Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Za nástup digi.distribuce mohou obchody

Zástupce 1C je obvinil za malý odběr her.

Podle Darryla Stilla, mezinárodního ředitele distribuce 1C, si prodejci krabicových her teprve teď dodatečně uvědomují, že o tituly pro PC je stále zájem a proto se snaží výhružkami vydobýt ztracenou pozici. Naráží tím na nedávné pohrození embargem ze strany britských obchodů na všechny hry používající Steam.

Za popularitu služeb jako je Steam, Direct2Drive nebo Impulse si podle zástupce 1C mohou prodejci krabicovek především sami tím, jak neustále zmenšovali objem svých skladů. Nebo jak upřednostňují každou dětskou hru pro konzoli, namísto aby se více věnovali dobře hodnoceným titulům pro PC.

"Pamatuju si, jak za mnou do kanceláře kdysi přišel jeden vydavatel a celý zčervenal, když mi začal vysvětlovat, proč si nejmenovaný přední herní řetězec objednal jen třicet kusů naší nejnovější hry. 'Mají třicet obchodů, tak si vzali jeden kus pro každou pobočku', říkal a pořád upozorňoval na to, že zákazníci prostě nemají zájem," napsal Still na serveru MCVUK.

"Já jsem měl ale tehdy zrovna otevřenou stránku se Steamem, kde se v reálném čase ukazují prodejní data, takže když tenhle chlapík domluvil, opáčil jsem: Za tu chvilku, kterou vám trvalo podat tohle vysvětlení, jsme na Steamu prodali pětačtyřicet kusů."

1C vydělává digitálním prodejem podstatně víc než skrze distribuci klasických krabicových verzí a navíc šetří na nákladech za výrobu. Momentálně firma využívá distribučních kanálů sedmadvaceti různých prodejců.

Read this next