Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Zaklínač 2 (Witcher 2)

S novým enginem a střídáním dne s nocí.

Když byl vloni oznámen konzolový port polského Zaklínače, říkali jeho tvůrci otevřeně, že jde o technologii, se kterou se chtějí naučit a později jí využít při tvorbě dvojky.

Ostatně aby ne: od vydání tohohle polského akčního RPGčka podle příběhů fantasy spisovatele Andrzeje Sapkowského se jim podařilo prodat přes 1,2 milionu kusů a vstřícným přístupem k hráčské obci kolem Zaklínače de facto vybudovali novou komunitu. Dnes máme tu čest vám poprvé představit pokračování The Witcher 2, které ponese podtitul Assassins of Kings.

"Dokud bude desátník Zyvik na stráži, žádný elf tudy neprojde! A já jsem opravdový voják!" křičí kdosi ze strážné věze na hradbách. Obloha je zamračená, v tmavomodře saturovaných konturách, prapory povlávají ve větru a celé to má předzvěst nějakých temných událostí. K hradbám přistupuje bělovlasý zaklínač, hlavní hrdina Geralt, a brána se otevírá.

Upozornění: v následující vteřině bude tento záběr plný krve.

Tvůrci chtějí totiž s dvojkou ještě zintenzivnit zážitek z celého příběhu a posunout ho pokud možná co nejblíž k filmu. Cesty k tomu vedou dvě, když tím prvním úkolem autorů je usilovat o co nejpůsobivější scény.

Jeden ze zakladatelů firmy, Marcin Iwinski, to ihned názorně demonstruje záběrem na Geralta, který z výšky přehlíží hořící město. Stany plápolají ve větru a ke hvězdnému nebi posílají plápolající záři; pak nad tím vším přelétne drak a další salvou ohně vznítí několik dalších budov.

"Pro dvojku jsme vymysleli nový systém střídání dne a noci," vysvětluje Iwinski a hned pouští ilustrační záběr na tábor: nejprve se u stanů prodlužují stíny, pak postupně zrůžoví oblaka, až se začne smrákat, oheň u táboriště je o to patrnější a nakonec to celé pohltí tma.

Princezno, kdykoliv jindy bych vám ve stanu s těmi šaty pomohl dolů, ale...

Velký vliv na filmovost druhého dílu bude mít i systém dialogů, díky kterému budete mít možnost přímo ovlivnit další příběh.

Jeden příklad za všechny: jakási dívčina právě prosí Geralta, aby nechodil za králem. "Poslední dobou nemá dobrou náladu, věř tomu, co říká Zyvik," prosí bělovlasého. "Anebo se podívej, jak před královským stanem venku visí mrtvoly."

Pak holka Geralta obejme; pozor, vypadá to, že hlavní hrdina bude mít milenku. Anebo ne? Záleží jen na tom, jak si vyberete: pokud dívce lásku neprojevíte, odtáhne se a za chvíli už je pryč. "Myslel jsem, že milovala mě!" vyčítá si pak třetí postava, když dívku od Geralta odvádí pryč.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

The Witcher 2: Assassins of Kings

Xbox 360, PC

Related topics
About the Author

Agarwel Idiriz

Contributor

Comments