a pribehu tyce je hafo ... ano je to prvni cast hry ktera ma cca 30 misi, ukaz mi RTS ktera je rozsahem vetsi :) .... co se tech filmecku tyce, tak myslim, ze pro vetsinu lidi jsou v dnesni dobe dost dulezity a spravna kombina s akce je v soucasnosti jiz nepostradatelna ...

    na druhou stranu s vetsinou tvyho druhyho odstavce souhlasim, ten fanatismus se mi taky nelibi a na midnight bych nikdy nesel. Nesouhlasim s tim ze neprinasi nic novyho to je blbost ( fakt si to zahrej ) .... ale zas mas pravdu ze pokud bych strhl bod tak za pristup blizzardu k prodeji, hlavne online distribuce je cenove napalici :)
  • avp8 #67 před 2 lety

    Zajmavé kolik lidí tu uz zminilo ze hodnoceni je jenom pro zvyseni prodeju na xzone a kdyz sem to napsal ja tak se muj post do druheho dne zahadne vytratil =)
  • xgandalf #68 před 2 lety

    Hele, při vší úctě, ale to už mi přijde trošku jako konspirační teorie na bázi UFO. Všechny ostatní hry, které dostaly hodnocení vyšší, než 5/10, jsou taky podplacený od XZONE? Nebo že by tajné vládní spiknutí?
    Spíš se na to podívejme racionálně - XZONE s největší pravděpodobností nic nepodplatilo, protože kdyby si jeho provozovatelé mysleli, že jedna jediná recenze na českém webu ovlivní nerozhodnuté hráče, tak by byli naivní. Ti, kteří si hru předobjednali, tak na ty recenze vliv neměla, ti kteří si chtěli počkat na to, jak to dopadne, buď mrkali i na zahraniční weby nebo čekají na to, až vyjdou recenze další (mimochodem, když jsem viděl to hodnocení, tak první co mě napadlo bylo, že se v diskuzi bude probírat, kdo to podplatil - voila, a je to tu). Za tím hodnocením vidím spíš snahu vydat recenzi jako první a do jisté míry neprofesionalitu recenzenta. (no cooo, vono to sice má chyby, není to originální, ale dáme tomu 10/10, je to kurnik Blizzard, ne?)
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 08:38
  • Daidalos66 #69 před 2 lety

    Taky trochu nechapu kritiku lidi na hodnoceni , originalni to neni to je pravda , dokonaly taky ne presto to je jedna z nejlepsich strategii vubec , cekal jsem hodnoceni 9-10/10 . At je napsana urychlene nebo ne , na me nemaji recenze tolik vliv jako na nektery a hru jsem si planoval koupit tak jako tak - stejne jako jejich dalsi hry protoze jejich hry mam rad , jedine hry ktere dle me maji trvanlivost a vydrzi vam vic nez kterakoliv jina hra. Jedine minus bych fakt videl ze je to rozdeleny na ty 3 casti kde vlastne si hru zaplatite 1x a zbyly 2x si zaplatite spis kampan ikdyz jestli budou mit hratelnost priblizne 15-20 hodin kazda jako tahle hra + MP (a bonusy do Mp s kazdou hrou za urcitou rasu) tak si myslim ze toty lidi budou kupovat a bude to svetove silenstvi. Ja osobne jsem jejich fanousek ale ne fanatik jak tady nekteri prohlasovali. Myslim si ze jejich hry jsou dobry a vyladeny a ze hodnoceni a oblibenost neni jenom tim , ze kdysi si udelali fanousky , delaji podarene hry a ty lidi to vidi - a SC2 mezi ne patri , hodnotil bych ji stejne/podobne ale rozhodne bych recenzi nebral tak vazne jako vetsina tady , je to jen subjektivni nazor nekoho koho ta hra chytla , to jestli to je tak hodnoceny a uspechany kvuli Xzone....koho to zajima ? Kdyz nebudete tak lehce ovlivnitelny tak vas nemusi zajimat nejaka recenze , zahrajete si to a budete mit na to sve nazory.
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 08:58
  • xgandalf #70 před 2 lety

    2Daidalos66: Dobře, ale recenze by měla být psaná tak, aby nezohledňovala například, kdo danou strategii vyrobil. Přeloženo do češtiny - kdyby to vyšlo pod úplně jiným názvem a od úplně jiný firmy, tak se musíme ptát
    1) opravdu by recenze vyšla tak rychle?
    2) opravdu by hra měla 10/10?
    Nejde o to, jaký má recenze vliv na tebe nebo na jiný - jde o to, že tady máme herní web, který by měl dodržovat určité kritéria a postupy hodnocení, která by pro něj měly být jednotná a hlavně závazná (aby se čtenář mohl zorientovat). Opravdu si myslíš, že je korektní i vůči čtenářům hru recenzovat po dvou dnech hraní (tím spíš u takovéhoto titulu)? Opravdu je správný hru hodnotit pouze z poloviny (bez MP) a dát ji 10/10, i přes různé nedostatky, které má. Osobně jsem vždycky žil v tom, že 10/10 by měly dostat hry, které se nějakým způsobem zapíšou nesmazatelně do herní historie, přinesou něco převratného, něco nového, jsou bezchybně. To SC2 rozhodně nesplňuje (i když nepochybuju o tom, že se jedná o kvalitní hru). Není revolucí, je evolucí (ostatně Blizzard to ani nijak nepopírá), bez chyb taky není a z hlediska hodnocení singlu - tak 15 hodin je takový normální průměr, otázkou taky je, jestli do hodnocení nezapočíst fakt, že je hra rozkouskovaná na tři díly. Opakuju - tohle není chyba SC2 jako takového - tohle je chyba recenzenta a EG, který se nejspíš nechal unést a ve snaze vyplodit "první recenzi na českém webu" vydal tento výtvor.
  • mikeyboy_offlimits #71 před 2 lety

    1. ok psat tady nejakej muj uhel pohledu je asi fakt zbytecny, ale vy vsichni co tady blabolite ze to neni originalni, tak mi prosim reknete o by jste si jako predstavovali ? Me prijde originalni to ze si muzete ruzne volit poradi misi, vsochno to kecani kolem na hyperionu a jak je vlastne ten pribeh vypravenej, navic napln vetsiny misi mi prijde pomerne napadita a celkem casto obmenovana. Dal mi pripada super zabavnej napad s achivmentama kterej je zas jen od blizzu. A rict ze jsou to zase ty stejny tri rasy v jine grafice je fakt blbost. Najednu stanu jo, ale prijde mi ze je tam mnohem vic zmen a jsou vic vyladeny nez kdejakej paskvil sequel Command & Conqueru od EA.

    2.ta recenze nebyla zaplacena. Omg VETSINA lidi si to koupila v predobjednavce, a jsem si jistej ze ten zbytecek co na recenze cekal, to urcite nepujde koupit rovnou kvuli jedne recenzi na Eurogameru. A Dost pochybuju ze se nepodiva kde a zokolik to maji jinde, kdyz to maj fakt vsude.

    3. navic netusim o jakejch chybach tady vsichni furt mluvite, ja jich nasel hodne malo, stejne jako bugu. A celkove je to vyladeny fakt luxusne. Byl bych rad kdyby tady nkdo ty chyb vypsal diky :)

    4. jen tak mimochodem vetsina lidi furt blahoreci BioWare a Mass Effect, a nikdo nenadava ze to Bioware planovalo jako trilogii. Proc tam lidi neblabolite ze si tretinu hry kupovat nebudete ? Tam si kupujete jen pribeh a skoro nic novyho. U Stara jsem si jistej ze kazdej datac tu hru masivne rozsiri a to jak SP tak MP.

    5 zajimavej postreh, recenze vysla do druhyho dne. No nebudu soudit jako moc mohl redaktor posoudit kvalitu hry a kolik toho ze SP vlastne videl a zkusil ( tezsi obtiznosti, achievy, atd. ), ale je zajimavy ze tady hned vsichni zacali prolamovat svoje negativni nazory na hru a je tede otazka kolik toho ze hry videli prispevatele do komentaru, ze ? Ha s hodnocenim 10/10 souhlasim, protoze mi hra vskutku prijde jako zasadni EVOLUCE herniho zanru a jsem si jistej ze se to pokusi spousta firem delat stejne, jako v podstate uz od pocatku RTS, ze ? A popravde to proste neni jen dalsi stupidni sequel.

    6.oddeleni single a multiplayer recenze se dela u spousty jinejch her, nevidim duvod proc by to tu melo byt jinak. Navic bych si dovedl predstavit i recenzi samotnyho bnetu.

    P.S. FAKT ME ZAJIMAJI KONKRETNI NEDOSTATK HRY ( ja nasel zatim jen jeden, a to jsem hru dohral na normal vcetne vsech achievu a neco i na hard - a to zpusob jakym funguje ukladani kampane :) )
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 16:33
  • mikeyboy_offlimits #72 před 2 lety

    Zdenda666:

    "106 : Srovnavat RPG s RTS no to musi byt poradny matros to co musis brat.
    P.S datadisky nestoji tolik co puvodni hry"

    Odpoved:
    Kdo srovnava RTS a RPG ? RPG - pribeh rozsekanej do tri casti a RTS - pribeh rozsekanej do tri casti, je uplne to stejny, to neni srovnani na zaklade zanrovejch charakteristik. V obou pripadech dostanes plnohodnoutnou hru a v dalsi casti e to rozsiri a pribeh pokracuje. .... a jen bych rad podotkl ze od Blizzu nikdy nezaznelo ze Heart of The Swarm a Protoska cast budou datace, oni jasne rekli ze to vyjde na tri pnohodnotny CASTI, o datadiscich nebyla ani rec, to jen cesky media to tak oznacili :) ... enjoy

    P.S. diky za napsani aspon jednoho nedostatku :)
    Editováno od 2 v 01/08/10 @ 17:20
  • mjor #73 před 2 lety

    Zdravím mikeyboy_offlimits chces nedostatky :-)
    -tupá "inteligence" - soupeř nikdy neutočí nejdříve na léčitele pak stačí 20 ks +5 léčitelů a jseš nesmrtelnej
    -čekal jsem víc taktizování ..zase stačí postavit co nejvíc Battlecruiser a seš king
    -interface je big proč
    čus
  • mikeyboy_offlimits #74 před 2 lety

    - ano na medium/normal nic moc ..... hard, brutal insane ... next
    - proti AI - hard, very hard, insane .... proti lidem - zalezi jak se kdo chytne a stihne zareagovat
    - tady se fakt nechytam :)

    navic ja nerikam ze tam nejsou jen ze jsem je nenasel, ale je pravda ze custom games proti compu jsem jen jednou zkusil, takze tezko soudit presne, kazdopadne co jsem se ale bavil tak vyssi obtiznosti nejsou tak spatny
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 17:31
  • xgandalf #75 před 2 lety

    Viděl bych tam jeden docela zásadní rozdíl - Mass Effect 2 byl vyvíjenej jako úplně nová hra - včetně enginu, včetně herního schématu (srovnej ME1 a ME2), spojujícím prvkem je příběh (stejně tak můžeš nadávat na to, že BG1 a BG2 nebyly jedna hra). SC2 vyjde na stejném enginu, na již vytvořených pravidlech pro první část SC2, čili dodělává se prakticky příběh. Něco takového naprosto běžně vychází jako datadisk, ne jako plná hra (to ještě nikdo neví, jestli například SC2 nebude vyžadovat SC2 puvodni apod.). Tolik k tomu zásadnímu.

