If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Producent Mafia 2 se ohlíží, co a proč se nepovedlo

Upřímné doznání Jarka Koláře z 2K Czech.

Jarek Kolář z 2K Czech dnes vystoupil na akci GDC Europe, kde se rozpovídal o problémech při vývoji Mafia 2 z roku 2010. Protože v titulcích je uveden jako senior producent hratelnosti, část z toho jde na jeho vrub, takže o to upřímnější doznání se jedná.

Až do "velmi pozdního období vývoje" prý tvůrčí tým neměl Mafii 2 v hratelné podobě, takže si jen mohl všechny prvky představovat na papíře, aniž by je mohl naživo vyzkoušet. Další potíže způsobilo, že příběh byl napsán Danem Vávrou "v izolaci", bez spolupráce s designéry, a že se tak stalo ještě před hratelným prototypem, což pro takový příběhově orientovaný titul není správné.

Jak dále na přednášce vysoko postaveného zaměstnance 2K Czech zaznamenal web Polygon, mnohé komplikace přivodila v roce 2005 známá změna enginu a až přílišné soustředění se na vizuální stránku hry, což následně sebralo tvůrčí prostředky od hratelnosti a základních mechanismů Mafia 2, které na to pak částečně dojely.

"Přesto jsme ve výsledku pyšní na to, co jsme dokázali, a studio se díky tomu může posunout dál a vyrábět lepší hry než Mafia 2," řekl Jarek Kolář z 2K Czech. Myslel tím pravděpodobně třetí díl, který by se měl poučit z nedostatků předchůdce.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Mafia II

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments