Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PREVIEW Middle-Earth: Shadow of Mordor s revolučními prvky

Směs Red Dead Redemption, Batmana a chytré umělé inteligence.

Časopis Game Informer dorazil předplatitelům, od nichž jsme se dozvěděli další podrobnosti o včera večer odhaleném titulu Middle-Earth: Shadow of Mordor pro PC, PS4, Xbox One, PS3 a X360.

V Monolithu na něm pracuje hlavní designér a scénárista Red Dead Redemption (Christian Cantamessa), takže není náhoda, že půjde o third-person akční RPG v plně otevřeném světě (Mordor ještě před svou proměnou v době mezi událostmi Hobbita a Pána prstenů). S tím samozřejmě souvisí sbírání zkušeností, dovedností, vedlejší úkoly i náhodné události, na něž spoléhá vlastně celá hra, protože všichni obyvatelé světa žijí svým životem, i když zrovna nejste na scéně (viz níže).

Vliv vydavatele Warner Bros. se zase projevuje na tom, že souboje se dost podobají Batmanovi, kde je pro exekuci série komb důležitý rytmus (načasování) mačkání tlačítek. Bít se budete standardně na blízko, kradmým postupem s dýkou nebo na dálku za pomoci luku. Posun na vyšší úroveň se odvíjí od toho, čím jste někoho sejmuli: likvidace stealthem poskytne speciální runu pro neviděný postup, rozdání si to s někým na férovku runu pro tento typ boje atd.

Shadow of Mordor má velice vysoké ambice zejména v oblasti umělé inteligence nepřátel. Každý nepřítel hlavního hrdiny Taliona zde bude mít své jméno, hodnost i paměť. Pokud někoho v bitvě nezabijete a uprchne, což se tu zjevně bude dít často (budou se bát vaší síly), si vás bude příště pamatovat. Nejen že změní svou taktiku a bude silnější, ale také se mu zvýší odolnost. Na předešlé setkání či vaše rozhodnutí navíc budou reagovat i dialogy.

Zajímavé je, že pokud někomu v boji podlehnete, znovu se narodíte až po uběhnutí určitého (zatím nespecifikovaného) času v herním světě. Během této doby byl nepřítel, který vás zabil, pravděpodobně povýšen, ale klidně také mohl mezitím padnout v nějaké pozdější bitvě. Zkrátka byste měli mít pocit, že všechno je zde v pohybu i bez vaší přímé účasti a vlivu, což zajistí tzv. Nemesis systém. Svět se bude dynamicky adaptovat vašim volbám, pamatovat si je a mít konsekvence, tudíž každý hráč prý dostane unikátní zážitek.

Když třeba dostanete za úkol zabít generála s vysokou hodností, máte na výběr, jak to provedete. Buď se zbavíte všech jeho posluhovačů zabitím nebo je přesvědčíte ovládnutím mysli, aby se stali vašimi spojenci, což vám posléze dovolí nečekané výpady na jejich sídlo, kde budete mít zvědy. Nicméně nikdy není garantováno, že vaši noví pomocníci neselžou, ale mohou například oběti ubrat část zdraví, díky čemuž potom máte snadnější úlohu.

Jak víme od včerejška, hrdina obdařený dvěma osobnostmi (=dva zkušenostní stromy k levelování) totiž disponuje vedle i speciálními schopnostmi Wraitha (spolu s těmi svými dovednostmi tuláka). Zpočátku mu půjde o pomstu vraha své rodiny, čemuž musel ve svém minulém životě přihlížet a bere vše proto v osobní rovině. Později to ale přebije prozkoumávání, co je vlastně sám zač, což bude mít podobné s Glumem, do nějž se také během svého putování krátce vtělí.

Datum vydání je stanoveno na rok 2014 a zřejmě půjde čistě o singleplayerový, temný a krvavý zážitek, jehož příběh odhalí původ prstenu. Vzniká i ve spolupráci s režisérem Petrem Jacksonem, správci licence ze společnosti Middle-Earth Enterprises a grafiky ze studia WETA, aby hra ladila s atmosférou slavných filmů.

Watch on YouTube

Read this next