Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

BioShock Infinite vyměkl v kontroverzi s obalem

Tvůrci dávají na výběr vyměnitelný s Elizabeth.

Možná jste i vy zaregistrovali nedávnou kauzičku, kdy se pár novinářům, diskutérům a komunitám znelíbil oficiální obal BioShock Infinite. Ač byl po umělecké stránce povedený, občasné negativní ohlasy vyvolal jeho samotný obsah s hrdinou s bouchačkou přes rameno. Podle kritiků byl přiliš tuctový až generický, nijak se nelišící od kterékoli jiné střílečky, ačkoli tato série si zakládá na tom, že chce být jiná. Kreativního ředitele Irrational Games proto vyprovokovali k možná až zbytečně detailní reakci, kde se pustil do vysvětlování, proč je potřeba takový obal mít, aby se hra lépe prodávala.

"Když jsme vyjeli na předváděcí turné mezi normální lidi, kteří nejsou hráči nebo čtenáři IGN, zjistili jsme, že nikdo z nich ještě o BioShocku nikdy neslyšel. Usilovně jsem nad tím přemýšlel a došel k závěru, že pokud bychom na obalu měli robota a malou dívku, tací lidé by si mohli myslet, že je hra o něčem jiném než v reálu," popsal své pohnutky Ken Levine pro Wired.

Zvoleným obalem se snažil oslovit tu demografickou skupinu lidí, která by jinak sáhla po každoročním pokračování Call of Duty, Halo nebo Far Cry, což mu asi nelze mít za zlé. Podle něj všichni zapomínají na to, že tito běžní hráči nežijí hrami tolik jako my a že si třeba pořizují jen pár her ročně. Chtěl tím docílit, ať je ten vyozbrazený borec s brokovnicí donutí aspoň k vzetí hry do ruky a otočení na zadní stranu obalu, kde uvidí létající město či Elizabeth a začnou se o hru více zajímat.

"Pokud jste hardcore hráčem, obal vás obvykle neovlivní v tom, jestli si něco pořídíte nebo nepořídíte. Ale pro ostatní představuje obal něco jako výkladní skříň, která využívá daný prostor k informování, o co jde. Museli jsme udělat určité ústupky v tom, do čeho investujeme peníze na propagaci. Hodně jich naléváme do PR a rozhovorů se žurnalisty, což slouží hlavně pro fanoušky série, zatímco obal hry je určen zase pro ty neinformované," dodal Levine a nepřímo tím vybídl k větší toleranci ostatních skupin hráčů. Jinými slovy, všechno, co se děje, obvykle mívá svůj pádný důvod, který ale internetoví křiklouni většinou nechápou nebo nechtějí chápat, protože jim chybí znalosti, zkušenosti a schopnost nahlédnout na věc optikou někoho jiného, kdo na hře pracuje několik let každý den.

Podobně jako EA u rozšířeného zakončení Mass Effect 3 ale nakonec tvůrce BioShocku vyměkl a ve snaze udobřit si "fanoušky" dnes alespoň nabídl sérii vyměnitelných obalů Infinite. V anketě na homepage můžete pomoci vybrat ten nejvhodější, který se stane součástí krabičky a můžete si ho v té své vyměnit za ten originální, pokud s ním máte nějaký problém.

Nutno dodat, že tyto alternativní, skoro až "nezávislé" obaly nejsou zdaleka tak propracované jako ten původní, leckdy jde jen o staré známé artworky s připláclým logem. A dovedete si představit, jak by asi běžní zákazníci v obchodě reagovali, pokud by ve vitríně našli např. ten červený s křídly obřího ocelového ptáka? Ten by asi dokonale pohřbil šance na prodejní úspěch. Navíc by to zase někdo jiný mohl považovat za matoucí a chápat na základě toho hru jako jiný žánr typu Flying Heroes... aneb nikdy se nelze zavděčit všem.

Read this next