Tvůrce Call of Duty: Vyvíjet hry je čím dál těžší

Protože lidé chtějí čím dál hezčí grafiku.

Mysleli jste si, že tvorba her je v současnosti takříkajíc brnkačka? Jednak kvůli stále sotisfikovanějším editorům či tvůrčím nástrojům, jak to vidíme z aktualizací Unreal Engine či CryEngine, druhak díky zvyšujícímu se výpočetnímu výkonu počítačů nebo konzolí, kde už není nutné se tolik omezovat a dělat kompromisy?

Šéf tvůrců Call of Duty: Ghosts ze studia Infinity Ward to však vidí přesně opačně. Vývoj her je podle něj čím dál těžší a čím dál nákladnější.

Protože takové vyjádření bychom zrovna nečekali od někoho, kdo má za zády jednoho z největších distributorů a na jeho bestselleru pracují stohlavé týmy s rozpočtem, o jakém se před pár lety nikomu ani nezdálo, pojďme se podívat, jak to vlastně vysvětlil.

"Hráči chtějí pořád hezčí a hezčí grafiku, chtějí více realistické umělecké podklady, ale všechno něco stojí a je složité se s tím nějak vypořádat," uvedl Mark Rubin pro Game Informer.

Nikde přímo nekonkretizoval, zda tím myslí zrovna tvorbu Call of Duty: Ghosts. Pokud ano, mohla by to být voda na mlýn všem odvěkým kritikům této série, až v listopadu vyjde a pokud bude mít nějaké nedostatky. Někdy je možná lepší o takových tématech mlčet, i když to je všeobecně známá věc, může se to otočit snadno proti vám.

Výkonný producent Infinity Ward tento výrok ještě později zachraňoval poukázáním na malá studia, která podle něj zažívají krušné časy. Prý za ně nemůže mluvit, ale prosazení se na AAA trhu se dle jeho zkušeností stává opravdovým oříškem, protože je těžší vyrobit takové hry, které by se konkurovaly těm největším hitům. O tomto rozevírání nůžek mezi velkými a malými hrami ostatně hovořil Petr Vochozka už před nějakými deseti lety.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (14)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna