EA: Prodejnost krabicovek nás už tolik nezajímá

Úspěch či neúspěch teď posuzují podle jiných ukazatelů.

Děje se to každý měsíc. Agentura NPD vypustí žebříček prodejnosti v USA, do médií neoficiálně prosáknou nízká čísla některé z "velkých" her a pak je ihned považována za propadák. Z hlavy si takto naposledy vybavuji například Syndicate. EA se proti tomuto posuzování úspěchu či neúspěchu jen na základě jednoho ukazatele ohradili.

"Jedním z problémů současného herního průmyslu je, že lidé si nedokáží udělat kompletní obrázek. Existují tu Facebook, sociální hry, mobilní hry, Free-2-Play na PC, Asie, konzole... Jde o vibrující, rostoucí, obrovský trh. Občasné špatné výsledky z NPD nereprezentují, co všechno se teď v hraní děje," vysvětlil šéf EA Frank Gibeau pro sesterský server GamesIndustry.

EA se už ani interně nezabývají daty o prodejnosti svých her z NPD. Důležitějšími ukazateli prý pro ně je počet vytvořených herních účtů, čas strávený s hrou nebo počet běžících herních služeb. Aneb jak říkají, chtějí se do budoucna stát 100% digitálně-distribuční společností.

Agentuře NPD se tento komentář samozřejmě nelíbil (ale možná ji nakopne, aby rychleji začala započítávat prodeje i z digitální distribuce?): "Podle našich posledních odhadů tvoří krabicové hry 56% celkové útraty zákazníků za herní obsah a před Vánocemi je to v USA dokonce 70%, takže jsme překvapeni, že naše data EA nezajímají, protože úspěšné společnosti posuzují všechny své prodejní kanály," kontroval prezident agentury David McQuillan.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (8)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna