The Sims 3: Hrátky osudu

Místo obyčejného dětství zažijete něco speciálního.

Dost možná jistější než pravidelná obměna ročních období je přísun nových titulů značky The Sims. Po nedávné odbočce do středověku v podobě Sims Medieval tentokrát zataháme za nitky osudu postavičkám v Sunset Valley, vesničce obývané obyvateli hry The Sims 3. V pořadí čtvrté plnohodnotné rozšíření třetího dílu si zahrává s osudy všech místních obyvatel napříč všemi generacemi.

Cesta simím životem v podání Hrátek osudu začíná hned v útlém dětství, kam vnášejí řadu nových elementů od kočárků, spousty nových hraček až po imaginární kamarády. Těm nejmenším nezbedníkům a zvědavcům zajisté pořídíte dřevěnou klubovnu v korunách stromů, kde si nejen mohou hrát se svými vrstevníky a všemožně dovádět, ale také lumpačit například poléváním nic netušících kolemjdoucích. Co by to bylo za skrýš, kdybychom si ji nemohli pojmenovat nebo zamezit přístup kluků či holek.

Když už jsme u pohlaví, tak děvčata jistě uvítají pohádkový hrad a kluci pak futuristický přístřešek. Množství různých prolézaček pro nejmenší a jejich provedení si zaslouží jedině pochválit! Datadisk se na generaci nejmladších ostatně zaměřuje velmi intenzivně. Dětské pokojíčky nově můžeme vybavit dvoupatrovými postelemi a samostatnou kapitolou je přítomnost nové pečovatelské kariéry pro dospělé. Malých výrostků si tak užijeme doslova více než dost.

Také dospívající teenageři se dočkají plno nového. Buďte si jisti, že v domácnosti nikdy nebude nouze o nečekaná překvapení. Mohou totiž dělat různé schválnosti a škodolibé pastičky na ostatní, za což jim dospělí vždy patřičně vyčiní nějakým tím zákazem. Pochopitelně nepřijdete o bujaré večírky do ranních hodin. O něco starší jedinci se dočkají vlastního maturitního večírku se vší slávou a celou řadou nečekaných událostí. Jistě nemusím poznamenávat, že nervozita bude vysloveně na každém rohu a cesta za vysněnou maturitní fotkou do alba strastiplná.

Ani dospělí nejsou ochuzeni o různé novinky. Jednak se jim nabízí experimentování s výrobou lektvarů, které skrývají mnoho tajemného. Především je však může zaskočit krize středního věku. A o tom, že to není jen tak nějaká nenápadná krize, svědčí taková přání jako touha pořídit si drahé auto (ve hře jsou dva nové sporťáky), nechat si narůst pořádné vousy až dokonce po přání odstěhovat se z domu. Pokud vaše postavička dospěje právě do stavu krize středního věku začnou se ve hře objevovat speciálně podbarvená přání, jejichž výběr musíte pečlivě zvážit – jakmile si nějaké vyberete mezi čtveřici aktuálně plněných, již jej nezvrátíte zpátky. Tedy, ta možnost zde pochopitelně je, ale takové nesplněné přání z krizového období vede jen a jen k další frustraci.

Větším životním změnám a následkům způsobeným tímto obdobím je možné předejít terapií v místní klinice. Svatební veselí je nyní také o poznání propracovanější – od rozlučky se svobodou přes společné krájení dortu až po přijímání novomanželských darů. A pozor ve spojení s předchozími datadisky Šťastná cesta můžete vyrazit na líbánky do exotických krajů a rozlučku v případě provázání se Sims 3: Po setmění pořádat v místním klubu, kam mimochodem dorazí dokonce i tanečnice.

Trailer z datadisku

Staříci toho nemají zdaleka tolik zajímavého jako ostatní generace, nicméně mohou si pořídit starožitný nábytek, pořádat stařecké dýchánky, nadávat na svět a několik dalších věcí. Jednou z těch zajímavějších je možnost převléci se do akademické róby v níž mohou „zpříjemňovat" promoce svých vnuků. Asi nejvtipnější je stařecká hůl se kterou se mohou důchodci promenádovat hned několika styly. Pomalu se belhající důchodci s berlemi vypadají mnohdy až roztomile.

Vedle již zmíněných generačních inovací se dočkáme také několika dalších drobností. Tradičně několika nových účesů a oblečení v editoru tvorby simů, různých objektů (například spacák pro spaní pod širákem). Zřejmě v rámci prolínání virtuálního světa s tím reálným máme, k již tak bohatým možnostem přetavit vše k obrazu svému, šanci ovlivňovat už i ochlupení vytvářených postaviček. Zatím však pouze pánského osazenstva herního světa a to jen v oblasti hrudní a břišní – ach jo, kdo ví! Tak třeba příště v jiném datadisku a o poznání podrobněji :)

Když je řeč o prolínání světů, tak zde dochází také ke střetu toho simvirtuálního s websociálním. Tedy ke sdílení zážitků postav na Facebook přímo ze hry. Zvědavým technikům jistě přijde vhod digitální kamera s možností natáčet videa přímo ve hře prostřednictvím first person režimu. Nicméně použitelné to příliš není a jedná se tak víceméně o zpestření do počtu. Nahrané sekvence si vaše postavičky mohou pouštět na svých vyleštěných televizorech.

Většina věcí z datadisku mohla být obsahem základní hry – a to neberte jen jako lacinou frázi – v případě Hrátek osudu to platí oprávněněji než kdy předtím. Nicméně opravdoví zarytí fanoušci série si jistě přijdou na své. O tom nepochybuji. Méně zběhlí hráči si tentokrát ovšem moc parády neužijí. Prostě místo obyčejného dětství zažijete dětství o něco méně obyčejné, místo večírků zařádíte na mega-večírcích a v důchodu se tomu všemu vysmějete s holí v ruce. Lehce nadprůměrný datadisk ztrácející se v přílišné rozmělněnosti a absenci zásadnějších svěžích prvků.

VERDIKT: Hrátky osudu jsou rozpačitým rozšířením a to paradoxně zejména vlivem přílišné roztříštěnosti mezi jednotlivé generace. Je sice příjemné, že poměrně vyváženě nabízí nové možnosti napříč jednotlivými věkovými fázemi hry, jenže občasným hráčům nenabízí téměř absolutně žádné lákadlo.

Datadisk The Sims 3: Hrátky osudu pro PC s českými titulky je ode dneška v prodeji za 749 Kč a na Xzone k němu můžete získat další datadisky s 50% slevou.

6 / 10

The Sims 3