Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Bývalý šéf THQ: Metro Last Light vznikalo v neuvěřitelných podmínkách

Ukrajinští vývojáři neměli ani pořádné židle!

Jason Rubin původně pracoval v Naughty Dog a nakonec přešel do THQ jako ředitel. Bylo to už v době, kdy se THQ řítilo nezadržitelnou rychlostí ke krachu a nepodařilo se mu firmu zachránit. Teď se ale rozhodl, že musí napsat něco o vývojářském týmu 4A Games stojícím za Metro: Last Light. Hra sbírá pozitivní recenze, všichni jsou ze hry nadšení, ale Jason Rubin si řekl, že by lidé také měli vědět, jaké podmínky měli na svou práci. A jsou to opravdu neuvěřitelné historky.

Ve svém textu píše, že celý rozpočet Metro: Last Light byl stejný, jako mají některé jiné firmy jenom na příběhové animačky. Nebyl ani do deseti procent toho, co mají jejich přímí konkurenti. To ovšem není zdaleka všechno.

"Jde i o podmínky, ve kterých ukrajinský tým v Kyjeve pracoval. Celé 4A studio by se v pohodě vešlo jenom do tělocvičny, kterou mají v EA kancelářích v Los Angeles. Přesto má Last Light lepší recenze, než Medal of Honor: Warfighter," píše bývalý šéf THQ, společnosti, která měla Metro: Last Light vydat předtím, než zkrachovala. "Lidé z 4A seděli na rozkládacích židlích, loket vedle loktu za starými stoly a vypadalo to tam jako v jídelně na základní škole."

Když potřebovali ve 4A Games nějaký devkit konzole nebo nabušené PC, musel někdo ze společnosti odletět do USA, tam si věc osobně převzít, schovat si ji do batohu a propašovat ji přes celnici. Kdyby se něco takového na Ukrajinu posílalo poštou, velice pravděpodobně by to skončilo v rukách neustále kradoucích celníků. "Když jsem tam byl na návštěvě, chtěl jsem jim pořídit kvalitní Aeron židle, které mají na západě všude. Jenže v Ukrajině je nikdo neprodával a naší jedinou šancí bylo vypravit náklaďák do Polska a pak uplatit celníky na hranicích. Což by ztrojnásobilo cenu," vypráví neuvěřitelné zážitky Jason Rubin.

Také mluví o tom, že všichni vývojáři mají nějaké deadliny, do kdy musí být určité věci hotové. Jenže na západě nemají problémy jako na Ukrajině, kde často vypadává proud na spousty hodin. 4A Games museli mít k dispozici neustále generátory, které se obvykle používají na stavbách. "V Kyjeve je také pěkná zima. Vláda zajišťuje topení přes centrální výtopnu na uhlí, čímž se ohřívá voda v domovech a radiátory. Ale velice často třeba na celý týden vypadne, takže lidé z 4A museli v kancelářích pracovat v zimních bundách a mrzly jim prsty na klávesnici."

Startovní trailer Metro: Last Light

Hodně recenzí píše, že Metro: Last Light má dokonalou, postapokalyptickou atmosféru. "To měli snadné. V Kyjevě stačí vylézt ven a hned máte všude okolo inspiraci," žertuje Jason Rubin. Dean Sharpe, producent Metro: Last Light, měl také zajímavý zážitek. Jednou pozdě večer dorazil do svého bytu a stál u něj nebezpečně vyhlížející gruzijský muž s ozbrojenou ochrankou. "Řekli Deanovi, že je jim jedno, že platí nájem, ale že se musí rychle sbalit a najít si jiné bydlení."

"Kdyby 4A dostali větší rozpočet, měli lepší pracovní prostředí a nemuseli se celý rok zabývat nesmyslnými požadavky původních producentů z THQ na multiplayer a kooperaci, která měla být stejně rychle jako původní plány a navíc za stejný rozpočet (!), nemuseli se zabývat přecházením pod jiného vydavatele jenom pár měsíců před dokončením hry, co mnohem lepšího mohli 4A Games vytvořit?" uzavírá svůj text.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Metro: Last Light

PS3, Xbox 360, PC, Mac

Related topics
About the Author

Ales Harazim

Contributor

Comments