BioShock Infinite

Nejlepší předváděčka gamescomu!

„Pevně doufáme, že pro vás bude zlatým hřebem výstavy,“ zakončil kreativní ředitel Irrational Games svůj úvod do prezentace BioShock Infinite. A spustil demo, které v mé mysli zanechalo takové nadšení, že jsem vážně uvažoval nad vykašláním se na další prezentace a zopakováním si této. Stejně jako pro drtivou většinu ostatních návštěvníků, i z mojí perspektivy šlo o nejúžasnější událost celého gamescomu. Z fenomenálně stylizovaného sálu 2K Games jsem odešel pln dojmů, které se jen těžko dají sdělit černé na bílém. Bez debaty šlo o největší zážitek.

K novému dílu BioShocku tudíž přistoupím pozvolna a rozvážně. Infinite si mě získal už při svém oznámení před týdnem. Jen jméno vývojářského studia samo o sobě a Ken Levine jakožto šéf projektu jsou zárukou kvality, ale ještě více mi uhranulo zasazení hry. Jak časově, tak co do místa - dovolte mi tedy nejprve vylíčit informace o pozadí Infinite, které bych si zahrál už jen kvůli jeho příběhu.

8

Začátek 20. století videoherní průmysl úspěšně ignoruje a přitom šlo o éru grandiózních změn a vynálezů, které neměly obdoby. Lidé, konkrétně Američané, na sebe byli právem pyšní a v příběhu Infinite chtěli technologickou osvětu šířit po celém světě. Způsob zvolili nevídaný – postavili megalomanské, dech beroucí město Columbia, které se vznášelo vzduchem a jehož smyslem bylo cestování po celém světě a ukazování ostatním lidem, tehdy zpravidla v konzervativních monarchiích a tvrdších režimech, kde leží budoucnost.

Vláda si však brzy uvědomila armádní potenciál Columbie, ze které se dost dobře mohl stát ekvivalent ke Hvězdě smrti ze Star Wars a projekt tudíž radši zastavila. Nedlouho poté zmizela i Columbia a od té doby se jen čas od času objevovala někde na obloze, na náhodných místech všude kolem světa, aniž by někdo věděl za jakým účelem a pod čím velením. Svou tajemností si získala děsivou, strach nahánějící reputaci.

1

Booker DeWitt, hlavní hrdina hry a bývalý bouchač, dostane - díky své uznávané zarputilosti a detektivní schopnosti zvládnout každou zakázku, delikátní úkol – najít a zachránit dívku Elizabeth. Booker takovýchto džobů splnil již hromady, ale nyní to má jeden háček. Elizabeth je zvláštní. Navíc vězněna v Columbii. A nikdo neví, kde přesně Columbie je...

Trailer jste asi již všichni viděli, ale jaký je BioShock Infinite skutečně v pohybu? Fenomenální! Stačilo mi, aby se producent hry pomalu rozhlédl po jednom z létajících ostrůvků Columbie a už jsem lapal po dechu. Vzpomínáte na trailer? Nádhera, což? Leč video bylo jen zlomkem té senzace, co byla k vidění v GC demu.

2

Domky, paneláky, kostely, zahradní altánky, bary, restaurace - to vše stylizované do raného 20. století. A jako kontrast masivní děla, horkovzdušné balóny, futuristické mosty, nadpřirozené schopnosti a bláznivé vzdušné kolejnice mezi ostrovy Columbie, na které může Booker skočit a pomocí háku po nich bleskově přejet přes nedozírnou propast. Jak říkal Ken Levine, příběh není zasazen do začátku 20. století – on je zasazen pouze do kontextu té doby, vypůjčuje si z ní náladu lidí, jejich ambice, architekturu, filozofické postoje..., ale svévolně si s nimi pohrává.

Demo BioShock Infinite se vlastně strašlivě těžko popisuje. Od podobně umělecké hry byste to asi nečekali, ale ona měla neskonalý spád a našlapaný trailer vlastně naznačil tempo hry (nebo aspoň předem upravené gamescom předváděčky). Jen co se hráč na začátku trochu porozhlédl a pokochal, už jeho směrem začala padat kostelní věž a chodník drtící zvon zastavil Bookerovi kousek před nosem.

To už ale slyšel jakéhosi bláznivého dědulu hulákat a rozprávět pro neviditelné publikum. Byl zrovna v pasáži, kde nadával na imigranty a na povinnost jedince obětovat se pro celek, když ho Booker vyrušil. Chlapík se zničehonic děsně naštval a než stačil dostat kulku mezi oči, opustil svůj, agresivními slogany ověšený pult a už odjížděl na horské dráze. Chvilku na to měl pod kontrolou kanón, kterým ze spodního ostrova střílel přímo na hráče. Co jsou sakra ti lidé v Columbii zač?

3

I začal infarktový sled neuvěřitelných momentů. Jízda po kolejnici dolů na vedlejší ostrov, zásah dělovou koulí, pád na vedlejší kolej a pseudo-rytířský souboj s protijedoucím nepřítelem, visícím na vedlejší koleji a s ocelovou trubkou v ruce. Několik vteřin na to jsem již sledoval explozi minometu a „kouzlem“ přivolané hejno vran, kteroužto schopnost hráč jakoby ukradl od svého nepřítele a použil proti bandě ostatních. Ti pak často přepadávají přes zábradlí a letí do hlubin...

Reklama

Související obsah

PovinnostRECENZE Half-Life: Alyx

Už nic nestojí mezi vámi a zážitkem.

Koronavirus neovlivní start PlayStation 5 ani Xbox Series X

Ale co startovní hry? Vyjádření Microsoftu a Sony.

Hardwarový týdeník hráčů - 12/2020

Zvuková karta pro hráče, AMD zvyšuje náskok, notebook Asus...

O evoluci Kings Bounty 2: od Heroesů až po Kingdom Come

Druhý, "retro" vývojářský deníček.

Také na webu...

Hardwarový týdeník hráčů - 12/2020

Zvuková karta pro hráče, AMD zvyšuje náskok, notebook Asus...

Nalezen plakát na kampaň Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered

V souborech posledního updatu loňského dílu.

Unikl termín Dark Pictures: Little Hope

Už docela brzy + další info, obal.

O multiplayeru Microsoft Flight Simulator 2020

Objasněny režimy či technologie.

- komentáře (17)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna