Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Útržky o zápletce potvrzeného Thiefa

Co zatím z Game Informeru víme? + rozhovor s tvůrci.

Krátce po úniku báječných screenshotů z ruského webu GamesManiac přišel americký časopis Game Informer s odhalením obálky svého nového čísla, kterou je právě legendární simulátor středověkého zlodějíčka. Půjde o hru viděnou z vlastních očí s možností volby řešení situací.

Jeho šéfredaktor si s námi včera trochu zahrával, když na spekulace např. o Battlefield 4 tvrdil, že hra nemá čtyřku v názvu, protože se ve skutečnosti jmenuje jednoduše Thief. Tedy bez číslovky či jakéhokoli podtitulu, jak ostatně velí poslední trendy s restarty starých značek (viz Tomb Raider, SimCity, NFS atd.) a možná to i prospívá vyššímu hodnocení, pokud se titul všeobecně nevnímá jako x-té pokračování.

"Hrdina série Garrett se vrátí do gotické průmyslové metropole známé jako City, aby tam ukradl všechno možné a stal se bohatším. Bohužel se město potýká se sociálními nepokoji a morem, zatímco ho pustoší a drancuje politický tyran jménem Baron. Aby dokázal toto dobrodružství přežít, musí Garrett obezřetně využívat prostředí a vytvořit si své nejrůznější možné cestičky v každém z herních levelů," poskytl časopis první drobky o zápletce hry v upoutávce. Komu to nepřipomíná Dishonored?

Thief z dílny Eidos Montreal (tvůrci Deus Ex: Human Revolution) vydají Square Enix pro PS4, PC a "jiné nextgen platformy" v roce 2014, potvrdil Game Informer. Více informací se dozvíte v příštích dnech z uceleného preview.

Půjde v pořadí už o čtvrtý díl klasické série, který naváže na Thief: The Dark Project z roku 1998 od Looking Glass Studios, Thief II: Metal Age z roku 2000 a Thief: Deadly Shadows z roku 2004 od ION Stormu. Žádné z těchto studií už dnes neexistuje.

AKTUALIZACE - Game Informer ještě vypustil rozhovor s různými vývojáři Thiefa (nezvykle často s východním přízvukem!), který se celý nese v duchu zachování odkazu originálu a mihne se tam i reálná replika pověstného luku: "Na trhu existuje ohromná spousta rychlých akčních her, ale myslíme si, že lidé si užívají, když mají na všechno dost času. Thief je prostě jiný, jste mistrem zlodějského řemesla."

Autoři z Eidos Montreal říkají, že chtějí zůstat věrni základním pilířům minulých dílů, ale stvořit hru odznovu, což je dnes už obyčejná fráze. Prý hodně přemýšleli o tom, jak poskytnout hráčům co nejvíce svobody, aby mohli hrát tak, jak sami chtějí. "Většina NPC postav ve hře se s hrdinou nebude chtít bavit a pokud ho spatří, když vyleze ze stínů, pravděpodobně se ho budou bát, protože je takovým hrůzu nahánějícím gentlemanem."

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Read this next