Většina vývojářů si pochvaluje usnadnění tvorby her na PlayStation 4 při srovnání se složitou architekturou čipu Cell na PS3, kde bylo důležité mít správné kontakty a být součástí komunity pro sdílení znalostí. Nicméně přeci jen to asi ještě není takové jako na Xbox One, řekli tvůrci Zaklínače 3 pro Eurogamer.

"Xbox One je velmi jednoduchý na porozumění nejen kvůli podobnosti hardwaru s PC, ale také veškeré nástroje a rozhraní jsou opravdu dost podobné, jaké znáte z PC. Na PS4 je to trochu komplikovanější," vysvětlil hlavní programátor enginu r Balázs Török z polského CD Projektu, přičemž v jeho pohledu hraje nemalou roli fakt, že nemá zkušenosti s PS3.

Zásadní výpočetní rozdíl ve výkonu obou konzolí žádný nevidí, pomine-li rychlejší paměť na PS4, která se naplno projeví až později, až se vývojáři ponoří do optimalizací všeho na nízké úrovni. Ale to u Zaklínače 3 ještě nenastalo, k ladění pro specifika obou konzolí dojde až příští rok.

Jinak se mu líbilo, jak Microsoft svého času na X360 zpřístupnil dosud skryté části konzole pro vývojáře. Prý jim tehdy odhalil skryté cestičky, jak něčeho efektivněji dosáhnout, ale zároveň je varoval, že to je riskantní v tom a tom. Dá se očekávat, že to samé učiní později i u Xbox One, až jeho hardware za pár let zestárne.

Reklama