Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Absolutní krása a ždímání maxima z konzolí - technický test A Plague Tale Requiem

Srovnání verzí.

Už dříve se to nazývalo černým koněm letošního podzimu a nakonec to bude nejspíš ještě něco mnohem většího.

Kolegové z Digital Foundry přinesli dlouho očekávaný technický rozbor A Plague Tale: Requiem, které nazvali "dechberoucí ukázkou schopností PS5 a Xbox Series, s absolutně krásnou grafikou, která z nich ždíme maximum".

Pokrok oproti předešlému dílu Innocence je často až omračující, přičemž jediným zádrhelem je, co se už vědělo - že Asobo Studio upřednostnilo 30fps namísto snah o 60fps.

Raytracing je přítomen exkluzivně v PC verzi, která trpí problémem s kamerou.

Levely v Requiem jsou oproti předchůdci mnohem rozlehlejší, s větším dohledem do dálky, lepším zpracováním materiálů, hustotou objektů, obloze ve vyšším rozlišení a větším počtem NPC postav na scéně. Modely postav jsou navíc výrazně detailnější než minule.

PS5 a Xbox Series X verze jedou v nativních 1440p, s rekonstrukcí do 2160p. Oproti tomu Xbox Series S zvládá jen nativních 900p, s ambient occlusion v horší kvalitě a méně hustou vegetací v dálce.

Nejstabilnější framerate má hra na Xbox Series X (většinu času v 30fps), zatímco PS5 verze občas může občas padat až do 25fps či 20fps, pokud jde o výpočetně náročnou scénu.

Read this next