13. podcast: Ubisoft a PC, SW: The Old Republic, GreenManGaming

Plus speciální vstup o konferenci českých vývojářů.

Ve šťastném třináctém podcastu jsme se sešli pouze ve třech, protože Michal Jonáš na poslední chvíli účast zrušil. I tak se ale trojice Aleš, Honza, Adam dostala ke spoustě témat.

Jako první jsme se podívali na Ubisoft, který pomalu, ale jistě opouští PC (03:29). Ubisoft tvrdí, že 95 procent zákazníků by si hru stejně ukradlo. Což je o 2 procenta menší číslo, než se kterým přišel šéf Bohemia Interactive, Marek Španěl. Ničí pirátství opravdu PC scénu? Aleš si myslí něco trochu jiného, ale Adam s Honzou mají jasno.

Jako druhé téma byla nová digitální distribuce na českém trhu, GreenManGaming (19:11). Jaké přinese výhody oproti lokální i globální konkurenci? Jaká jsou její specifika a co by měla udělat pro to, aby uspěla? A když už bylo téma skoro uzavřené, povedlo se Alešovi a Honzovi zase rozpálit Adama, který se očividně nespokojí s ničím, co je horší, než Steam.

Z obecných témat jsme pak ale přešli konečně na konkrétní hru a to zřejmě nejočekávanější MMORPG posledních let - Star Wars: The Old Republic (45:42). Aleš hrál betaverzi a jako člověk, který nemá s MMORPG hrami velké zkušenosti, mohl nabídnout unikátní pohled na hru. Je to jako World of WarCraft, který Aleš jednou zkoušel, nebo ne? A jak je to s příběhem, dabignem a samotnou hratelností?

Ze vzdálené galaxie ale zpátky na zem a to konkrétně do Sao Paula, za Maxem Paynem (57:21). Ze hry začínají vycházet poměrně zajímavá videa a vývojáři uvolňují do světa spousty informací. Nevadí nám, že bude Max pobíhat po prosluněných ulicích Jižní Ameriky? A co Rockstar? Je to lepší volba, než Remedy?

Tentokrát nemohl chybět ani hardware. Pobavili jsme se totiž o handheldu PS Vita (1:04:51), o kterém se toho ví už docela dost a k němuž byly oznámeny startovní hry. Hlavní otázka je ale jasná - má takový handheld v dnešní době ještě vůbec cenu? Nestačí už jen hraní na chytrých telefonech a tabletech?

2

Honza si pak ještě našel chvilku na stručné zmínění nových úprav a změn Eurogameru (1:14:46). Nový design jsme spustili teprve nedávno, ale neustále jej vylepšujeme, opravujeme bugy a nedodělky a bereme v potaz i váš feedback. Honza tak v podcastu naznačil, jaké změny se chystají a proč se vlastně nějakých oprav dočkáme hned a na jiné se musí čekat déle.

Podcast pak uzavírá tradiční finální rubrika, aneb co se nám líbilo a nelíbilo (1:19:37). V té dojde na Silent Hill, Metal Gear Solid 5, Naughty Dog, nečitelnou captcha na Steamu, taneční párty a další témata.

Po "našem" podcastu a po finální znělce to ještě ale nevypínejte - na řadu přijde totiž speciální a exkluzivní vstup od naší moderátorky Markéty, která pro nás vyzpovídala některé klíčové lidi za právě proběhnuvší konferencí českých herních vývojářů GDS 2011 (1:35:46). Dozvíte se spoustu zajímavých věcí jak o samotném pořádání takové konference, tak zákulisní informace o vývoji her a dalších tématech.

Pro opravdu vytrvalé pak přijdou na řadu vystřižené scény (2:07:08), kde se dozvíte, proč Alešovi volala Agáta Hanychová. :)

Pokud byste chtěli do podcastu poslat nějaký dotaz, připomínku, nebo návrh, můžete tak učinit v diskuzi pod tímto článkem, na Twitteru, Google+, nebo na Facebooku.

Seznam všech podcastů najdete zde.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (19)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna