Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Analytik: Lidé si nekupují konzole kvůli parametrům

Xbox One X prý může mít problém.

Hodně se toho napsalo o vysoké ceně Xbox One X (Alza.cz), kvůli níž mnozí chystanému stroji od Microsoftu nevěří. Jenže je tady ještě jiný problematický aspekt, který ve víru události okolo E3 trochu zapadl, přesto je neméně důležitý.

Upozornil na něj Karol Severin, vrchní analytik věnovaný hrám z firmy MIDiA Research zabývající se průzkumem trhu. V interview pro WCCFTech byl vůči Microsoftu až nezvykle odvážný:

"Lidé si nekupují konzole kvůli jejich specifikacím. Stejně jako u VR či jinde platí, že obsah je králem. Konzole se prodávají kvůli tomu, protože dovolují zákazníkům užít si herní katalog. Pokud toto nenaplní představy zákazníků, produkt nebude úspěšný. Xbox One X s tímto může mít problém."

Analytik narážel na to, že pro Xbox One X nebudou existovat žádné exkluzivní hry, jak známo, všechny musejí povinně běžet i na původním modelu X1. A rozlišení 4K či pár efektů navíc (či kratší nahrávací časy v Shadow of War, více konkrétního toho zatím nevíme) u nevýrazných startovních titulů typu Crackdown 3 nemusí ospravedlnit dvojnásobnou pořizovací cenu.

Záleží prý také na tom, jak bude výrobce Xbox One X propagovat a situovat na trhu. Pokud Microsoft vytvoří marketingový příběh, že konzole je stejně výkonná jako PC, mohlo by se to prý ujmout, protože hráči na PC jsou zvyklí utrácet mnohem vyšší částky za herní hardware.

"Klíčové však jako vždy bude, jaký pocit si z toho odnesou zákazníci - jestli v X1X shledají skutečně kvalitnější herní zážitek, což je kombinace ohromující grafiky, plynulosti her a dalších zábavních schopností konzole vedle hraní," myslí si Karol Severin.

Read this next