    K recenzi - přeloženo do češtiny, když hra bude mít tragickej multiplayer, tak si zaslouží 10/10? Tohle hodnocení by měly dostávat pouze opravdové perly, hry, které jsou prakticky dokonalé. Po dvou dnech je někdo schopnej něco takovýho posoudit? Jinak viz moje předchozí příspěvky. V ostatních bodech se celkem shodnem
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 17:33
  • avp8 #76 před 2 lety

    - zastarale herní mechanizmy
    - LAN
    - minimum inovaci
    - vetsina "novinek" vybrana z W40k: DoW2
    - klišé příběh
    - lineární mise
    - cena

    Prakticky remake s jinym pribehem.
    Ale clovek musi obdivovat marketing activision ze dokaze z lidi vytahnout 3*1400 za remake 12 let staré hry a ještě jsou za to rádi =) Skoro jako Microsoft s MS Office :D
  • mikeyboy_offlimits #77 před 2 lety

    xgandalf:

    s tim prvnim bodem nesouhlasim Blizz si dela engine sam a BioWare is jen upravuje UE3, takze to neni uplne to stejny. Jasny je ze to co vyjde dal muze byt presne jak rikas, ale je blbost to proklamovat jako jisty a soudit na zaklade toho prvni dil :) Jak to tady spousta lidi dela.

    s tim ze je recenze spichla nafofr souhlasim, nadruhou stranu kazdej je nejakej a nekomu to muze prijit na 10/10 nekomu ne to je proste individualni :)

    avp8:

    - kdo to dela jinak ? :)
    - souhlas v tomhle bode, moc netusim jak poficim skamosema pres moji wifinu v osmi lidech :(
    - to je to stejny co bod jedna
    - vsichni urcity veci kopiruji, to muzes rovnou rict ze vetsina firem dlouho kopirovala a porad se snazi o to kopirovat blizz
    - otazka nazoru, zas tak bych to nedramatizoval a pockal si jak to pujde dal
    - no nevim co bys od RTS se silnym zamerenim na pribeh chtel
    - s cenou se shodnem, je to sproste drahy pri porovnani s jinejma vecma

    za remake bych to neoznacil
  • avp8 #78 před 2 lety

    No nevím, většina velkých studii to dělá jinak, alespon ty co znám já. Od blizzardu se moc nekopiruje, spis naopak, vse co maj krom Diabla jsou kopie.

    Nehlede na to nechapu co na tom muze nekdo nazyvat strategii, v porovnani s CoH nebo DoW2 to nema snad zadne strategické vlastnosti =) Vyrobit co nejrychleji hordu vojaku a poslat je na nepritele...hmm.
  • IvanBernatek #79 před 2 lety

    No technická stránka je dost rozporuplná. chybí antialiasing a musí se vynucovat přes utility driverů, de sync bug, který trápí hru na českejch xpčkách (a kdo ví kde ještě) je dost průšvih, už jen proto, že ho neodstranili od bety. A hrabat se v registrech aby šel multiplayer...to je dost hell. Udělal jsem to a náhle nešly otvírat dokuemtny. Hypovaný projekt s takovým rozpočtem a nevychytají toto?
  • mjor #80 před 2 lety

    jo a víte proč stojí v Německu 39 eur a u nás taková raketa ?!
  • mjor #81 před 2 lety

    Musíme si přiznat,že doba kdy každá hra byla výzva je prič (bohužel) ...dneska o kvalitě hry rozhodují manageří a né vývojáři !!!!:-(
  • mikeyboy_offlimits #82 před 2 lety

    avp8:

    co se hernich mechanizmu tyce, tak treba me to od blizzu vyhovuje a rad se ridim prislovym "kdyz to funguje dobre, tak to nech tak jak to je", ale zase je to dost subjektivni

    strategie mozna neni u min zkusenejch hracu, ale cim vis tim vic taktiky a zadny hordy jednotek, ale spravna kombinace a jejich ovladani, vyuziti terenu atd.

    mjor:

    to ze by tam nebyla vyzva bych netvrdil, spis mi prijde ze mezi obtiznostma jsou desny skoky a neni to plynuly zvyseni obtiznosti :)
  • avp8 #83 před 2 lety

    Mno nevim, a hlavne pouzivat takova silna slova v recenzi, typu "revoluce" "evoluce" žánru, "mistrovské dílo" přitom tam nikde není uvedenej jedinej revolucni fakt co by me posadil na zadek. je to proste jednička předěla na do vylešeného enginu z W3 s novejma texturama a GUI, par novejma jednotkama, přidali nejakej ten vyzkum a pasaze na lodi aby to nebylo uplne suche a tim to hasne. A novej battle.net ale ten nezrahrnuju do vlastnosti hry. Spis je to dalsi forma DRM ktera omezuje LAN hraní. Jak již někdo napsal víše, kdyby s tímhle přišlo kterekoliv jiné méně známe studio dostane tak 5/10 a nazdar.

    Se vsadim ze i kdyby prisel BLizzard se svym "next gen" MMO jako naprostou kopii WoW akorad s jinym prostredim a rasama tak dostanou 10/10 a je to revoluce v zanru =)
  • mikeyboy_offlimits #84 před 2 lety

    evoluce to urcite je, revoluce spis ne ..... mistrovsky dilo je zas jen subjektivni nazor a me se SC2 tak hodne libi a za mistrovsky dilo bych ho povazoval

    engine neni upravena WC3 ani nahodhou

    bnet je mnohem vic nez jen jina forma DRM, a ma podle me vic plusu nez minusu

    a blizz je uz pro me co se MMO tyce mrtvej potom co udelal s wowkem :D
  • mikeyboy_offlimits #85 před 2 lety

    Zdenda666: ja nikdy RTS a RPG JAKO ZANRY nesrovnaval ... jen jsem rekl ze obe firmy se rozhodli rozdelit to na tri casti, ktery v podstate jsou ta sama hra akorat pokracuje pribeh .... problem je v tom ze ME kazdej opevuje a na Blizz lidi kvuli tomu hazej spinu ... nesrovnavam zanry ale marketingovy rozhodnuti vyrobcu a to jak se k tomu lidi stavej !!!

    navic je potreba si uvedomit ze v RTS mas dost omezeny moznosti jak rozvijet pribeh. urcite sam uznas ze RPG jsou hry primo staveny na pribehu, kdezto u RTS to neni to uplne nejhlavnejsi

    ja tady nechci obhajovat blizz donekonecna ani SC2 je to kazdyho vec. Ale proste me stve ze je furt pomlouvanej za neco co delaj ostatni a u nich to nikomu tak extra nevadi a lidi mlci.

    a ano prerek jsem se a rek datac, pac to tak u nas kazdej pouziva. Co se ale toho MP obsahu tak predpokladam ze to bude jako WoW. MP obsah bude pro vsechny jako patch na stazeni a kampan pak v krabici ( doufam ).
    Editováno od 1 v 01/08/10 @ 20:09
  • mjor #86 před 2 lety

    mikeyboy_offlimits

    ..právě dříve byla hlavně jedna obtížnost a poper se s ní jak nelíp umíš ..u SC2 máš po neúspěchu výběr jakou obtížnost ..to pak každej říka jak rychle to dohrál
  • mikeyboy_offlimits #87 před 2 lety

    mjor: lol vim jak to myslis :) .... jo no casy se meni .... jeste dobre pamatuju prvni splinter cell :D
  • Matthew.J #88 před 2 lety

    mikeyboy_offlimits: OMG trilogie a rozdělení jedné hry na tři části (navíc za takovů cenu) je neco úplně jiného LOL. Možná ti pomože pochopit co to znamená trilogie když si uvědomíš že Diablo bude trilogie až vyjde DIII.