If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PC verze Black Ops 2 s omezeným zorným úhlem

Vyššímu nastavení zabraňují technické obtíže.

Jak známo, pokračování Call of Duty příští týden přinese novinku v podobě přechodu na DirectX 11 engine, který se stal středobodem kontroverzí. Někteří se proto důvodně domnívali, že změna bude znamenat jen samá pozitiva, vykoupená vyššími HW nároky i premiérovou nepodporou Windows XP. Nicméně v početné hráčské komunitě začínají hlodat červíci pochybností, že ten DX11 renderer možná zase taková sláva nakonec být nemusí.

Dnes se vynořil problém týkající se uživatelského nastavení FOV, tzn. field of view, pole výhledu při hraní v Black Ops 2. To už od dob Quake v podstatě určuje, v jak širokém zorém úhlu vidíte své okolí a také jak vnímáte svůj pohyb ve hře (z příliš vysokých hodnot se někomu může udělat až nevolno). Zorný úhel ve skutečném světě závisí na poloze očí, takže lidé obvykle vidí skoro do šíře 180 stupňů, zatímco někteří ptáci vnímají až 360 stupňů, aniž by se jejich hlava nebo oči otáčeli.

Vyšlo totiž najevo, že oficiálním maximem bude u PC verze Black Ops 2 hodnota 80. Nejedná se o něco klíčového, neboť takovéto věci ve hře jsou důležité pro pouhý zlomek hráčů, zatímco naprostá většina asi ani netuší, co to FOV vlastně je, nehledě na pravděpodobné obejití toho různými modifikacemi.

Komunitu rozhořčilo především to, že Treyarch předtím sliboval absenci jakýchkoli restrikcí, což už teď neplatí. "Neptejte se nás na to, jak FOV zvýšit, pro omezení existuje pádný důvod, kterému říkejme třeba technické omezení," vysvětlil zástupce vývojářů na Twitteru, když požádal o zastavení otázek na dané téma.

Rovněž tam přiznal jiné omezení jejich upraveného enginu a to že soutěžní zápasy v multiplayeru Black Ops 2 budou zamčeny na vykreslení maximálně 120 snímků za vteřinu, i pokud by váš stroj byl schopen dosáhnout vyšších hodnot. Souvisí to mj. se zadrháváním plynulosti a s opožděnými reakcemi serveru nebo na zmáčknutí kláves, takže se 120Hz monitorem se doporučuje zapnout vsync a používat obnovovací frekvenci právě 120Hz.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Call of Duty: Black Ops 2

PS3, Xbox 360, Nintendo Wii U, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments