Odejitý šéf Thiefa přiznal problémy při vývoji a uvnitř Square Enix

Prý vyrábí skvělé hry, ale neumí je prodat.

To, o čem si dosud jen cvrlikali vrabci na střeše, je nyní oficiálně posvěceno. Zlodějská středověká akce se potýkala s nějakými potížemi při vývoji, kvůli čemuž byla tolikrát odložena.

"Thief vzniká opravdu hodně dlouho. Ať vezmete kterýkoli jeho prvek, v určitém směru vždy něčím vybočoval. Úplně každá AAA hra se někdy potýká s nějakými takovými potížemi, které se o nás roznesly na veřejnost. Ale to už bylo dávno," řekl pro Polygon zakladatel Eidos Montreal, kde vznikl i Deus Ex: Human Revolution.

Stephane D'Astous z tohoto studia nedávno odešel, protože měl odlišnou vizi než vedení vydavatele Square Enix, který se po nenaplnění vysokých cílů z loňského roku zmítá v nejistotě, když především Hitman, Sleeping Dogs a částečně ani Tomb Raider nenaplnili počáteční předpovědi prodejů, navzdory velmi pozitivním recenzím, a firma se ocitla ve ztrátě.

Bývalý šéf Thiefa na to má svůj pohled, kvůli čemuž ostatně i odešel od svého dítka: "Ve Square Enix umíme vytvořit skvělé hry, ale musíme se teprve naučit je pořádně prodat."

Samotný Thief prý v poslední době učinil značný pokrok a o jeho budoucnost nemá strach. Nový tým a producent jsou prý na správné cestě, ačkoli D'Astous může být mrzutý, že u vedení Square Enix neprosadil svá doporučení a změny, o něž intenzivně usiloval už od března. Je proto klidně možné, že komerční úspěch Thiefa může příští rok zůstat za hranicemi svých možností, stejně jako předešlé tituly od tohoto vydavatele, pokud by se Square Enix nepoučili a nezměnili svůj přístup.

1

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (1)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna