A Way Out recenze jen 6/10

GameSpot a PC Gamer se shodli.

Tak nadějně to podle všeho vypadalo... Až do posledního okamžiku se všichni právem domnívali, že dnes vycházející A Way Out (Alza.cz) bude aspoň devítka.

Nicméně unikátní kooperativní koncept se ukázal být až příliš odvážným a v řadě věcí dost drhne. Shodly se na tom recenze od dvou renomovaných magazínů, GameSpotu a PC Gameru. Od obou dostalo dílo Josefa Farese jen 6/10.

Třeba řešení split-screenu, který automaticky zaostřuje na toho z dvojice, kdo dělá něco zajímavějšího. Prý irituje, když hovoříte s přátelskou NPC postavou a váš kolega v ten samý moment zapne cutscénu, takže přijdete o zbytek vaší konverzace. Jindy zlobí, když obě postavy s někým mluví naráz a audio z obou dialogů se tlučou přes sebe, což částečně vyřeší jen zapnutí titulků pro každou postavu. Z těchto věcí se zdá, jako by prostě jen někdo spojil dvě singleplayerové hry v jednu.

V čem hra dle recenzentů exceluje, je nutnost kooperace během sedmi až osmihodinové doby - například když jeden chlapík boří zeď za záchodem a druhý hlídá, jestli okolo nejde dozorce. Problémem ale dle GameSpotu je starání se o druhou postavu hlavně kvůli tomu, že sedí vedle vás na gauči, nikoli kvůli tomu, že byste si k ní během hraní vytvořili silnější pouto. Dialogy jsou prý často náhle useknuté, nedospělé, nezajímavé, špatně napsané a bez emocí.

Jiným nedostatkem A Way Out má být přemíra mačkacích miniher, kdy je nutné mačkat tlačítka přesně v daný okamžik, zejména závěr je prý jen o tomhle. Extra zklamáním pak je prý třetí a čtvrtý akt s pouze průměrnou střílecí akcí, bez nutnosti starat se o cokoli jiného a bez nápadu. Chválu si naopak zasloužilo pestré prostředí, které je plné interaktivních objektů, puzzlů a lidí, se kterými lze pohovořit. Nejlepší má být úplný začátek hry, kde dynamický co-op naprosto vyniká.

Také PC Gamer si stěžuje na scénář, který prý působí, jako by byl jen okopírován z béčkových filmů, že dopředu uhádnete, co kdo za chvíli pronese (klišé a fráze). Hra prý působí jako chudý příbuzný Uncharted, kde jsou nemotorné boje na férovku, jen krátké epizody složené z honiček či útěku od nebezpečí, ale kamera v nich funguje jen sporadicky.

A Way Out