Tvůrci série Prototype náhle končí - komentář

Nestačilo mu ani první místo v žebříčku prodejnosti.

Komentář - Už od dob převzetí od Sierry mělo studio Radical Entertainment v očích Activision jakýsi zvláštní status. Vždy jsem měl pocit, že se mu dostává speciální autonomie a že bylo skoro nedotknutelné, přestože nepodávalo kdovíjak zázražné výkony (mizerně připravená prezentace z E3 2010 od nepříliš kompetentního vývojáře-Asiata s minimem novinek v pokračování to jen podtrhla). Zatímco jiné projekty nebo studia tohoto vydavatele po prvním selhání nekompromisně končily, tvůrci série Prototype (předtím Scarface, Crash of the Titans nebo Simpsons: Hit and Run) jeli dál.

Nyní však Activision došla trpělivost a rozhodli se vlastněné studio Radical Entertainment v podstatě zavřít. V kanadském Vancouveru zaměstnávalo okolo devadesáti lidí, z nichž někteří mají být převeleni na jiné pozice ve firmě, pouze pár lidí v něm zůstane pro zajišťování nějakých drobných činností.

1

"Přestože jsme do značky Prototype investovali značné prostředky, nepodařilo se ji najít široké publikum. Po zvažování všech možností jsme dospěli k tomu, že zavření studia jakožto kreativní jednotky byla jediná schůdná možnost," vysvětlil mluvčí Activisionu pro GameInformer. Narážel na špatný managment nebo absentující schopnost tvořit vlastní solidní hry?

Zvláštní je, že Prototype 2 přitom nedopadlo tak špatně. V recenzích sklízelo vesměs sedmičky (včetně té naší od Martina Zavřela) a v dubnu se dokonce stalo nejprodávanější hrou měsíce (pravda, nic lepšího v té době nevyšlo).

Prodejní čísla oficíálně nejsou známá, ale je jasné, že u takové nákladné a složité hry v otevřeném herním světě s mnohaletým vývojem by pro dosažení ziskovosti nestačil ani například milion kusů. Ze stejného důvodu se Activision již dříve zbavili True Crime: Hong Kong (vyjde pod Square Enix koncem léta jako Sleeping Dogs). Prvního dílu Prototype se v červnu 2009 v Severní Americe prodalo 420 tisíc kusů, u dvojky se dají předpokládat nižší čísla.

Zájemci o opožděnou PC konverzi naplánovanou na Steamu na 24. července by si po dnešku měli koupi dobře rozmyslet, protože se ji vzhledem k nastalé situaci okolo zavření studia nemusí dostat takové podpory, jakou by potřebovala, nebo například pozdějších patchů a přídavků.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (10)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna